Kawasaki H2 HySE: Υπό βροχή η εμφάνισή της στον 24h Le Mans
Με βροχή γύρισε την πίστα της Bugatti η πρωτότυπη Kawasaki H2 HySE
Η εναλλακτική σε βενζίνη και ηλεκτροκίνηση είναι πράσινη αλλά και ...βαριά
Παρά τις τους υβριδικούς κινητήρες και τους κομπρέσσορες, δεν εγκαταλείπει το υδρογόνο
Προϊόν σύμπραξης Kawasaki, Honda, Suzuki, Yamaha αλλά και Toyota η HySE
Με βροχή γύρισε την πίστα της Bugatti η πρωτότυπη Kawasaki H2 HySE
Το ντεμπούτο της Kawasaki H2 HySE στην πίστα του Le Mans πραγματοποιήθηκε υπό ιδιαίτερα απαιτητικές συνθήκες, με ψιλή βροχή και ολισθηρό οδόστρωμα. Το υδρογονοκίνητο πρωτότυπο άνοιξε το πρόγραμμα των 24 Heures Motos, κάνοντας τον πρώτο γύρο μοτοσυκλέτας υδρογόνου στην πίστα Bugatti. Ο αναβάτης Matthias Höppner, δοκιμαστής της Kawasaki Motor Europe, βρέθηκε στην εκκίνηση λίγο πριν την έναρξη του ιστορικού αγώνα. Παρά την περιορισμένη εμπειρία του στη συγκεκριμένη διαδρομή, δήλωσε ότι εστίασε πλήρως στη γραμμή και στον χειρισμό της μοτοσυκλέτας, αγνοώντας την πίεση της στιγμής. Η εμφάνιση αυτή αποτελεί τη δεύτερη δημόσια παρουσία της H2 HySE σε αγώνα αντοχής, μετά το Suzuka 8 Hours του 2024, επιβεβαιώνοντας ότι η Kawasaki συνεχίζει τις δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες, ενισχύοντας την αξιοπιστία του εγχειρήματος που αφορά τη χρήση υδρογόνου ως εναλλακτικού καυσίμου.
Η εναλλακτική σε βενζίνη και ηλεκτροκίνηση είναι πράσινη αλλά και ...βαριά
Η Kawasaki H2 HySE προσεγγίζει την πράσινη κινητικότητα από διαφορετική οπτική γωνία. Αντί να μετατρέπει το υδρογόνο σε ηλεκτρική ενέργεια μέσω κυψελών καυσίμου, καίει το αέριο απευθείας στον κινητήρα, μιμούμενη τη λειτουργία των παραδοσιακών βενζινοκινητήρων. Το πλεονέκτημα αυτής της μεθόδου είναι οι μηδενικές εκπομπές ρύπων, καθώς το μοναδικό υποπροϊόν της καύσης είναι το νερό. Ωστόσο, η λύση αυτή φέρει σημαντικές τεχνικές προκλήσεις, με κυριότερη την αποθήκευση του υδρογόνου. Το αέριο φυλάσσεται σε δύο μεγάλες δεξαμενές στο πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας, υπό πίεση 400 bar. Η τοποθέτηση αυτών των δεξαμενών επιβαρύνει τον συνολικό όγκο και το βάρος της κατασκευής, επηρεάζοντας τη δυναμική και την ασφάλεια σε περίπτωση ατυχήματος. Παρότι φιλική προς το περιβάλλον, η προσέγγιση απαιτεί τεχνολογικές λύσεις που θα μειώσουν τον όγκο και θα βελτιώσουν την ενσωμάτωση στην κατασκευή.
Παρά τις τους υβριδικούς κινητήρες και τους κομπρέσσορες, δεν εγκαταλείπει το υδρογόνο
Η Kawasaki, παρά την ενεργή ενασχόλησή της με λύσεις όπως οι υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες και τα υβριδικά συστήματα, συνεχίζει την έρευνα πάνω στη χρήση υδρογόνου ως ανεξάρτητης μορφής πρόωσης. Η H2 HySE αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα της στρατηγικής αυτής, συνδυάζοντας γνώριμες μηχανολογικές βάσεις με έναν νέο τρόπο καύσης. Σε αντίθεση με τη μεταστροφή αρκετών κατασκευαστών προς την ηλεκτροκίνηση ή τις υβριδικές μορφές, η Kawasaki επιλέγει να εξερευνήσει εξειδικευμένα μονοπάτια που ενδέχεται να ανοίξουν νέους ορίζοντες για την εξέλιξη της θερμικής καύσης. Παρότι η τεχνολογία βρίσκεται ακόμα σε πειραματικό στάδιο και δεν αναμένεται να φτάσει σύντομα στην εμπορική παραγωγή, η επιμονή της Kawasaki να αναπτύσσει λύσεις με υδρογόνο υποδεικνύει πρόθεση να συμβάλλει στη μελλοντική διαφοροποίηση των διαθέσιμων επιλογών κίνησης, διατηρώντας παράλληλα την αίσθηση και την απόδοση ενός συμβατικού κινητήρα.
Προϊόν σύμπραξης Kawasaki, Honda, Suzuki, Yamaha αλλά και Toyota η HySE
Η Kawasaki H2 HySE δεν είναι αποτέλεσμα μεμονωμένης προσπάθειας, αλλά προϊόν μιας διευρυμένης συνεργασίας μεταξύ των τεσσάρων μεγάλων ιαπωνικών κατασκευαστών μοτοσυκλέτας – Kawasaki, Honda, Suzuki και Yamaha – με τη στήριξη της Toyota. Η σύμπραξη αυτή φέρει το όνομα HySE και λειτουργεί ως ερευνητική πλατφόρμα για τη διερεύνηση της χρήσης υδρογόνου στην κινητικότητα. Κάθε εταιρεία συμμετέχει με τεχνογνωσία και μηχανολογικούς πόρους, εξετάζοντας την πρακτική εφαρμογή του υδρογόνου σε διαφορετικά οχήματα και μορφές πρόωσης. Η H2 HySE λειτουργεί ως πρωτότυπο-φορέας δοκιμών και όχι ως προπομπός παραγωγικού μοντέλου. Παρά τον πειραματικό της χαρακτήρα, η παρουσία της σε δημόσιες εκδηλώσεις όπως το Le Mans σηματοδοτεί μια στροφή των ιαπωνικών κατασκευαστών σε εναλλακτικές μορφές ενέργειας, χωρίς να εγκαταλείπεται η εσωτερική καύση. Το έργο αυτό προσδίδει νέο νόημα στη διακλαδική καινοτομία στον χώρο της μοτοσυκλέτας.