Honda Gorilla: Ο μεγάλος αδερφός του Monkey που έγινε θρύλος

Το 1978 γεννήθηκε το Honda Gorilla, ο «μεγάλος αδερφός» του Monkey, με αποστολή να συνδυάσει την ίδια γοητεία αλλά και περισσότερη πρακτικότητα.
4 Φωτογραφίες »

Το 1978 γεννήθηκε το Honda Gorilla, ο «μεγάλος αδερφός» του Monkey, με αποστολή να συνδυάσει την ίδια γοητεία αλλά και περισσότερη πρακτικότητα.

Η ιδέα πίσω από το Gorilla ήταν ένα monkey πιο άνετο
50cc με ρεζερβουάρ 9 λίτρων και πιο μεγάλη σέλα
Ένα cult σύμβολο των δρόμων στην Ιαπωνία
Το Gorilla έμεινε στη μνήμη σαν το «μεγάλο παιχνίδι»

mototriti Team

HONDA: Kαρακώστας Κλείσε τώρα Τest Ride σε όλα Best Sellers μοντέλα

HONDA: ADV350...Ελεύθερο πνεύμα, αστικό στυλ! Από 6.890ε!

Η ιδέα πίσω από το Gorilla ήταν ένα monkey πιο άνετο

Στα τέλη της δεκαετίας του 70 η Honda είχε ήδη κατακτήσει τις καρδιές των νεαρών και όχι μόνο αναβατών με το παιχνιδιάρικο Monkey. Μικρό, ελαφρύ, χαμηλό και διασκεδαστικό, το Monkey είχε γίνει σύμβολο ελευθερίας και ανεμελιάς. Όμως, κάποιοι ζητούσαν κάτι παραπάνω: Ένα μικρό μοτοποδήλατο που θα μπορούσε να καλύπτει και μεγαλύτερες αποστάσεις, με λίγη παραπάνω άνεση και αυτονομία. Έτσι, το 1978 γεννήθηκε το Honda Gorilla, ο «μεγάλος αδερφός» του Monkey, με αποστολή να συνδυάσει την ίδια γοητεία αλλά και περισσότερη πρακτικότητα.
 

50cc με ρεζερβουάρ 9 λίτρων και πιο μεγάλη σέλα


Με κινητήρα τετράχρονο, μονοκύλινδρο 49cc, το Gorilla δεν διεκδικούσε δάφνες επιδόσεων. Αυτό που το έκανε ξεχωριστό ήταν η μεγαλύτερη ρεζερβουάρ 9 λίτρων, τη στιγμή που το Monkey έμενε στα 4. Ξαφνικά, ένα «παιχνίδι πόλης» μπορούσε να γίνει ταξιδιώτης, βγάζοντας πολλά περισσότερα χιλιόμετρα χωρίς ανεφοδιασμό. Το ψηλότερο τιμόνι, η μακρύτερη σέλα και η πιο άνετη θέση οδήγησης του έδιναν χαρακτήρα μικρής μοτοσυκλέτας, χωρίς να χάνει τον χαριτωμένο του όγκο. Έμοιαζε σαν να πήρε το Monkey αναβολικά και να μεγάλωσε, χωρίς όμως να χάσει το γοητευτικό του DNA.
 

Ένα cult σύμβολο των δρόμων στην Ιαπωνία


Το Gorilla μπορεί να μην έγινε τόσο διάσημο στην Ευρώπη όσο το Monkey ή το Dax, αλλά στην Ιαπωνία απέκτησε σχεδόν cult status. Αναβάτες που ήθελαν κάτι λιγότερο «παιδικό» και πιο πρακτικό, έβλεπαν στο Gorilla τη χρυσή τομή: Μικρό μέγεθος για καθημερινή χρήση, οικονομία καυσίμου, αλλά και στιλ που ξεχώριζε στον δρόμο. Η Honda δεν πείραξε πολύ τη συνταγή — κράτησε τον αξιόπιστο κινητήρα, πρόσθεσε ανθεκτικότερο πλαίσιο και έδωσε στο Gorilla την εικόνα ενός σοβαρού μικρού μοτοποδηλάτου. ΓιΆ αυτό και έμεινε στην παραγωγή για δεκαετίες, φτάνοντας μέχρι τις αρχές των 2000s. Σήμερα, τα αυθεντικά Gorilla θεωρούνται συλλεκτικά κομμάτια, με τιμές που συχνά ξεπερνούν την αξία που είχαν καινούργια.
 

Το Gorilla έμεινε στη μνήμη σαν το «μεγάλο παιχνίδι»


Στην Ελλάδα, το Gorilla δεν γνώρισε την ίδια διάδοση με το Monkey, αλλά όσοι το είχαν το θυμούνται σαν έναν αξιόπιστο μικρό σύντροφο. Η αίσθηση να οδηγείς ένα μοτοποδήλατο που έμοιαζε μικρό αλλά είχε «μεγάλη καρδιά» ήταν μοναδική. Στις γειτονιές και στα στενά, το Gorilla έγινε σύμβολο διαφορετικότητας — για εκείνους που δεν ήθελαν απλά να έχουν ένα scooter, αλλά κάτι με χαρακτήρα. Και μπορεί να μην είχε την εμπορική απήχηση των άλλων μικρών Honda, όμως η κληρονομιά του παραμένει ζωντανή. Σήμερα, μαζί με το Monkey και το Dax, το Honda Gorilla θυμίζει ότι ακόμη και οι πιο μικρές μοτοσυκλέτες μπορούν να αποκτήσουν μεγάλη ιστορία.
 

PAPALEXANDRAKIS
Best Buy