Εσείς φοβάστε να αγοράσετε βελτιωμένη μεταχειρισμένη μοτοσυκλέτα;

Εσείς φοβάστε να αγοράσετε βελτιωμένη μεταχειρισμένη μοτοσυκλέτα;

- Οι αλλαγές επηρεάζουν πλήρως την μεταπωλητική αξία.
- Μελετημένες βελτιώσεις με επώνυμα εξαρτήματα ανεβάζουν την αξία.
- Όταν μια μοτοσυκλέτα “εξειδικεύεται” πολύ μειώνεται το αγοραστικό κοινό της.
- Πολλοί φοβούνται ότι αυτές οι εργασίες δεν έχουν γίνει από “σωστούς” μάστορες και τις αποφεύγουν.

Οι αλλαγές επηρεάζουν πλήρως την μεταπωλητική αξία

Οι περισσότεροι (ή βασικά σχεδόν όλοι) έχουμε βρεθεί στη θέση όπου θα μπούμε στη διαδικασία αγοράς μιας μεταχειρισμένης μοτοσυκλέτας. Οι επιλογές είναι φυσικά πάρα πολλές και ένα βασικό κομμάτι "τριβής" είναι το αν η εν λόγω μοτοσυκλέτα έχει επιδεχθεί διάφορες διαδικασίες βελτιώσεων και αλλαγών. Εδώ υπάρχουν δύο σχολές σκέψεις, με τη μια να σου λέει ότι καλύτερα είναι να πάρεις μια μοτοσυκλέτα "μαμά" και την άλλη να σου λέει ότι αν έχει πάνω καλύτερα εξαρτήματα η αξία της ανεβαίνει. Η αλήθεια είναι κάπου στη μέση και εν τέλει έχει να κάνει με το τι επιθυμεί ο τελικός αγοραστής. 

Μελετημένες βελτιώσεις με επώνυμα εξαρτήματα ανεβάζουν την αξία

Μια συχνή βελτίωση που βλέπουμε σε μοτοσυκλέτες (ειδικά όσο ανεβαίνουν τα κυβικά) έχει να κάνει με τα περιφερειακά της. Βελτιωμένες αναρτήσεις, σωληνάκια υψηλής, άλλες δαγκάνες και άλλες δισκόπλακες, εξατμίσεις ου ανεβάζουν τις επιδόσεις κλπ κλπ. Φυσικά όταν τα περιφεριακά είναι επώνυμα και από εταιρείες που έχουν αποδείξει την αξία τους στο χώρο, αυτές μπορούν να ανεβάσουν την αξία της μοτοσυκλέτας και όλοι να αναγνωρίσουν την χρησιμότητά τους στη μοτοσυκλέτα. Μόνο κάποιος ο οποίος θέλει τελείως μαμά τη μοτοσυκλέτα του θα αποθαρρυνθεί από τέτοιες αλλαγές. 

Όταν μια μοτοσυκλέτα “εξειδικεύεται” πολύ μειώνεται το αγοραστικό κοινό της

Από την άλλη υπάρχουν πολλοί οι οποίοι το παρακάνουν με τις αλλαγές. Ειδικά στο κομμάτι των Cruiser, τα λεγόμενα "Custom" λέγονται έτσι για κάποιο λόγο. Ακριβώς επειδή ο ιδιοκτήτης τους έχει επέμβει σε πολλά σημεία, τόσο από άποψη μηχανικών μερών όσο και σε καλλωπιστικά κομμάτια και έχει φέρει τη μοτοσυκλέτα στα μέτρα του. Και ενώ πάρα πολλές φορές μιλάμε για μοτοσυκλέτα έργα τέχνης και "κινητά μουσεία", η αλήθεια είναι ότι όταν έρθει η στιγμή της πώλησης οι περισσότεροι θέλουν μια μοτοσυκλέτα που να είναι και στα δικά τους μέτρα. Οπότε αναγκαστικά το αγοραστικό της κοινό μειώνεται - χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν θα πουληθεί φυσικά όταν βρεθεί ο "κατάλληλος" αγοραστής. 

Πολλοί φοβούνται ότι αυτές οι εργασίες δεν έχουν γίνει από “σωστούς” μάστορες και τις αποφεύγουν

Πέραν της αισθητικής μιας μοτοσυκλέτας, το πιο σημαντικό είναι αυτή να λειτουργεί και να λειτουργεί σωστά. Και εδώ ερχόμαστε στο μεγάλο αγκάθι που τις περισσότερες φορές συνοδεύει τέτοιες μοτοσυκλέτες και επηρεάζει την μεταπωλητική τους αξία. Στην Ελλάδα οι εργασίες βελτίωσης γίνονται δυστυχώς αρκετές φορές λίγο στον...αέρα και όχι όπως θα έπρεπε. Τυπικό παράδειγμα η αλλαγή εξάτμισης που πρέπει να συνοδεύεται και από το αντίστοιχο πρόγραμμα ώστε να λειτουργεί σωστά και να μην ανεβάζει απλώς τα ντεσιμπέλ. Επίσης πολλοί σκέφτονται ότι κάποιος που έχει κάνει πολλές τέτοιες βελτιώσεις πρέπει και να της έχει "πιεί το αίμα", οπότε μερικές φορές διστάζουν μπροστά σε μια τέτοια αγορά. Φυσικά αν οι εργασίες αυτές έχουν γίνει ορθά, από σωστούς μάστορες και ο ιδιοκτήτης σεβόταν τη μοτοσυκλέτα του, δεν υπάρχει κανένας λόγος άγχους.