
|
Τα φθαρμένα ελαστικά μπορεί να σου κοστίσουν έως και 250 σε βενζίνες το χρόνο.
Σίγουρα γνωρίζεις ότι τα ελαστικά επηρεάζουν τη συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας, αυτό που ίσως δεν γνωρίζεις είναι ότι έχουν αντίκτυπο και στην κατανάλωση καυσίμου. Δες πως η φθορά και η πιέσεις επηρεάζουν την τσέπη σου.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Σύμφωνα με έρευνες ένα ελαστικό με πίεση 40% χαμηλότερη από τη συνιστώμενη φθείρεται έως και 60% γρηγορότερα, οπότε η χιλιομετρική απόδοσή του πέφτει στο μισό. Επίσης λειτουργεί σε υψηλότερη θερμοκρασία και η υπερθέρμανση είναι ένας ακόμα παράγοντας που επηρεάζει τη φθορά, ενώ αυξάνει την απόσταση φρεναρίσματος και μειώνει γενικά την απόδοση του ελαστικού. Σε ένα ελαστικό με χαμηλή πίεση η έντονη φθορά εμφανίζεται στα άκρα του πέλματος, ενώ στην περίπτωση που η πίεση είναι πολύ μεγαλύτερη από τη συνιστώμενη, φθείρεται έντονα η κορώνα του ελαστικού.
Η διάσταση του ελαστικού καθορίζεται αυστηρά από τον κατασκευαστή της μοτοσυκλέτας και μπορεί να βρεθεί στο εγχειρίδιο χρήστη. Δεν είναι ένας τομέας που σηκώνει πειραματισμούς. Η διάσταση της ζάντας, το πλάτος και το ύψος του ελαστικού έχουν επιλεγεί προσεκτικά από τον κατασκευαστή ώστε να ταιριάζουν με τη γεωμετρία και την τελική σχέση μετάδοσης της μοτοσυκλέτας. Ένα πιο φαρδύ λάστιχο δεν σημαίνει ότι είναι καλύτερο. Κάνει τη μοτοσυκλέτα να στρίβει πιο αργά, σε σχέση με ένα πιο στενό, και αυξάνει την κατανάλωση. Η οδήγηση μπορεί να γίνει δυσάρεστη έως κι επικίνδυνη.
Ένα ελαστικό χρειάζεται να έχει χώρο γύρω του. Αν είναι πολύ φαρδύ μπορεί να τρίβεται πάνω στο ψαλίδι, την αλυσίδα ή άλλα εξαρτήματα. Αν είναι μεγάλο σε διάμετρο θα επηρεάσει την τελική μετάδοση και μπορεί να έρθει σε επαφή με το φτερό. Πρέπει να θυμόμαστε ότι το ελαστικό «μεγαλώνει» όταν αναπτύξει μεγάλη ταχύτητα και θερμοκρασία λόγω της φυγόκεντρου δύναμης.
Δεν είναι λίγοι οι αναβάτες που κάθε τόσο αλλάζουν μόνο το πίσω ελαστικό, καθώς αυτό φθείρεται πιο γρήγορα, επειδή έχει να διαχειριστεί τη δύναμη του κινητήρα. Όμως και το εμπρός ελαστικό επιβαρύνεται κάθε φορά που φρενάρεις. Οι ειδικοί προτείνουν να αλλάζεις μαζί τα δυο ελαστικά ανεξάρτητα από το επίπεδο φθοράς τους. Ο σημαντικότερος λόγος που πρέπει να γίνεται αυτό είναι για να έχεις ίδιο επίπεδο πρόσφυσης στους δυο άξονες και να είναι σωστή και προβλέψιμη η συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας.
Τα φθαρμένα ελαστικά μπορεί να σου κοστίσουν έως και 250 σε βενζίνες το χρόνο.
Ένα ταλαιπωρημένο σετ ελαστικών αυξάνει την κατανάλωση από 5% - 15%.
Ένα ξεφούσκωτο ελαστικό έχει μισή διάρκεια ζωής.
Ελαστικό σε διαφορετική διάσταση από το εργοστασιακό σημαίνει αλλαγή σε γεωμετρία, γωνίας κάστερ, θέση οδήγησης και τελική σχέση μετάδοσης.
Για ποιο λόγο πολλοί κυκλοφορούν με φθαρμένα ελαστικά. Αξίζει να ρισκάρεις τη ζωή σου για 250 ευρώ;
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία | Προβολή/Συνεργασία
Copyright © 2023 - mototriti.gr