LIVE: κίνηση στους δρόμους
Εξουσιοδοτημένοι αντιπρόσωποι - Συνεργάτες MotoΤρίτη

Ψήφισμα διαμαρτυρίας από την ΕΛ.ΜΟΤ.Ο. για τον νέο Κ.Ο.Κ.: Αντίδραση για τα άδικα μέτρα! - Δείτε πώς ψηφίζεται εδώ

Διαβάστηκε από 2.312 αναγνώστες (14/10/2025)
Η Ελληνική Μοτοσυκλετιστική Ομοσπονδία (ΕΛ.ΜΟΤ.Ο.) καλεί όλους τους αναβάτες να συμμετάσχουν ενεργά σε ψήφισμα διαμαρτυρίας ενάντια σε βασικές ρυθμίσεις του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.), το

Η Ελληνική Μοτοσυκλετιστική Ομοσπονδία (ΕΛ.ΜΟΤ.Ο.) καλεί όλους τους αναβάτες να συμμετάσχουν ενεργά σε ψήφισμα διαμαρτυρίας ενάντια σε βασικές ρυθμίσεις του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.), τονίζοντας πως «η πρόληψη και η παιδεία είναι η βάση της οδικής ασφάλειας – όχι η υπερβολική καταστολή».

Η ΕΛ.ΜΟΤ.Ο. καλεί σε δράση μέσω ψηφίσματος.
Στάθμευση σε πεζοδρόμιο: «Παραβάτες με το ζόρι» και πρόστιμο 75 ευρώ.
Διήθηση και ταχύτητα: Ρυθμίσεις εκτός πραγματικότητας.
Δικαίωμα στην αμφισβήτηση και συμβολική πρόταση.

mototriti Team

Η ΕΛ.ΜΟΤ.Ο. καλεί σε δράση μέσω ψηφίσματος

Η Ελληνική Μοτοσυκλετιστική Ομοσπονδία (ΕΛ.ΜΟΤ.Ο.) καλεί όλους τους αναβάτες να συμμετάσχουν ενεργά σε ψήφισμα διαμαρτυρίας ενάντια σε βασικές ρυθμίσεις του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.), τονίζοντας πως «η πρόληψη και η παιδεία είναι η βάση της οδικής ασφάλειας – όχι η υπερβολική καταστολή».

Η Ομοσπονδία υποστηρίζει τη τήρηση του Κ.Ο.Κ. και τις εύλογες ποινές για σοβαρές παραβάσεις, όμως αντιδρά έντονα σε διατάξεις που θεωρεί άδικες και αντιρεαλιστικές απέναντι στους μοτοσυκλετιστές. Καλεί μάλιστα το κοινό να μπει στη σχετική ηλεκτρονική πλατφόρμα και να στηρίξει με την ψήφο του το ψήφισμα.
 

Στάθμευση σε πεζοδρόμιο: «Παραβάτες με το ζόρι» και πρόστιμο 75 ευρώ

Σύμφωνα με την ΕΛ.ΜΟΤ.Ο., το νέο πλαίσιο προβλέπει πρόστιμο 75 ευρώ και αφαίρεση διπλώματος για 20 ημέρες σε κάθε στάθμευση δικύκλου σε πεζοδρόμιο – ακόμη κι αν δεν εμποδίζει πεζούς, δεν βρίσκεται σε ράμπα ΑμεΑ ή σε διάδρομο τυφλών.
Η Ομοσπονδία χαρακτηρίζει το μέτρο υπερβολικό και άδικο, υπογραμμίζοντας ότι οι αναβάτες συχνά δεν έχουν επαρκείς χώρους στάθμευσης, ειδικά στα μεγάλα αστικά κέντρα. «Δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται το δίκυκλο σαν όχημα ίδιων διαστάσεων και επιπτώσεων με το αυτοκίνητο» σημειώνει χαρακτηριστικά.
 

Διήθηση και ταχύτητα: Ρυθμίσεις εκτός πραγματικότητας

Η δεύτερη μεγάλη ένσταση αφορά τη διήθηση – την προσπέραση ακινητοποιημένων οχημάτων από τα δίκυκλα. Ο νέος Κ.Ο.Κ. προβλέπει πρόστιμο 30 ευρώ και αφαίρεση διπλώματος για 10 ημέρες, κάτι που η ΕΛ.ΜΟΤ.Ο. θεωρεί αντιεπιστημονικό και επιζήμιο.

Όπως επισημαίνει, η διήθηση είναι αναγνωρισμένη πρακτική σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, μειώνοντας το κυκλοφοριακό και τη ρύπανση. Αντί να ποινικοποιηθεί, πρέπει να θεσμοθετηθεί με σαφείς κανόνες ασφαλείας. Αντίστοιχα, αντιδρά στις δρακόντειες ποινές για υπέρβαση ορίου ταχύτητας, που μειώνεται κατά 40% μέσα στις πόλεις, επισημαίνοντας πως ακόμη και μικρή υπέρβαση «5 χ.α.ω.» οδηγεί σε δυσανάλογες κυρώσεις.
 

Δικαίωμα στην αμφισβήτηση και συμβολική πρόταση

Η Ομοσπονδία καταγγέλλει την κατάργηση της δυνατότητας δικαστικής προσφυγής (πταισματοδικείου) για όσους θέλουν να αμφισβητήσουν μια παράβαση, χαρακτηρίζοντάς το πλήγμα για τη δικαστική προστασία των οδηγών. Παράλληλα, προτείνει μια δυναμική αλλά ειρηνική δράση: να υπάρξει συντονισμένη αποχή από τη διήθηση για μία ημέρα σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Πάτρα, ώστε να γίνει αντιληπτή η συμβολή των δικύκλων στη ροή της κυκλοφορίας. «Ας θυμηθούμε τι έγινε στο Παρίσι», τονίζει η ΕΛ.ΜΟΤ.Ο., «όπου μετά από μία μόνο ημέρα χωρίς διήθηση, η κυβέρνηση απέσυρε τον περιορισμό».

Η ΕΛ.ΜΟΤ.Ο. καλεί: “Πρώτα ο μοτοσυκλετιστής!”


Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκεφθούν πατώντας εδώ και να δηλώσουν τη στήριξή τους στο ψήφισμα.

 

BMW
AUTOAGORA