EICMA 2025 - Aprilia RSV4 X-GP: 10 χρόνια RS-GP, 30 μοτοσυκλέτες καθαρής αγωνιστικής τρέλας

EICMA 2025 - Aprilia RSV4 X-GP
Σπάνια, επιθετική και συλλεκτική – μόνο 30 X-GP στον κόσμο.
Αεροδυναμική από το MotoGP – Φτερά παντού και leg wings.
V4 κινητήρας 1.099 κ.εκ. με 238 ίππους και αγωνιστική ECU APX.
Αναρτήσεις Ohlins, φρένα Brembo GP4 MS και ζάντες μαγνησίου Marchesini.
Σπάνια, επιθετική και συλλεκτική – μόνο 30 X-GP στον κόσμο
Βρισκόμαστε στο περίπτερο της Aprilia στην EICMA 2025 και το κοινό έχει μαζευτεί γύρω από τη νέα RSV4 X-GP, μια μοτοσυκλέτα που γιορτάζει δέκα χρόνια RS-GP στο MotoGP. Μόλις 30 κομμάτια κατασκευάστηκαν, με τιμή 90.000 ευρώ, επιβεβαιώνοντας ότι πρόκειται για συλλεκτικό μοντέλο-κόσμημα. Η X-GP συνεχίζει την παράδοση των εκδόσεων “Χ” της Aprilia — RSV4 X, Tuono X, RSV4 X Trenta και RSV4 X ex3ma — φέρνοντας πιο κοντά από ποτέ τη γραμμή που χωρίζει τα πρωτότυπα MotoGP από την παραγωγή. Είναι ένα πραγματικό τεχνολογικό showpiece της Aprilia Racing, σχεδιασμένο για να μεταφέρει την καθαρή αγωνιστική εμπειρία σε ελάχιστους, εκλεκτούς αναβάτες.
Αεροδυναμική από το MotoGP – Φτερά παντού και leg wings
Η RSV4 X-GP παίρνει άμεση έμπνευση από την RS-GP25 των MotoGP, με φτερά σε κάθε πιθανό σημείο. Στο εμπρός φέρινγκ, στην ουρά, ακόμη και κάτω από τη σέλα, τα leg wings προσφέρουν μεγαλύτερη κάθετη φόρτιση στο φρενάρισμα και τη στροφή. Τα πλαϊνά fairings έχουν σχεδιαστεί ώστε να διαχέουν τον αέρα χαμηλά στο έδαφος, βελτιώνοντας την ευστάθεια όταν η μοτοσυκλέτα πλαγιάζει. Η Aprilia αναφέρει πως η X-GP παράγει πενταπλάσια κάθετη δύναμη στις ευθείες και τριπλάσια στις στροφές σε σχέση με τη RSV4 παραγωγής. Όλο το σώμα της κατασκευάζεται από ανθρακονήματα PAN Compositi, με sandwich δομή για ακαμψία και ελάχιστο βάρος – την ίδια τεχνική που χρησιμοποιείται στην αγωνιστική RS-GP25.
V4 κινητήρας 1.099 κ.εκ. με 238 ίππους και αγωνιστική ECU APX
Κάτω από το φέρινγκ της X-GP βρίσκεται ο V4 κινητήρας των 1.099 κ.εκ., επαναρυθμισμένος από την Aprilia Racing για να αποδίδει 238 ίππους στις 13.750 σ.α.λ. και 131 Nm ροπής στις 11.750 σ.α.λ.. Η αύξηση επιτεύχθηκε μέσω υψηλότερου λόγου συμπίεσης, φίλτρου Sprint Filter, βελτιωμένων εισαγωγών και διπλού τελικού SC Project από τιτάνιο. Ο ξηρός συμπλέκτης STM αντικαθιστά τον υγρό για πιο αγωνιστική αίσθηση, ενώ η αγωνιστική ECU APX διαθέτει GPS και ρυθμίσεις εμπνευσμένες από το WorldSBK. Ο αναβάτης μπορεί να προσαρμόσει traction control, wheelie control, φρένο κινητήρα και χαρτογράφηση ισχύος ξεχωριστά για κάθε ταχύτητα, μετατρέποντας τη X-GP σε πλήρως παραμετροποιήσιμο όπλο πίστας.
Αναρτήσεις Ohlins, φρένα Brembo GP4 MS και ζάντες μαγνησίου Marchesini
Η X-GP βασίζεται σε διπλό αλουμινένιο πλαίσιο με πλήρως ρυθμιζόμενες αναρτήσεις Öhlins, εξασφαλίζοντας κορυφαία ακαμψία και ακρίβεια. Το σύστημα πέδησης προέρχεται από τη Brembo, με μονομπλόκ GP4 MS δαγκάνες, δίσκους 330mm T-Drive, και επιχρωμιωμένη πίσω δαγκάνα για αντοχή σε υψηλές θερμοκρασίες. Οι σφυρήλατες ζάντες μαγνησίου Marchesini ντύνονται με slick ελαστικά Pirelli προδιαγραφών WSBK, ολοκληρώνοντας ένα πακέτο καθαρά track-focused. Ο τεχνικός διευθυντής της Aprilia Racing, Fabiano Sterlacchini, δήλωσε πως η RSV4 X-GP είναι «κάτι πολύ περισσότερο από μια εξέλιξη του project X» — μια μοτοσυκλέτα που φέρνει DNA MotoGP στα χέρια λίγων εκλεκτών. Με αναλογία βάρους-ισχύος που αγγίζει τα όρια του αγωνιστικού, η X-GP δεν είναι απλώς μια επετειακή Aprilia: είναι η πιο ακραία RSV4 που φτιάχτηκε ποτέ.


