Οδηγώντας

Ομαλότατη λειτουργία κινητήρα, παρά την αερόψυκτη φύση του, που συμβάλλει τα μέγιστα στην εξαιρετική ποιότητα κύλισης.
3 Φωτογραφίες »

Ομαλότατη λειτουργία κινητήρα, παρά την αερόψυκτη φύση του, που συμβάλλει τα μέγιστα στην εξαιρετική ποιότητα κύλισης.

Το στοιχείο που κάνει το Liberty να ξεχωρίζει από τις πλειάδες επιλογών στην κατηγορία, έχει να κάνει με την οδηγική αίσθηση που μεταφέρει στον αναβάτη. Μετά από αρκετά χιλιόμετρα καθημερινής συμβίωσης με το μοντέλο στον αστικό ιστό, ξεδίπλωσε τα ταλέντα του, για τα οποία είχαμε ήδη πάρει μία πρώτη γεύση στην αποστολή μας στα "πάτρια" εδάφη, και συγκεριμένα στο Μιλάνο. Αυτό που θα παρατηρήσεις από το πρώτο λεπτό, είναι η πολύ ομαλή λειτουργία του κινητήρα που συμβάλλει τα μέγιστα ―σε συνδυασμό με τους μεγάλους τροχούς― στην εξαιρετική ποιότητα κύλισής του. Ακόμα και σε πολύ υψηλές στροφές κοντά στα κόκκινα με το κοντέρ να γράφει 114χλμ/ω σε δρόμο με ελαφριά κατηφορική κλίση, οι κραδασμοί που νιώθεις από τον κινητήρα είναι ελάχιστοι. Στην ευθεία θα φτάσει και θα κρατήσει τα 100χλμ/ω ενώ κινείται απροβλημάτιστα ακόμα και στο δικάβαλο. Οι μετρήσεις μας έδειξαν πως οι επιδόσεις που προσφέρει ο αερόψυκτος κινητήρας στο Liberty 125 το τοποθετούν ανάμεσα στα κορυφαία της κατηγορίας. Χρειάστηκε μόλις 5,1 δευτερόλεπτα για να φτάσει τα 50χλμ/ω από στάση, συνεχίζοντας με αρκετά αποθέματα ισχύος και την λογική μείωση του ρυθμού επιτάχυνσης μέχρι τα 80χλμ/ω τα οποία έφτασε σε 13,3 δευτερόλεπτα, ένα πολύ ανταγωνιστικό νούμερο. Το χαμηλό κέντρο βάρους του και το μεγάλο κόψιμο τιμονιού κάνουν τους ελιγμούς ανάμεσα στην πυκνή κίνηση του αστικού ιστού παιχνιδάκι, κάτι στο οποίο βάζει το λιθαράκι του και το κοντό μεταξόνιο στα 1.350χλστ. Με την τελική στα 110χλμ/ω περίπου όπως είπαμε και τους μεγάλους τροχούς η σταθερότητα που προσφέρει είναι επαρκέστατη, ενώ οι καλορυθμισμένες αναρτήσεις παρέχουν σαφή πληροφόρηση και εμπιστοσύνη στον αναβάτη να στρίψει. Όπως είναι λογικό με τις διαδρομές τους στα 76 & 74χλστ, είναι ρυθμισμένες προς το σκληρό ώστε να μην τερματίζουν συνεχώς και θα νιώσεις ένα τράνταγμα περνώντας επάνω από μεγάλες λακκούβες. Ο χώρος που δίνει στον αναβάτη η θέση οδήγησης είναι επαρκής για όλα τα αναστήματα, ενώ το επίπεδο πάτωμα κάνει την τοποθέτησή σου επάνω του αβίαστη. Στον τομέα της πέδησης οι μετρήσεις έδειξαν εξίσου καλά νούμερα, με την ακινητοποίηση από τα 80χλμ/ω να απαιτεί 31,2 μέτρα. Η αίσθηση των φρένων στις μανέτες είναι λίγο σκληρή, ειδικά στην αριστερή λόγω του ταμπούρου και κάτι που θα θέλαμε για το μοντέλο του 2025 είναι ο δίσκος πίσω. Διατηρείται όμως χαμηλότερα το κόστος έτσι, προσφέροντας στο ευρύ κοινό μία πολύ ποιοτική επιλογή ιδανική για τα ελληνικά δεδομένα, λόγω των μεγαλύτερων τροχών που περνούν πιο εύκολα πάνω από το γεμάτο "εμπόδια" οδικό δίκτυο της χώρας μας. Τέλος, τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης της Maxxis είναι μία αρκετά καλή επιλογή, που προσφέρει ασφάλεια στην καθημερινότητα με καλές επιδόσεις στο βρεγμένο μάλιστα.


Χρειάστηκε μόλις 5,1 δευτερόλεπτα για να φτάσει τα 50χλμ/ω από στάση.

Χρειάστηκε μόλις 5,1 δευτερόλεπτα για να φτάσει τα 50χλμ/ω από στάση.

 

Σελίδα 1Piaggio Liberty 125 S - Test
Σελίδα 2Εμφάνιση - Ποιότητα κατασκευής
Σελίδα 3Ανεση - Εργονομία
Σελίδα 4Κινητήρας
Σελίδα 5Πλαίσιο - Αναρτήσεις - Φρένα
Σελίδα 6Οδηγώντας
Σελίδα 7Η άποψή μας
Σελίδα 8Τεχνικά χαρακτηριστικά