Να γιατί το δίκυκλο είναι «το μέσο της επανεκκίνησης»

Σταδιακά, όλοι μας θα επιστρέψουμε στην καθημερινότητα, με νέα δεδομένα σε όλα τα επίπεδα. Για άλλη μια φορά, το δίκυκλο είναι το όχημα που μπορεί να μας «σώσει». Και εξηγούμε γιατί.

Η καραντίνα τελειώνει και, μετά από 6 εβδομάδες επιστρέφουμε στους δρόμους και σταδιακά, σε αυτό που είναι πολύ της μόδας ως λέξη τις τελευταίες μέρες: Στην «κανονικότητα». Φυσικά όλοι ξέρουμε ότι το μόνο βέβαιο τον επόμενο καιρό, θα είναι η αβεβαιότητα, όσο η κατάσταση θα εξελίσσεται. Όμως η αγαπημένη μας μοτοσυκλέτα, ή ακόμα πιο ευρέως το δίκυκλο, είναι και πάλι έτοιμο να προσφέρει το διέξοδο στην «κρίση» που έρχεται.
 
Ανέκαθεν, το δίκυκλο ήταν η λύση της εύκολης και οικονομικής μετακίνησης όταν αυτή χρειάζεται, όπου και αν χρειάζεται. Η διαχρονική ευελιξία του και η ικανότητα του να επιβιώνει στα δύσκολα είναι παραδειγματική. Στην χώρα μας και στις συνθήκες της δικής μας πραγματικότητας, αυτό είναι αναμφισβήτητο εδώ και χρόνια: Τα δίκυκλα μας βγάζουν ασπροπρόσωπους, με χαμηλό κόστος χρήσης και συντήρησης, από όλες τις απόψεις που στην πλειοψηφία δεν συγκρίνεται με τα αντίστοιχα έξοδα αυτοκινήτου.
 
Φυσικά και το κόστος απόκτησης ενός δικύκλου είναι ασύγκριτα μικρότερο από αυτό ενός αυτοκινήτου –φυσικά, τηρουμένων των απαραίτητων αναλογιών! Στην χώρα μας, τα scooter και τα παπιά κυριαρχούν στην αγορά, όχι τυχαία, αφού είναι προσιτά και επιτελούν επάξια τον ρόλο του καθημερινού οχήματος, σε τιμές μισές και λιγότερο από τα περισσότερα «καθημερινά» αυτοκίνητα. Όταν ο οικονομικός προγραμματισμός είναι κρίσιμος, ακόμη και το τελευταίο ευρώ μετράει.
 
Στην ευελιξία και ευκολία, τι να πει κανείς; Σε μια Αθήνα που τις περισσότερες φορές είναι μπλοκαρισμένη, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το δίκυκλο είναι το όχημα που κινείται με την μεγαλύτερη ευκολία από όλα. Το μποτιλιάρισμα γίνεται άγνωστη λέξη. Η εύρεση θέσης στάθμευσης είναι παιχνιδάκι, συγκριτικά με το αυτοκίνητο. Οι αναβάτες δικύκλου είναι αποδεδειγμένα πιο χαλαροί και λιγότερο αγχωμένοι ή θυμωμένοι, όταν μετακινούνται με αυτό για την εργασία τους.
 
Πόσο μάλλον τώρα, που τα μέτρα αντιμετώπισης του κορωνοϊού επιβάλλουν την συνέχεια της κοινωνικής αποστασιοποίησης! Δίκυκλο και μειώνεις ή αποφεύγεις την χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς, μειώνοντας την πιθανότητα μετάδοσης του COVID-19 σε εσένα και τον κύκλο σου. Η μοτοσυκλέτα έχει «προσωπικό» χαρακτήρα μετακίνησης, χωρίς να σε εκθέτει ούτε σε κλειστό όχημα, ούτε και σε περιττές επαφές με συνωστισμό, πόσο μάλλον τώρα!
 
Εσείς τι λέτε; Μπορεί το δίκυκλο να λύσει και το γρίφο της επανεκκίνησης; Αν αναζητάτε νέο όχημα, θα επιλέγετε δίκυκλο; Και γιατί, παρά τα σαφή πλεονεκτήματά τους, τα δίκυκλα ακόμη «σνομπάρονται» από μεγάλη μερίδα της κοινωνίας αλλά και από την πολιτεία; Πείτε μας τη γνώμη σας…
 

  • Οδηγός

    Δεν έχω οδηγήσει μοτοσυκλέτα, αλλά θα το σκεφτόμουν σοβαρά, εάν η πολιτεία δώσει κίνητρα, όπως δυνατότητα οδήγησης μικρού κυβισμού με δίπλωμα αυτοκινήτου. Το μόνο θέμα είναι η ασφάλεια στο δρόμο. Η δε υπομονή είναι πολύ λίγη από τους οδηγούς αυτοκινήτων και ανύπαρκτη ως έννοια από τους δικυκλιστές. Δεν λέω ότι δεν υπάρχουν ώριμοι οδηγοί, αλλά έστω και ένας να υπάρχει χωρίς σεβασμό στους άλλους, δημιουργείται πρόβλημα ζωής και θανάτου.

      15