Γιατί συνεχίζουν να πουλάνε τα παπιά;

Γιατί συνεχίζουν να πουλάνε τα παπιά;

- Χαμηλό κόστος απόκτησης και κόστος συντήρησης.
- Η κατανάλωση τα κάνει ιδανικά για Delivery.
- Ευκολοδήγητα, με το αριστερό χέρι ελεύθερο.
- Το 2023 πουλήθηκαν 8.351 παπιά, αύξηση 7,96%.

Χαμηλό κόστος απόκτησης και κόστος συντήρησης

Το αθάνατο, κλασσικό, ελληνικό παπί. Πάρα πολλοί από εμάς μεγαλώσαμε στην πίσω σέλα κάποιου τέτοιου υποδείγματος, ενώ μεγαλώνοντας λίγο βρεθήκαμε στην θέση του αναβάτη. Μέχρι πριν από μερικά χρόνια, τα παπιά κυριαρχούσαν στους ελληνικούς δρόμους, πλέον όμως έχουν αναγκαστεί σε μια μικρή «υποχώρηση», σε σχέση με το νέο αντίπαλο δέος, τα σκούτερ. Συνεχίζουν όμως να απολαμβάνουν ένα φανατικό κοινό. Δύο κεντρικά χαρακτηριστικά που δημιούργησαν και συνεχίζουν να δημιουργούν αυτό το κοινό είναι το χαμηλό κόστος απόκτησης και το χαμηλό κόστος συντήρησης. Αυτός ήταν άλλωστε και ο βασικός λόγος που δημιουργήθηκαν τα παπιά. Ήταν οχήματα που θα έπρεπε να μπορούν να αποκτηθούν – αλλά και να συντηρηθούν – από τους περισσότερους ανθρώπους. Έτσι συναντάμε κόστος απόκτησης μέχρι 3.000 ευρώ (με λίγες περιπτώσεις να το ξεπερνάνε ελαφρώς) και με τα κόστη service να κρατιούνται χαμηλά σε σχέση με άλλες επιλογές.

Η κατανάλωση τα κάνει ιδανικά για Delivery

Τα παπιά προτιμούνται σε μεγάλο βαθμό από τους επαγγελματίες του χώρου για τα δύο χαρακτηριστικά που προαναφέρθηκαν, αλλά και για την πολύ χαμηλή τους κατανάλωση. Για έναν επαγγελματία το δίκυκλο είναι εργαλείο δουλειάς, οπότε θα πρέπει να βρίσκεται πάνω σε κάτι που δεν μειώνει το μεροκάματό του σε μεγάλο βαθμό, ειδικά με τις τιμές της βενζίνης στα ύψη. Τα παπιά έρχονται να απαντήσουν και εδώ, καθώς οι καταναλώσεις τους κινούνται χαμηλά, στα 2 λίτρα ανά 100 χλμ. επιτρέποντας έτσι σε έναν εργαζόμενο Delivery να μπορεί να γράψει 100 χιλιόμετρα με λίγο πάνω από 3,5 ευρώ με τις τωρινές τιμές της βενζίνης (21/2/2024).

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Ευκολοδήγητα, με το αριστερό χέρι ελεύθερο

Η ευκολία στην οδήγηση είναι άλλο ένα βασικό πλεονέκτημα των παπιών. Ειδικά το γεγονός της απουσίας του συμπλέκτη, σε συνδυασμό με την ύπαρξη του πίσω φρένου στο δεξί πόδι, αφήνει το αριστερό χέρι πλήρως ελεύθερο, πέραν του χειρισμού του τιμονιού. Και αν και κανονικά δεν θα έπρεπε να συμβαίνει για λόγους ασφαλείας, πολλοί είναι αυτοί που επιλέγουν τα παπιά για αυτόν ακριβώς το λόγο. Ειδικά στο κομμάτι της διανομής καφέ, όλοι έχουμε δει εργαζόμενους Delivery που κουβαλούν τον χαρακτηριστικό σάκο με τις παραγγελίες στο αριστερό χέρι, το οποίο δεν είναι στο τιμόνι. Έτσι λοιπόν, αν και ξαναλέμε ότι για λόγους ασφαλείας δεν θα έπρεπε να συμβαίνει, η ευκολία στην οδήγηση είναι άλλος ένα λόγος που τα παπιά συνεχίζουν και έχουν το κοινό τους.

Το 2023 πουλήθηκαν 8.351 παπιά, αύξηση 7,96%

Σύμφωνα με τα στοιχεία των ταξινομήσεων του 2023, την περασμένη χρονιά ταξινομήθηκαν 8.351 παπιά, το οποίο μπορεί να φαίνεται ισχνό μπροστά στις ταξινομήσεις των σκούτερ (43.150), όμως παραμένει ένα δυνατό νούμερο, ειδικά σε μια αγορά που έχει πλέον λιγότερες επιλογές στην κατηγορία, λόγω Euro5. Όχι μόνο αυτό, αλλά τα νούμερα αυτά αποτελούν μια αύξηση της τάξεως του 7,96% σε σχέση με τα νούμερα του 2022 όσον αφορά τα παπιά, δείχνοντας ότι η κατηγορία παραμένει ακόμα πλήρως ζωντανή.
Εκεί η Daytona κυριάρχησε, παίρνοντας το 36,57% της αγοράς, ακολουθούμενη από τη SYM (26,44%) και τη Honda (15,47%). Tα τρία μοντέλα που βρέθηκαν στην κορυφή ήταν τα Daytona DY 125RS (1.674 ταξινομήσεις), SYM VF 125 (1.324 ταξινομήσεις) και Yamaha Crypton S (829 ταξινομήσεις).