LIVE: κίνηση στους δρόμους
Εξουσιοδοτημένοι αντιπρόσωποι - Συνεργάτες MotoΤρίτη

EICMA 2025 Honda: E-Clutch σε CB500 , CBR500R , NX500 , Hornet 750 και Transalp XL750

Διαβάστηκε από 2.584 αναγνώστες (04/11/2025)
EICMA 2025 Honda: E-Clutch
6 Φωτογραφίες »

EICMA 2025 Honda: E-Clutch

Το E-Clutch εξαπλώνεται: Πέντε νέα μοντέλα για το 2026.
Ρυθμίσεις για κάθε οδηγό – τρεις τρόποι αλλαγής ταχυτήτων.
Χωρίς αλλαγές στους κινητήρες – μικρές βελτιώσεις σε Transalp και Hornet 750.
Περισσότεροι χάρτες οδήγησης και νέα χρώματα για τη σειρά.

mototriti Team

HONDA: Kαρακώστας Κλείσε τώρα Τest Ride σε όλα Best Sellers μοντέλα

HONDA: PCX125...Η καλύτερη πλευρά της πόλης!

Το E-Clutch εξαπλώνεται: Πέντε νέα μοντέλα για το 2026

Βρισκόμαστε στο περίπτερο της Honda στην EICMA 2025, όπου η ιαπωνική εταιρεία παρουσιάζει τη μεγαλύτερη έως τώρα επέκταση του E-Clutch, του έξυπνου ημιαυτόματου συστήματος αλλαγής ταχυτήτων. Για το 2026, η τεχνολογία αυτή ενσωματώνεται σε πέντε νέα μοντέλα: CB500 Hornet, CBR500R, NX500, CB750 Hornet και XL750 Transalp. Όλα θα διατίθενται παράλληλα με εκδόσεις παραδοσιακού χειροκίνητου κιβωτίου, δίνοντας στους αναβάτες τη δυνατότητα να επιλέξουν ανάμεσα σε κλασική ή προηγμένη οδήγηση.
Το E-Clutch θυμίζει quickshifter, αλλά με πολύ πιο εκτεταμένες δυνατότητες. Ο αναβάτης μπορεί να ανεβάζει ή να κατεβάζει ταχύτητες χωρίς καμία χρήση μανέτας, ενώ ακόμα και η εκκίνηση ή το σταμάτημα γίνεται αυτόματα. ΠαρΆ όλα αυτά, η μανέτα παραμένει λειτουργική για όσους θέλουν τον παραδοσιακό έλεγχο. Η διαχείριση του συμπλέκτη γίνεται από ηλεκτρονική μονάδα ενεργοποίησης, η οποία προσθέτει μόλις 3 κιλά στο σύνολο, χωρίς να επηρεάζει αισθητά το βάρος ή την αίσθηση της μοτοσυκλέτας.
 

Ρυθμίσεις για κάθε οδηγό – τρεις τρόποι αλλαγής ταχυτήτων

Σε όλα τα μοντέλα του 2026, η Honda επιτρέπει πλέον πλήρη προσαρμογή της αίσθησης του E-Clutch, με επιλογές Soft, Medium και Hard για τα ανεβάσματα και τα κατεβάσματα ταχυτήτων. Το αποτέλεσμα είναι μια εμπειρία πιο φυσική και ευέλικτη, που προσαρμόζεται στο στιλ κάθε αναβάτη. Η τεχνολογία βασίζεται στη λογική του Dual Clutch Transmission (DCT), αλλά είναι πιο ελαφριά, απλούστερη και λιγότερο παρεμβατική. Η Honda τη χαρακτηρίζει ως “την πιο προσιτή εισαγωγή στην αυτόματη οδήγηση”, φέρνοντας ένα ακόμη βήμα πιο κοντά την πλήρη ηλεκτρονική υποβοήθηση χωρίς να αλλάζει τον χαρακτήρα των μοτοσυκλετών της.
 

Χωρίς αλλαγές στους κινητήρες – μικρές βελτιώσεις σε Transalp και Hornet 750

Οι δικύλινδροι κινητήρες των 500 και 750 κυβικών παραμένουν αναλλοίωτοι. Ο 471 κ.εκ. των CB500 Hornet, CBR500R και NX500 εξακολουθεί να αποδίδει 47 ίππους και 32 lb.ft (4,4 kgm) ροπής, ενώ ο 755 κ.εκ. κινητήρας των Hornet και Transalp παραμένει στους 91 ίππους και 55 lb.ft (7,6 kgm). Η Transalp ξεχωρίζει με νέα αλουμινένια ποδιά πάχους 2,5 χιλιοστών, αναβαθμισμένες αναρτήσεις με ρυθμίσεις συμπίεσης και επαναφοράς εμπρός και πίσω, καθώς και νέους χρωματισμούς. Το CB750 Hornet, από την πλευρά του, αποκτά νέο κάτω φέρινγκ (undercowl) στις εκδόσεις E-Clutch και τέσσερις νέες επιλογές βαφής.
 

Περισσότεροι χάρτες οδήγησης και νέα χρώματα για τη σειρά

Και τα δύο 750άρια αποκτούν έναν επιπλέον προσαρμόσιμο χάρτη User2, που προστίθεται στα υπάρχοντα Sport, Standard, Rain και User1, ενώ η Transalp διατηρεί το Gravel mode για off-road χρήση. Η σειρά των 500 κυβικών δεν δέχεται μηχανικές αλλαγές, αλλά ανανεώνεται με νέα χρώματα και λεπτομέρειες φινιρίσματος, φρεσκάροντας τη συνολική εικόνα της.
Από κοντά, στο περίπτερο της Honda στην EICMA, η επέκταση του E-Clutch φαίνεται να σηματοδοτεί μια νέα εποχή για τη μάρκα — μια εποχή όπου η ευκολία, η τεχνολογία και η αίσθηση ελέγχου συνδυάζονται ιδανικά, διατηρώντας ταυτόχρονα το αυθεντικό DNA των μοτοσυκλετών της.
 

AUTOAGORA