O νέος δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας της Suzuki, στο V-Strom 800. Νέο μοτέρ, νέα φιλοσοφία και όχι μόνο για αυτό το μοντέλο, αλλά για την βιομηχανία ως σύνολο.

O νέος δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας της Suzuki, στο V-Strom 800. Νέο μοτέρ, νέα φιλοσοφία και όχι μόνο για αυτό το μοντέλο, αλλά για την βιομηχανία ως σύνολο.

Γιατί «γεμίσαμε» δικύλινδρα εν σειρά μοτέρ στις μοτοσυκλέτες;

Και ξαφνικά, όλα τα καινούργια μοντέλα μοτοσυκλετών έχουν δικύλινδρο κινητήρα εν σειρά! Γιατί έχει τόση μεγάλη επιτυχία αυτή η διάταξη και γιατί ίσως σημάνει το τέλος πολλών άλλων κινητήρων;

Απλούστεροι, μικρότεροι, ελαφρύτεροι, φθηνότεροι.

Τα πλεονεκτήματα των δικύλινδρων κινητήρων, σήμερα, είναι πάρα πολλά για να αγνοηθούν και εξηγούν πολύ εύκολα, την εκρηκτική διάδοση τους. Αρχικά, είναι μικρότεροι σε μέγεθος και βάρος από τους V2 και τους τρι- και τετρακύλινδρους, ενώ αποδίδουν περισσότερη ισχύ από τους μονοκύλινδρους στα ίδια κυβικά. Παράλληλα, έχουν και σημαντικό πλεονέκτημα μορφής, σε σχέση με τους V2 και δεν καταλαμβάνουν τον τεράστιο χώρο που απαιτούν δύο κύλινδροι σε γωνία 90 μοιρών μεταξύ τους.

Όμως, πολλοί υποψιασμένοι ξέρουν ότι δεν είναι μόνο αυτοί οι λόγοι, για την επικράτηση τους: Οι δικύλινδροι έχουν πολύ λιγότερα μέρη και είναι φθηνότεροι στην κατασκευή τους, ενώ συμβάλλουν στην ελαστικότητα σχεδιασμού και ανάπτυξης νέων μοντέλων. Για αυτό, άλλωστε, τον βλέπουμε συχνά σε μοτοσυκλέτες με κοινές «πλατφόρμες» π.χ. MT-07 και Tracer 700, ή τα CB500X, CB500F και CBR500 της Honda. Μετά την τεράστια οικονομική κρίση του 2008, πολλοί κατασκευαστές άλλαξαν προσανατολισμό και η ανάπτυξη ακραίων κινητήρων μεσαίου κυβισμού, πρακτικά εγκαταλείφθηκε, δίνοντας τόπο στην οικονομία και την ελαστικότητα απόδοσης.
 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Συνέχεια του άρθρου >>>

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »