Αυτή είναι η Arc Vector

Αυτή είναι η Arc Vector

Αυτή είναι η Arc Vector

Αυτή είναι η Arc Vector

Αυτή είναι η Arc Vector

Αυτή είναι η Arc Vector

Ιδού η νέα Arc Vector

Με ακραίες τεχνολογικές λύσεις, περιορισμένη παραγωγή και… εξαψήφια τιμή, η Arc Vector φιλοδοξεί να χαρακτηριστεί η πιο εξελιγμένη ηλεκτροκίνητη μοτοσυκλέτα από την Αγγλία.

Αυτή είναι λοιπόν η Arc Vector, η πολυσυζητημένη ηλεκτρική μοτοσυκλέτα από την αγγλική εταιρεία Arc , η οποία έχει πλέον «σάρκα και οστά» και ετοιμάζεται και για εμπορικό ντεμπούτο, το 2020. Μάλιστα, ανακοινώθηκε ότι η μοτοσυκλέτα θα κάνει και την πρώτη της δημόσια εμφάνιση, στο Goodwood Festival of Speed.

Από πού να αρχίσουμε; Ας το πιάσουμε από την πανύψηλη τιμή της Vector, που ανακοινώνεται περίπου στα 114.000 δολάρια. Ναι, καλά διαβάσατε. Οι ηλεκτροκίνητες μοτοσυκλέτες και ειδικά όσες έχουν μορφή και προδιαγραφές «πρωτότυπου», είναι ακόμα ασύλληπτα ακριβές και ελπίζουμε ότι αυτό θα αλλάξει στο μέλλον (το τελευταίο που θέλουμε, είναι η ηλεκτροκίνηση να γίνει το ακριβό χόμπι ορισμένων της ελίτ και να απομακρυνθεί έτσι από την ευρεία διάδοση…).

Ας δούμε όμως πιο αναλυτικά και την ίδια την μοτοσυκλέτα. Αρχικά, το μοντέλο θα κατασκευαστεί σε μόνο 399 κομμάτια, καθένα από τα οποία θα είναι απόλυτα προσωποποιημένο στις επιθυμίες του αναβάτη του, σε συνεργασία μάλιστα με έναν σχεδιαστή, ενώ θα συνοδεύονται από ένα ειδικό σετ κράνους-μπουφάν, τα οποία θα αποτελούν μέρος του συστήματος χειρισμού της ίδιας της μοτοσυκλέτας.

Μιλώντας για αυτό, μιλάμε για ένα Human-Machine Interface, ένα περιβάλλον αλληλεπίδρασης που θα διευκολύνει το χειρισμό και θα αναβαθμίζει την εμπειρία ενεργητικής ασφάλειας της μοτοσυκλέτας. Ο αναβάτης θα λαμβάνει απτικές ενδείξεις για πιθανούς κινδύνους στο δρόμο.

Στο κομμάτι κατασκευής και επιδόσεων, η Vector εξοπλίζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 138 ίππων που λειτουργεί στα 399 Volt (να γιατί 399 μοτοσυκλέτες) αποδίδει μια ασύλληπτη για μοτοσυκλέτα ροπή των 59,2 kgm (!!).  H επιτάχυνση 0-100 ανακοινώνεται στα 3,1 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα στα 199,5 χλμ/ώρα, ενώ η αυτονομία ανέρχεται (στην θεωρία) μέχρι και τα 623 χλμ. σε αποκλειστικά αστική χρήση (συνδυαστικά, ανακοινώνεται στα 434). Η φόρτιση της μπαταρίας θα γίνεται μόνο σε 40 λεπτά, με υπερ-φορτιστή (supercharger), ενώ η μοτοσυκλέτα θα έχει επιλέξιμα riding modes.

Και όλα αυτά, χτισμένα πάνω σε ένα carbon monocoque πλαίσιο με την μπαταρία ως ενεργό στοιχείο, ανθρακονημάτινο ψαλίδι, μη συμβατικό μπροστινό σύστημα, περιφερειακά από Brembo και Ohlins, με συνολικό βάρος 220 κιλών. Αδιανόητα νούμερα, έτσι; Ναι, για αυτούς τους λόγους κοστίζει 114 χιλιάρικα. Πως σας φαίνεται;