• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Μήπως πετάς τα λεφτά σου στις αλλαγές λαδιών;

 

Χαρίζεις φράγκα στον μάστορα σου αλλάζοντας τα λάδια σου κάθε 5.000 χιλιόμετρα, επειδή «έτσι έμαθες» ή «δεν αντέχουν άλλο τα λάδια»; Αναθεώρησε τώρα!

Ένας από τους μύθους που διαιωνίζεται ακόμα μεταξύ των μοτοσυκλετιστών, είναι ότι τα λάδια πρέπει να αλλάζονται «κάθε 5.000 χιλιόμετρα αυστηρά» ενώ σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να ξεπεράσουν τις 10.000 χιλιόμετρα σε χρήση… Αυτά τα στοιχεία όμως δεν έχουν κανένα απολύτως αντίκρισμα στη σημερινή εποχή, καθώς έχουν αλλάξει πολλά πράγματα στους κινητήρες και στα λιπαντικά. Τι ισχύει λοιπόν;

Αν αλλάζεις λάδια κάτω από τις 5.000 χιλιόμετρα, απλά πετάς τα λεφτά σου

Στη σημερινή εποχή πρακτικά καμία μοτοσυκλέτα ή scooter δεν απαιτεί αλλαγή λαδιών τόσο σύντομα. Εδώ και καιρό, οι περισσότερες μοτοσυκλέτες έχουν αυξήσει τα διαστήματα απαιτούμενης αλλαγής λαδιών πάνω από τις 10.000 χιλιόμετρα και στο ίδιο μονοπάτι βαδίζουν πλέον και τα μοντέλα μικρότερου κυβισμού. Μόνο κάποια μοντέλα παπιών ζητούν αλλαγή λαδιών σύντομα –και αυτό διότι έχουν μικρή ποσότητα η οποία καταπονείται έντονα. Αρα, αν εμμένεις στο να αλλάζεις τα λάδια κάθε 5.000, απλά σπαταλάς χρήματα και λάδι που είναι ακόμα λειτουργικό.

Ακολουθούμε μόνο, τις οδηγίες του κατασκευαστή

Ο κατασκευαστής του δικύκλου μας είναι και αυτός που έχει καθορίσει τι λάδια πρέπει να του βάζουμε και κάθε πότε πρέπει να αλλάζονται. Για παράδειγμα, μια αλλαγή κάθε 12.000 χιλιόμετρα, είναι κάτι που έχει καθοριστεί από το εργοστάσιο για κάποιους λόγους, μετά από εξονυχιστικές μελέτες και δοκιμές. Ακόμα, η τεχνολογία των λιπαντικών έχει προχωρήσει δραματικά και τα λιπαντικά έχουν πολύ μεγαλύτερη αντοχή στο χρόνο και την καταπόνηση. Πλέον, ακόμη και τα συμβατικά, μη συνθετικά «ορυκτέλαια» ανταποκρίνονται σε πολύ αυστηρές προδιαγραφές , ενώ τα «καλά» συνθετικά λάδια είναι υπεράνω κριτικής για τις περισσότερες πολιτικές εφαρμογές.

Διάβασε το manual για να μη σε πιάνουν «κότσο»

Το βιβλίο οδηγιών της μοτοσυκλέτας είναι όπλο για τον αναβάτη της. Πέρα από τα «προφανή», αν θέλετε, τα περισσότερα εγχειρίδια αναφέρουν σημαντικές τεχνικές λεπτομέρειες, όπως για παράδειγμα τύπο και διαστήματα αλλαγής λαδιών. Κάθε αναβάτης πρέπει να γνωρίζει κάποια βασικά στοιχεία συντήρησης, για το δίκυκλο που οδηγεί. Σε αυτό τον κόσμο που η απάτη οργιάζει, δεν είναι λίγοι οι μάστορες ή οι έμποροι λιπαντικών που εξαπατούν τους αναβάτες, πατώντας στο αδύναμο σημείο της άγνοιάς τους. Έτσι λοιπόν, αν είστε διαβασμένοι όσο χρειάζεται σε αυτό το θέμα, θα ξέρετε τι να απαντήσετε, αν κάποιος μάστορας σας πει: «Είναι πάρα πολλά τα 10.000 χιλιόμετρα για λάδι στη μοτοσυκλέτα»…

Τι πιστεύετε εσείς;

Είναι σωτήρια πρακτική ή… πεταμένα λεφτά, το να αλλάζουμε λάδια πιο συχνά από όσο προβλέπεται; Εμπιστεύεστε τους τεχνικούς σε ό, τι σας πουν ή το ψάχνετε και μόνοι σας, όταν έρθει η ώρα της αλλαγής; Και το πιο σημαντικό: Εσείς ποια μέθοδο ακολουθείτε; Αλλάζετε κάθε 5 ή... όταν πρέπει; 

 
  • LEANDROS

    Πολυ επικινδυνο αρθρο. Αν παρασυρθει ο κοσμος διαβαζοντας το και παρακουσει τα συμβεβλημενα συνεργεια οσων αφορα τις αλλαγες λαδιων θα κλαινε τους κινητηρες τους. Παντα ακολουθουμε τις οδηγιες του κατασκευαστη. Αν τωρα αλλαξετε νωριτερα απλα θα κρατησετε τον κινητηρα σας πιο καθαρο και σε καλυτερη κατασταση.

      3
    • Mototriti

      Απάντηση: Δεν αναφέραμε ποτέ και πουθενά, να μην ακολουθήσει ο κόσμος τις οδηγίες του κατασκευαστή, ούτως ή άλλως.

        15
  • Στέφανος

    Σε μεγάλο βαθμό συμφωνώ με την προτροπή να ακολουθούμε τις οδηγίες του κατασκευαστή. Βέβαια αν τις διαβάσουμε προσεκτικά πιθανόν να δούμε ότι οι οδηγίες αφορούν το ιδανικό περιβάλλον χρήσης της μοτοσυκλέτας. Στην Ελλάδα που συχνά η ζέστη και η σκόνη ταλαιπωρούν κάπως παραπάνω τον κινητήρα οι συνθήκες δεν θεωρούνται ακριβώς ιδανικές. Θεωρώ λοιπόν ιδανικό για κινητήρες που λειτουργούν με κάρτερ λαδιού χωρητικότητας κάτω του ενός λίτρου την αλλαγή κάθε 3 - 4 χιλιάδες χιλιόμετρα και για μεγαλύτερης χωρητικότητας αλλαγή κάθε 6 - 8 χιλιάδες χιλιόμετρα. Παράγοντες που επηρεάζουν τα διαστήματα αλλαγής είναι φυσικά το είδος ψύξης του κινητήρα (οι υδρόψυκτοι προσφέρουν καλύτερο "περιβάλλον εργασίας" στο λιπαντικό, αλλά και στην σύνθεση του λιπαντικού. Το λιπαντικό δεν πρέπει να χρησιμοποιείται για περισσότερο από ένα έτος και ο καλύτερος μήνας για "φρέσκο" λάδι είναι ο Ιούνιος.

      29

NONPAPER - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ