Ηλεκτρικό για την πόλη ή όχι ακόμα;

Ηλεκτρικό για την πόλη ή όχι ακόμα;

Μήπως ήρθε η στιγμή να δεις με άλλο μάτι τα ηλεκτρικά δίκυκλα για την αστική σου μετακίνηση ή ακόμα πιστεύεις ότι δεν μπορούν να ανταγωνιστούν ούτε τα μικρά θερμικά;

Είναι η κατάλληλη στιγμή για να πάρεις ηλεκτρικό για μέσα στην πόλη;

Η ηλεκτροκίνηση μπαίνει όλο και πιο δυναμικά στον τομέα της μοτοσυκλέτας, ειδικά στο κομμάτι της αστικής κινητικότητας, με τις επιλογές να πληθαίνουν συνεχώς και να παρουσιάζονται όλο και πιο ποιοτικά μοντέλα, που όχι μόνο δεν έχουν να ζηλέψουν κάτι από τους θερμικούς ανταγωνιστές τους, αλλά μερικά τους βάζουν και τα γυαλιά. Τελικά μήπως ήρθε η ώρα για να επενδύσεις σε ένα ηλεκτρικό για την πόλης; Πάμε να δούμε τι προσφέρουν και τι όχι.

Κατάλληλα για όλους τους αναβάτες

Τα ηλεκτρικά δίκυκλα ουσιαστικά χωρίζονται σε 3 «ταχύτητες», 25, 45 και 80+ χλμ./ώρα, προσφέροντας τη δυνατότητα στον αναβάτη να διαλέξει αυτό που ταιριάζει καλύτερα στις ανάγκες του. Τα «μικρά» της τελικής των 25 χ.α.ω μπορούν να οδηγηθούν από άτομα χωρίς δίπλωμα, κλείνοντας το μάτι ακόμα και σε 15χρόνους που ίσως θέλουν να κινούνται μεταξύ σπιτιού και σχολείου, αποκτώντας ταυτόχρονα και την πρώτη τους εμπειρία με δίκυκλο πριν περάσουν σε κάτι μεγαλύτερο. Στη συνέχεια υπάρχουν τα μοντέλα που πιάνουν μέχρι και 45 χ.α.ω, τα οποία μπορούν να «καβαλήσουν» αναβάτες που έχουν κλείσει το 16ο έτος της ηλικίας τους και έχουν αποκτήσει δίπλωμα κατηγορίας ΑΜ. Μάλιστα τα συγκεκριμένα οχήματα μπορούν να κινηθούνε με ευκολία και σε μεγαλύτερες αποστάσεις (π.χ. μέχρι τη δουλειά), αρκεί να μην πρέπει να κινηθείς σε αυτοκινητόδρομους, διότι απαγορεύεται να μπουν. Τέλος υπάρχουν τα μοντέλα με τελική 80+ χ.α.ω. που ουσιαστικά εξισορροπούνται με τα θερμικά 125 κ. εκ. και μπορούν να κινηθούν με ευκολία ακόμα και στην εθνική, δίνοντας μια μεγαλύτερη ελευθερία στον αναβάτη και απαιτούν δίπλωμα Α1.
 

Καλύπτουν τις μέσες ημερήσιες χιλιομετρικές ανάγκες

Ο μεγαλύτερος προβληματισμός των περισσοτέρων είναι η αυτονομία των ηλεκτρικών δικύκλων. Η αλήθεια είναι ότι δεν μπορεί να μην είσαι υπεύθυνος όσο αφορά το κομμάτι της φόρτισης και θα πρέπει να ρυθμίζεις τις ημερήσιες διαδρομές σου, ώστε να μην ξεμείνεις από ρεύμα. Ωστόσο αν είσαι συνεπής με την «πρίζα» και με τα πιο πολλά ηλεκτρικά scooters να βγάζουν πάνω από 40 χλμ. με μία φόρτιση (ακόμα και αυτά που οδηγούνται χωρίς δίπλωμα), τη στιγμή που σύμφωνα με έρευνες ο μέσος αναβάτης κάνει 28 χιλιόμετρα σε ημερήσια βάση, καταλαβαίνεις ότι αν δεν έχει ειδικές απαιτήσεις στην απόσταση μπορούν να σε καλύψουν τα περισσότερα μοντέλα της αγοράς. Μάλιστα αρκετά δίκυκλα έχουν την δυνατότητα τοποθέτησης και 2ης μπαταρίας με επιδότηση, εκτοξεύοντας την συνολική αυτονομία.
 

Μόλις 4 ώρες για να γεμίσει η μπαταρία τους

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι μπαταρίες των περισσότερων ηλεκτρικών δικύκλων είναι αποσπώμενες, κάτι που διευκολύνει ιδιαίτερα τη φόρτιση μέσα στη μέρα. Πας στη δουλειά, βγάζεις την μπαταρία, την παίρνεις στο γραφείο, τη συνδέει στο ρεύμα και όση ώρα εργάζεσαι, αυτή φορτίζει. Κατά μέσο όρο χρειάζονται 3 με 4 ώρες για να φτάσει από το 0 στο 100%, χρόνος που δεν είναι απαγορευτικός αν μπει στη νοοτροπία του ηλεκτρικού. Ουσιαστικά θα πρέπει να της συμπεριφέρεσαι όπως στα κινητά τηλέφωνα, δηλαδή να μην περιμένεις να ξεμείνεις για να φορτίσεις και μόλις συνειδητοποιήσεις τη «φιλοσοφία της φόρτισης», τότε θα ελευθερωθείς αρκετά από το άγχος της αυτονομίας.
 

Συνέχεια του άρθρου >>>