Πτώση στην κατανάλωση αλκοόλ στα νυχτερινά μαγαζιά λόγω αλκοτέστ!

Οι Έλληνες συνεχίζουν να βγαίνουν, να γεμίζουν τα εστιατόρια και τα μπαρ, αλλά με λιγότερο… ποτό στο τραπέζι. Σύμφωνα με πληροφορίες από φορείς της αγοράς, η κατανάλωση αλκοόλ έχει μειωθεί κατά

Οι Έλληνες συνεχίζουν να βγαίνουν, να γεμίζουν τα εστιατόρια και τα μπαρ, αλλά με λιγότερο… ποτό στο τραπέζι. Σύμφωνα με πληροφορίες από φορείς της αγοράς, η κατανάλωση αλκοόλ έχει μειωθεί κατά περίπου 35%, ενώ τα κουβέρ παρουσιάζουν άνοδο της τάξης του 20–25%.

35% κάτω το αλκοόλ σε νυχτερινά και εστιατόρια – 25% πάνω τα κουβέρ
Αλκοτέστ παντού: Η Τροχαία «μπλοκάρει» το ποτό πριν την οδήγηση
Νέος ΚΟΚ για το αλκοόλ: Αυστηρότερες ποινές και ποινική δίωξη
Οικονομικά πλήγματα για τα μαγαζιά ή περισσότερη ασφάλεια στους δρόμους;

35% κάτω το αλκοόλ σε νυχτερινά και εστιατόρια – 25% πάνω τα κουβέρ

Οι Έλληνες συνεχίζουν να βγαίνουν, να γεμίζουν τα εστιατόρια και τα μπαρ, αλλά με λιγότερο… ποτό στο τραπέζι. Σύμφωνα με πληροφορίες από φορείς της αγοράς, η κατανάλωση αλκοόλ έχει μειωθεί κατά περίπου 35%, ενώ τα κουβέρ παρουσιάζουν άνοδο της τάξης του 20–25%. Ο κόσμος συνεχίζει να διασκεδάζει, να κοινωνικοποιείται, να τρώει καλά, αλλά αφήνει στο πλάι το δεύτερο ή τρίτο ποτήρι.
Η μείωση δεν συνδέεται απαραίτητα με αλλαγή κουλτούρας. Πίσω από την αλλαγή αυτή, υπάρχουν δύο ισχυροί παράγοντες: οι εντατικοί αλκοτέστ της Τροχαίας και η συνεχιζόμενη ακρίβεια. Το αλκοόλ παραμένει ένα από τα ακριβότερα στοιχεία στο λογαριασμό ενός τραπεζιού, καλύπτοντας έως και το 40% του τελικού κόστους. Όταν λοιπόν προστίθεται και ο φόβος του προστίμου ή της δίωξης, η απόφαση να πει «όχι» κάποιος στο δεύτερο ποτό γίνεται ευκολότερη.
 

Αλκοτέστ παντού: Η Τροχαία «μπλοκάρει» το ποτό πριν την οδήγηση

Οι ενισχυμένοι έλεγχοι στους δρόμους και η συνεχής παρουσία της Τροχαίας, ιδίως τα βράδια και τα Σαββατοκύριακα, έχουν αναδείξει μια νέα πραγματικότητα. Οι οδηγοί δείχνουν να έχουν συνειδητοποιήσει τους κινδύνους και τις ποινές, με αποτέλεσμα να περιορίζουν δραστικά την κατανάλωση αλκοόλ – ειδικά αν πρέπει να οδηγήσουν μετά.
Τα στοιχεία δείχνουν ότι η ευαισθητοποίηση έχει αυξηθεί. Το κλασικό «ένας οδηγεί, οι άλλοι πίνουν» φαίνεται πως γίνεται πλέον κανόνας, με αρκετούς να επιλέγουν εναλλακτικές λύσεις όπως ταξί, ridesharing ή μέσα μεταφοράς. Η εικόνα είναι ξεκάθαρη: οι Έλληνες θέλουν ακόμα να βγαίνουν – αλλά όχι να ρισκάρουν.
 

Νέος ΚΟΚ για το αλκοόλ: Αυστηρότερες ποινές και ποινική δίωξη

Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας έχει ενσωματώσει πλέον πολύ αυστηρές διατάξεις για την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ. Το όριο για τους κοινούς οδηγούς παραμένει στα 0,25 mg/l στον αέρα, ενώ για νέους, επαγγελματίες και οδηγούς δικύκλων μειώνεται στο 0,10 mg/l.
Το σύστημα ποινών είναι πλέον κλιμακωτό και αυστηρό:

  • Από 0,25 έως 0,39 mg/l: πρόστιμο 350€ και αφαίρεση διπλώματος για 1 μήνα.
  • Από 0,40 έως 0,54 mg/l: πρόστιμο 700€, 3 μήνες αφαίρεση και ακινητοποίηση.
  • Πάνω από 0,55 mg/l: πρόστιμο 1.200€, 6 μήνες αφαίρεση και ποινική δίωξη με φυλάκιση.
Σε περιπτώσεις υποτροπής, τα πρόστιμα διπλασιάζονται ή και τετραπλασιάζονται, ενώ το δίπλωμα μπορεί να αφαιρεθεί μέχρι και 10 χρόνια. Αν συμβεί τροχαίο με τραυματισμό ή θάνατο, η υπόθεση περνά απευθείας στον Ποινικό Κώδικα, με ποινές φυλάκισης 2 μηνών έως 5 ετών και άνω.
 

Οικονομικά πλήγματα για τα μαγαζιά ή περισσότερη ασφάλεια στους δρόμους;

Οι επαγγελματίες της εστίασης βλέπουν το αλκοόλ να υποχωρεί – και μαζί του ένα μεγάλο μέρος των κερδών τους. Οι πωλήσεις ποτών έχουν παραδοσιακά υψηλό περιθώριο κέρδους, και η πτώση αυτή χτυπά ευθέως τις επιχειρήσεις, ειδικά όσες δραστηριοποιούνται έντονα στον χώρο της νυχτερινής διασκέδασης.
Από την άλλη πλευρά, η μείωση της κατανάλωσης αλκοόλ μπορεί να σώσει ζωές. Η σχέση αλκοόλ και τροχαίων είναι ξεκάθαρη και τεκμηριωμένη. Όσο λιγότερο πίνουν οι οδηγοί, τόσο μειώνεται ο αριθμός των ατυχημάτων – και η οδική ασφάλεια στην Ελλάδα κάνει ένα σημαντικό βήμα μπροστά.
Η εξίσωση είναι δύσκολη: λιγότερα έσοδα για την αγορά, περισσότερη ασφάλεια για όλους. Ίσως είναι η στιγμή για μια νέα κουλτούρα διασκέδασης, όπου το ποτό δεν είναι αυτοσκοπός αλλά επιλογή με συνέπειες. Γιατί όπως δείχνουν τα δεδομένα, το "ένα ποτηράκι ακόμα" μπορεί να κοστίσει πολύ ακριβά.
 

AUTOAGORA
AUTOAGORA