O νυχτερινός αγώνας στην πίστα του Losail, σηματοδοτεί την έναρξη της αγωνιστικής σεζόν των MotoGP. Ας δούμε μια ιστορική αναδρομή και κάποια ενδιαφέροντα στοιχεία για την πίστα!
Η θεαματική πίστα του Losail εντάχθηκε για πρώτη φορά στο πρόγραμμα του Moto GP το 2004. Συνδέθηκε μάλιστα με ένα γεγονός στα πλαίσια της έντονης αντιπαλότητας μεταξύ του Valentino Rossi και του Sete Gibernau, γνωστό ως "η κατάρα του Valentino".
Συγκεκριμένα, ο Ιταλός είχε κατηγορήσει τον Ισπανό αντίπαλό του ότι προχώρησε σε "καθαρισμό" της θέσης εκκίνησης του, για καλύτερο χρόνο στις δοκιμές. Οι αγωνοδίκες όχι μόνο δεν απέδειξαν κάτι τέτοιο, αλλά μάλιστα ανακάλυψαν ότι τόσο ο "Γιατρός" όσο και ο Max Biaggi της Honda Camel Pramac Pons, κάνανε "burnout" στις δικές τους θέσεις εκκίνησης για να βελτιώσουν το grip! Οι δύο οδηγοί τιμωρήθηκαν με εκκίνηση από την τελευταία θέση και ο Rossi είπε χαρακτηριστικά ότι "ο Gibernau δε θα κερδίσει ξανά κανέναν αγώνα".
Τελικά, ο Rossi είχε έξοδο και εγκατάλειψη και η νίκη ήρθε στα χέρια του Gibernau, ο οποίος όμως… δεν κατάφερε να πάρει καμία άλλη νίκη στην καριέρα του στα Moto GP!
Ο αγώνας στην πίστα του Losail πραγματοποιείται τη νύχτα από το 2008. Αυτή ήταν μια κίνηση που αύξησε κατακόρυφα τη θεαματικότητα των αγωνιστικών ημερών εκεί, ενώ είναι ο μόνος αγώνας στο πρόγραμμα του MotoGP, που γίνεται κάτω από τον βραδινό ουρανό, με τεχνητό φωτισμό.
Η πίστα έχει μήκος 5,4 χιλιόμετρα και πλάτος 12 μέτρα, έχει 16 στροφές από τις οποίες οι 6 είναι αριστερές και οι 10 δεξιές, ενώ η μεγαλύτερη ευθεία έχει μήκος 1068 μέτρα. Ο αγώνας ολοκληρώνεται σε 22 γύρους, με τη συνολική απόσταση που διανύουν οι αγωνιζόμενοι να ανέρχεται στα 118,4 χιλιόμετρα.
Η πρώτη νίκη εντός της πίστας ανήκει στον Sete Gibernau το 2004, ενώ νίκες σε αυτή έχουν πάρει οι Rossi (2005, 2006, 2012, 2015), Stoner (2007, 2008, 2009, 2011), Lorenzo (2012, 2013) και Marquez (2014). Στον αγώνα του 2015, με νικητή τον Valentino Rossi, ο Andrea Dovizioso της Ducati ήταν αυτός που πέτυχε το pole position με χρόνο 1.54.113, ενώ o ομόσταυλός του Andrea Iannone έκανε τον ταχύτερο γύρο του αγώνα με χρόνο 1.55.267.
Ο Lorenzo μάλιστα έχει σημειώσει ρεκόρ γρηγορότερου γύρου σε διαδικασία δοκιμών, με χρόνο 1.53.927, το 2008, ενώ o Stoner κατέχει το ρεκόρ πίστας σε διαδικασία αγώνα με χρόνο 1.55.153, επίσης από το 2008.