Μερικά από τα σχέδια της BMW, για την ρυθμιζόμενη σε πλάτος σέλα.

Μερικά από τα σχέδια της BMW, για την ρυθμιζόμενη σε πλάτος σέλα.

Εδώ φαίνονται οι λεπτομέρειες του μηχανισμού ρύθμισης.

Εδώ φαίνονται οι λεπτομέρειες του μηχανισμού ρύθμισης.

  • Μερικά από τα σχέδια της BMW, για την ρυθμιζόμενη σε πλάτος σέλα.
  • Εδώ φαίνονται οι λεπτομέρειες του μηχανισμού ρύθμισης.

H BMW σχεδιάζει σέλα μοτοσυκλέτας με ρυθμιζόμενο πλάτος

Πριν από λίγα 24ωρα, μια ενδιαφέρουσα πατέντα από την BMW εμφανίστηκε σε διεθνείς ειδησεογραφικές πηγές.

Φαίνεται πως στην εποχή της ραγδαίας τεχνολογικής ανάπτυξης της μοτοσυκλέτα, κάποια πολύ «βασικά» ή και απλοϊκά, θα έλεγε κανείς, ζητήματα, περνούν στην αφάνεια. Η BMW όμως δείχνει ότι επεξεργάζεται μια τεχνολογική λύση, για έναν παράγοντα που συχνά παραμελείται: Την άνεση της σέλας.


Εδώ φαίνονται οι λεπτομέρειες του μηχανισμού ρύθμισης.

Εδώ φαίνονται οι λεπτομέρειες του μηχανισμού ρύθμισης.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

 

Πατέντες για ρυθμιζόμενη σέλα κατά πλάτος

Μπορεί οι ρυθμιζόμενες σέλες σε ύψος να είναι στον προαιρετικό ή και στον βασικό εξοπλισμό των μοτοσυκλετών εδώ και κάποια χρόνια, όμως η ρύθμιση σε πλάτος είναι απλά κάτι που δεν υπάρχει εργοστασιακά. Η BMW φαίνεται πως αξιολογεί την πιθανότητα να δημιουργήσει κάτι τέτοιο, όπως μαρτυρούν σχέδια πατεντών που κυκλοφόρησαν διεθνώς. Σε αυτά, φαίνεται μια σέλα της οποίας το άνω τμήμα, χωρίζεται σε δύο επιμέρους κομμάτια τα οποία μπορούν να ανοίγουν προς τα έξω, προσφέροντας ανάλογη στήριξη σε περισσότερα άτομα και κυρίως πιο ευμεγέθους σωματότυπου. Όπως δείχνει η πατέντα, η ρύθμιση γίνεται απλά-μηχανικά, με την χρήση βιδών και οδηγών και αφήνεται να εννοηθεί, ότι ο αναβάτης θα ρυθμίζει το πλάτος που τον βολεύει, το οποίο μετά θα χρησιμοποιεί μόνιμα.
 

Δεν είναι μόνο θέμα άνεσης αλλά και ασφάλειας

Οι αναβάτες μοτοσυκλετών μπορεί να έχουν τεράστιες διαφορές στην σωματική τους διάπλαση, ο ένας από τον άλλον. Μέχρι σήμερα, οι σέλες που προσφέρουν οι κατασκευαστές είναι «στάνταρ» διαστάσεων και όσο χρειάζονται κάτι διαφορετικό, πρέπει να αναζητούν ειδικές κατασκευές. Η BMW θέλει, με την νέα της πατέντα, να το αποτρέψει αυτό, προσφέροντας η ίδια κάτι που θα αναζητήσουν οι χρήστες της, στο aftermarket. Ας μην ξεχνάμε φυσικά, ότι η σωστή στήριξη του αναβάτη στην μοτοσυκλέτα του δεν είναι μόνο θέμα άνεσης, αλλά και ασφάλειας στην οδήγηση.
 

Ανοίγει «πόρτες» για νέα αυτόματα συστήματα

Μπορεί η πατέντα της BMW να εμφανίζει αυτή την στιγμή, ένα χειροκίνητο σύστημα, όμως φυσικά θα μπορούσε να υπάρξει και σε παραλλαγή, με ηλεκτρονικό ή μηχανικό εξ αποστάσεως έλεγχο, χωρίς να χρειάζεται δηλαδή να βγαίνει η σέλα. Περιμένουμε και περισσότερα, καθώς η είδηση είναι ακόμα σε επίπεδο πατέντας.