• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Μεταβολές και ξεκαθαρίσματα στο κομμάτι της αεροδυναμικής έρχονται την επόμενη χρονιά, στα MotoGP.

MotoGP: Αυστηρότεροι οι κανόνες του 2020

 

Αλλάζουν πολλά στους κανονισμούς για το κορυφαίο δίτροχο μηχανοκίνητο πρωτάθλημα, με στόχο την μείωση των «παραθύρων» ειδικά στο κομμάτι της αεροδυναμικής. Δείτε περισσότερα…

Από την στιγμή που παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά, τα αεροδυναμικά βοηθήματα στα MotoGP άνοιξαν τους… ασκούς του Aιόλου (τι άλλο;) δημιουργώντας διχογνωμία αλλά και παρεξηγήσεις και φτάνοντας τις ομάδες στα… ανώτατα αθλητικά δικαστήρια! Φυσικά η Dorna δεν θα ήθελε να επαναληφθούν ιστορίες «τρέλας» στο 2020 και δημοσίευσε μεγάλες αλλαγές που έρχονται, με στόχο να γίνουν οι κανονισμοί πιο ακριβείς.

Λίγο πιο συγκεκριμένα, οι ποικίλες συσκευές που εμφανίστηκαν από την αρχή της χρονιάς, όπως τα καλύμματα των τροχών και τα «κουτάλια» στα ψαλίδια, παραμένουν εντός κανονισμών, ωστόσο γίνονται μέρος του «αεροδυναμικού σώματος» της μοτοσυκλέτας. Αυτό σημαίνει, ότι θα επιτρέπεται να ανασχεδιαστούν μόνο μια φορά μέσα στην αγωνιστική χρονιά. Παράλληλα, θα αναθεωρηθούν οι περιορισμοί που ισχύουν στον αεροδυναμικό σχεδιασμό για όλες τις ομάδες, με μεγαλύτερο «ξεκαθάρισμα» στην περιγραφή τους.

Κάτι ιδιαίτερα ενδιαφέρον αποτελεί η επίσημη εισαγωγή του όρου «Aerodynamic Effect» ή ελληνιστί, Αεροδυναμικό Αποτέλεσμα, για όλα τα εξαρτήματα της μοτοσυκλέτας. Συγκεκριμένα, κάθε εξάρτημα της μοτοσυκλέτας που θα φέρει σχεδιασμό που δεν θα εξυπηρετεί αποκλειστικά μηχανικούς σκοπούς, θα θεωρείται αυτόματα αεροδυναμικό βοήθημα και θα εξετάζεται από το ανάλογο κανονιστικό πλαίσιο. Ο Corrado Ceccinelli, διευθυντής τεχνολογίας της Dorna, έδωσε ένα παράδειγμα: «Αν έχεις ψαλίδι με συμβατικό σχήμα, άρα καθαρά μηχανικό, δεν θα θεωρείται αεροδυναμικό βοήθημα. Αν όμως έχεις ένα ψαλίδι που θα συμπεριλάμβανε το κουτάλι στην κατασκευή του, όλο το ψαλίδι γίνεται μέρος του αεροδυναμικού πακέτου. Αρα πρέπει να προσέξεις γιατί τότε, θα μπορείς να το αλλάξεις μόνο μια φορά μέσα στη χρονιά».

Ο Ceccinelli σχολίασε ότι στόχος των κανονισμών είναι ο σαφέστερος καθορισμός αυτής της νέας παραμέτρου για τους αγώνες, χωρίς όμως να αποκλείει περισσότερα θέματα με «παραθυράκια»: «Όλοι οι κατασκευαστές συνεργάστηκαν μαζί μας και δεν δυσκολευτήκαμε να βρούμε καλύτερη λύση. Αλλά μην νομίζετε ότι δεν θα βρεθούν άλλα παραθυράκια στο μέλλον και μην μας πείτε ηλίθιους αν γίνει! Είναι μέρος του παιχνιδιού. Οι κατασκευαστές έχουν περισσότερα άτομα να δουλεύουν για αυτούς και είναι δουλειά τους να φτάνουν στα όρια».
 

 

MOTOGP - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ