Μικρό μοτέρ στα κόκκινα ή μεγάλο στο ρελαντί για να μην καις βενζίνη;

Μικρό μοτέρ στα κόκκινα ή μεγάλο στο ρελαντί για να μην καις βενζίνη;

Οι εποχές άλλαξαν και πλέον η μέση κατανάλωση που επιτυγχάνουν οι μοτοσυκλέτες ενδιαφέρει όσο ποτέ. Θα επηρέαζε ποτέ την απόφασή σου;

Κάτι που πριν μερικά χρόνια απασχολούσε μόνο τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, περνά σταδιακά και στη μοτοσυκλέτα. Η οικονομική κρίση επηρέασε τις συνήθειες των αναβατών, αναγκάζοντάς τους να κοιτούν περισσότερο από ποτέ τα νούμερα κατανάλωσης προκειμένου «να μην καίνε». Αυτό μερικοί μπορεί να το θεωρούν κατάντια, αφού μέχρι πρότινος σε πολλές περιπτώσεις, η κατανάλωση δεν λαμβανόταν καν υπόψη πριν την αγορά μιας μοτοσυκλέτας! Με την τιμή της βενζίνης όμως στα ύψη τα δεδομένα αλλάζουν ακόμη και για αυτούς που χρησιμοποιούν τη μοτοσυκλέτα μόνο σαν μέσο διασκέδασης.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »


Μικρό = πιεσμένο; Εξαρτάται

Μια άποψη που υπάρχει και στο χώρο των δύο τροχών, είναι ότι οι μικροί κινητήρες πιέζονται περισσότερο με αποτέλεσμα να καταναλώνουν μεγαλύτερες ποσότητες βενζίνης από ένα μοντέλο μεγαλύτερης κατηγορίας. Έτσι παρότι οι περισσότεροι αναβάτες επιλέγουν τα μικρά κυβικά για οικονομία, κάποιοι άλλοι φοβούμενοι πως ένας μικρός θα πιέζεται και θα καίει περισσότερο επιλέγουν μοτοσυκλέτες με μεγαλύτερους κινητήρες, ειδικά αν ταξιδεύουν συχνά.

Το πόσο καίει κάθε μοτοσυκλέτα φυσικά δεν εξαρτάται μόνο από τον κινητήρα αλλά πολύ περισσότερο από τις οδηγικές συνήθειες του αναβάτη. Είναι πολύ συνηθισμένο μια μοτοσυκλέτα που μοιράζονται δύο οδηγοί να βγάζει διαφορετικά νούμερα κατανάλωσης ακόμη και στην ίδια διαδρομή.
Η αλήθεια είναι πως ένα μοτέρ που πηγαίνει συνέχεια τέρμα γκάζι θα κάψει περισσότερο καύσιμο. Περισσότερο όμως από τι; Από ένα άλλο μεγαλύτερο που θα πηγαίνει χαλαρά; Αν το «ζυγίσουμε» λίγο, αυτό που ισχύει είναι πως για να κινήσεις μια μοτοσυκλέτα με συγκεκριμένη ταχύτητα θα πρέπει να καταναλώσεις ένα συγκεκριμένο ποσό ενέργειας.

Αρα σε έναν ιδανικό κόσμο δε θα είχε διαφορά ο κινητήρας, αφού μικρός και μεγάλος θα πρόσφεραν τόση ενέργεια ώστε να κινείται η μοτοσυκλέτα με τον ίδιο τρόπο. Και αυτό πάνω κάτω ισχύει και στην πράξη παρά τις διαφορές και τις απώλειες. Γιατί ένας μικρός κινητήρας μπορεί να πιέζεται συχνά, όμως ακόμη και πιεσμένος προσφέρει λίγη ενέργεια. Αντίθετα ο «χαλαρός» μεγαλύτερος κάνει το ίδιο με λιγότερο γκάζι. Μπορεί η ιδέα μας να είναι πως το κάνει εύκολα, όμως για να το πετύχει προσφέρει μεγάλη ποσότητα ενέργειας που κάπως πρέπει να την δημιουργήσει. Αυτό το κάνει καίγοντας βενζίνη.


Όσο πιο πολύ οδηγείς, τόσο πιο σημαντική γίνεται η οικονομία

Οσο λοιπόν ο μέσος αναβάτης στρέφεται και προτιμά το δίκυκλο για χρήση σε καθημερινή βάση, το μέγεθος της κατανάλωσης αποκτά τεράστια μακροπρόθεσμη σημασία. Και εννοείται ότι, δίκυκλα με μικρότερες καταναλώσεις προτιμούνται σαφώς, όταν φυσικά δεν μιλάμε πραγματικά για οχήματα αναψυχής. Αν και εδώ που τα λέμε, ακόμα και σε αυτή την κατηγορία, όσο λιγότερα καις, τόσο το καλύτερο θα είναι για την τσέπη σου και το υπόλοιπο Σαββατοκύριακο…

Αυτή είναι η κατεύθυνση της παγκόσμιας βιομηχανίας οχημάτων

Μέχρι να κυριαρχήσουν (;) τα ηλεκτροκίνητα οχήματα, οι κατασκευαστές θα ακολουθούν αυτή την πολιτική: Μοτοσυκλέτες και αυτοκίνητα δεν θα εκπέμπουν μόνο χαμηλότερους ρύπους , αλλά θα καταναλώνουν και μικρότερες ποσότητες βενζίνης, αφού η κατανάλωση είναι πλέον ένα μέγεθος που ενδιαφέρει τον μελλοντικό αγοραστή σε κάθε κατηγορία. Πολλοί από εμάς μπορεί να αποκτήσαμε μοτοσυκλέτα σε εποχές που ίσχυαν άλλες τάσεις, τώρα όμως τα πράγματα έχουν αλλάξει. Και, αν το δει κανείς ρεαλιστικά, σε αυτό τον τομέα δεν έχουν αλλάξει προς το άσχημο.


Όσο πιο πολύ οδηγείς, τόσο πιο σημαντική γίνεται η οικονομία
Μπορεί η κατανάλωση να επηρεάσει την επόμενη αγορά σου;
Μένεις στο κλισέ του «πιεσμένου» κινητήρα;
Θα άλλαζες τον τρόπο οδήγησής σου για να ¨καις¨ λιγότερο;