Η Yamaha αναφέρει πως η σχεδίαση του νέου Majesty S 125 έγινε σε λευκό χαρτί, καθώς δεν ήθελαν απλώς να βελτιώσουν το θρυλικό Majesty, αλλά να παρουσιάσουν ένα ολοκαίνουργιο, σύγχρονο σε όλα του τα χαρακτηριστικά scooter. Έτσι κι έγινε. Ας δούμε εν τάχει τα πιο δυνατά σημεία του νέου Majesty S 125. Νέο look, νέα, ψηλή ζελατίνα, άλλα πλαστικά, σύγχρονη διάταξη στο μονό πίσω αμορτισέρ, υγρόψυκτος και ψεκαστός κινητήρας, δισκόφρενα εμπρός-πίσω, ακτινική δαγκάνα εμπρός μαζί με δίσκο μαργαρίτα, LED φώτα θέσης, ζάντες αλουμινίου 13 ιντσών, και δυνατότητα αποθήκευσης ενός full-face κράνους κάτω από τη σέλα. Εντυπωσιακές λεπτομέρειες.
Αισθητική/Ποιότητα: Τα κοσμήματα του στέμματος
Πιο σύγχρονη σχεδίαση στην κατηγορία του -και όχι μόνο- δύσκολα θα συναντήσει κανείς. Εντυπωσιάζει από την πρώτη κιόλας ματιά, καθώς συνδυάζει το χαμηλό σκαρί των scooter με μικρούς-μεσαίους τροχούς, με μια ψηλή, καλοσχεδιασμένη ζελατίνα που σε πείθει για την πρακτικότητα της. Οι επιφάνειες είναι πολλές, σοφά τεμνόμενες, και ο χαρακτήρας που αποπνέει το Majesty είναι αρκετά sport ώστε να μην μπορείς με τίποτα να το πεις βαρετό, αλλά και φιλικό, δίχως ακρότητες, ώστε να μην ξενίζει κανένα. Πανέμορφο το κάλυμμα του ψυγείου στο πλάι, με τις γρίλιες του να θυμίζουν βέλη που δείχνουν την εξάτμιση (υπόψη πως ο εμφανής δείκτης στάθμης ψυκτικού βρίσκεται στο πλαϊνό μέρος της ποδιάς, μπροστά από το ψυγείο). Οι πεντάμπρατσες αλουμινένιες ζάντες είναι ένα ακόμη καλοσχεδιασμένο κομμάτι αθλητικού design (συν το φοβερό σε εμφάνιση μπροστινό φρένο), όπως είναι και τα φωτιστικά σώματα, τόσο στο εμπρός, όσο και στο πίσω σύνολο. Σημειώστε πως τα φώτα θέσης είναι LED, όπως LED είναι και το πίσω φωτιστικό του σώμα –όμως τα φώτα πορείας είναι συμβατικού τύπου. Αρκετά μεγάλο είναι το τελικό της εξάτμισης, ενώ τεράστιος είναι ο πίσω λασπωτήρας -που προσφέρει απόλυτη προστασία από νερά και λάσπες. Η ποιότητα κατασκευής είναι κορυφαία, τόσο στα πλαστικά, όσο και στη συναρμογή όλων των μερών του scooter, δεν υπάρχουν τριγμοί, ούτε και θόρυβοι, ενώ από όπου κι αν το εξετάσεις, μόνο εύσημα θα του δώσεις.
Εργονομία/ Χώροι: Δεν συμπαθεί τους ψηλούς
Οι μικροί τροχοί 13 ιντσών επιδρούν θετικά στο κέντρο βάρους, που είναι πιο χαμηλό από τα 16ιντσα scooter, στην ευελιξία που είναι σαφώς αυξημένη, αλλά και στον αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα, όπου θα χωρέσει με άνεση ένα full-face κράνος και αρκετά μικροαντικείμενα. Η σέλα μάλιστα έχει αρκετά στοιχεία που εντυπωσιάζουν ευχάριστα. Πρώτα από όλα, ανοίγει από τον κεντρικό διακόπτη, γεγονός που μεταφράζεται σε ευκολία για τον αναβάτη που δεν ψάχνει για διαφορετικές κλειδαριές. Ύστερα, διαθέτει ένα αμορτισέρ που την ανοίγει μόνο του, προοδευτικά, μέχρι πάνω, και την κρατάει εκεί, για να μην χρειάζεται να την κρατάτε εσείς. Όταν θέλετε να την κλείσετε, εκείνη κλείνει εύκολα και με ακρίβεια, με ένα ποιοτικό ήχο που προκαλεί ικανοποίηση, και θυμίζει αυτοκίνητο. Τέλος, μέσα στον αποθηκευτικό αυτό χώρο θα βρείτε και τα δύο-τρία εργαλεία που παρέχει η Yamaha, τα οποία έχουν την δική τους, όμορφη πλαστική θήκη που ενσωματώνεται πανέξυπνα στον κάδο! Επιπλέον μεταφορικές δυνατότητες χαρίζουν στο Majesty S η μπροστινή ανοιχτή θήκη, με τον γάντζο που ανοιγοκλείνει από πάνω της. Πάμε τώρα σε σέλα και θέση οδήγησης. Η Yamaha μιλάει για φυσική, εργονομική θέση οδήγησης, όμως θα διαπιστώσετε πως το πάτωμα έχει μικρή απόσταση από τη σέλα, κι έτσι α) η στάση οδήγησης είναι μέσα στο scooter, με τα πόδια ψηλά, ενώ β) τα γόνατα του αναβάτη διπλώνουν κοντά στις 90 μοίρες. Αν είστε κοντά στο 1.70 όπως ο υποφαινόμενος, στην αρχή θα παραξενευτείτε, αλλά σιγά-σιγά θα συνηθίσετε, και δεν θα έχετε πρόβλημα. Ταυτόχρονα, η επίπεδη ποδιά είναι αρκετά στενή, αλλά και κοντή -δεν μπορείτε να κουβαλήσετε τίποτα σε αυτή, καθώς δεν χωράει κάτι άλλο από τα πέλματα του αναβάτη-, κι έτσι η στάση οδήγησης είναι με ενωμένα πόδια στο κέντρο του scooter. Αν πάλι είστε κοντά στο 1.80, ή πιο πάνω, ξεχάστε το, το Majesty δεν είναι για εσάς, καθώς πέρα από τα γόνατα που θα λυγίζουν πάνω από 90 μοίρες και θα ακουμπάνε στην κονσόλα, επιπλέον σε κάθε κοφτή στροφή το τιμόνι θα βρίσκει πάνω τους. Η σέλα τώρα είναι μια χαρά για τις περισσότερες αστικές διαδρομές, εκτός από πιο μακριές βόλτες που υπερβαίνουν τη μισή ώρα παραμονής πάνω της, όπου ο αναβάτης θα πιαστεί ελαφρώς. Το μερίδιο του συνεπιβάτη είναι καλό, αν και εκεί, ένα μεγαλόσωμο άτομο θα δει τα γόνατα του να βρίσκονται δίπλα στους αγκώνες του αναβάτη –προσαρμόζονται όμως οι δύο, και με λίγη προσοχή αποφεύγονται οι… στενές επαφές. Όμορφες αλλά και χρηστικές οι μεγάλες χειρολαβές του συνεπιβάτη.
Τα όργανα τώρα είναι καλόγουστα, με το κεντρικά τοποθετημένο στροφόμετρο με τις
αναλογικές ενδείξεις, και κόκκινο στις 9.500σαλ., να δίνει μία ακόμα sport νότα στο Majesty. Δεξιά του βρίσκεται μια
ψηφιακή οθόνη με έντονο μωβ φωτισμό, στην οποία «φωλιάζουν» το κοντέρ, ο ολικός
και ο μερικός χιλιομετρητής, το ρολόι, και μια ένδειξη που προειδοποιεί τον
αναβάτη για τα επερχόμενα service.
Αριστερά από το στροφόμετρο βρίσκουμε μια τρίτη οθόνη με αναλογικό δείκτη
καυσίμου, λυχνίες ψεκασμού, μεγάλης σκάλας φώτων και θερμοκρασίας, και τα
κουμπιά Reset και Select.
Καλοδεχούμενο και το σινιάλο στους διακόπτες. Σημειώστε πως ο κεντρικός
διακόπτης διαθέτει το γνωστό αντικλεπτικό σύστημα, όπου με ένα κουμπί κλείνει η
πρόσβαση σε αυτόν με ένα μεταλλικό έλασμα, το οποίο ανοίγει με το πίσω μέρος
του κλειδιού. Τέλος, άριστη είναι η τάπα αεροπορικού τύπου με μεντεσέ, ψηλά και
μπροστά στο scooter,
που κάνει παιχνιδάκι τον ανεφοδιασμό, ενώ το Majesty έχει και γάντζο κράνους.
Κινητήρας: Δυνατός και οικονομικός
Σύμφωνα με τη Yamaha, ο
υγρόψυκτος και ψεκαστός, τετραβάλβιδος, μονοκύλινδρος κινητήρας του Majesty αποδίδει 11,8 ίππους στις 7.500 στροφές, και ροπή
1,18 Kgm στις
7.000 στροφές. Διαθέτει αντικραδασμικό άξονα (που κάνει καλή δουλειά, αφού δεν
θα αντιμετωπίσετε καμία ενόχληση σε χέρια, πόδια ή καθρέπτες), και επιταχύνει
θετικά και γραμμικά από στάση (στην αρχή λίγο ράθυμα, καθώς είναι μακρύς σε
μετάδοση και αρκετά φιλικός), δείχνοντας πολύ καλό πρόσωπο σε όλες τις
συνθήκες, είτε σε solo
οδήγηση, είτε και με συνεπιβάτη. Οδηγώντας μόνοι θα διαπιστώσετε με ευχαρίστηση
πως μπορείτε το ίδιο άνετα να κινηθείτε στο κέντρο, όσο και στον
αυτοκινητόδρομο, όπου θα αισθανθείτε ασφάλεια με την ικανοποιητική τελική που
μπορεί να πιάσε το Majesty.
Όμως ακόμα και διπλοί, όπως δοκιμάσαμε σε πραγματικές συνθήκες, με συνολικό
βάρος 150 κιλών (η Yamaha
δίνει μέγιστο όριο βάρους τα 160 κιλά), «ανηφορίζοντας» την Εθνική Οδό προς
Άγιο Στέφανο, το κοντέρ έδειχνε συνεχώς 95-105χλμ/ώρα. Σε solo οδήγηση τα 110χλμ/ώρα
έρχονται παντού, ενώ με ελαφρύ σκύψιμο θα δείτε τελική 115χλμ/ώρα (ήταν και άστρωτος,
οπότε ίσως τσιμπήσει λίκα ακόμη χιλιομετράκια μετά το στρώσιμο). Μάλιστα ο
κινητήρας δεν διαθέτει κόφτη, ή αν διαθέτει, δεν θα τον συναντήσετε εύκολα,
αφού θα δείτε ακόμα και… 127χλμ/ώρα (στα 122 μπαίνει στα κόκκινα) στην
κατηφόρα, δίχως θορύβους και άλλες ενστάσεις από το μοτέρ! Αλλαγή λαδιού θα
χρειαστεί στα 1.000χλμ. και μετά κάθε 3.000 (σύμφωνα με το owner’s manual)
-υπάρχει και ένδειξη στο κοντέρ για να σας το θυμίζει.
Αναρτήσεις/Πλαίσιο/Φρένα: Εντυπωσιακό αποτέλεσμα!
Το πλαίσιο του Majesty S
είναι παράδειγμα προς μίμηση στην κατηγορία του, καθώς τιθασεύει άριστα τις
όποιες δυνάμεις μπορούν να ασκηθούν στο scooter,
ακόμα και σε sport οδήγηση με δύο άτομα, με τέρμα γκάζι!
Το πιρούνι είναι εξίσου στιβαρό και ακριβές στην πληροφόρηση του, ενώ ούτε
βυθίζεται εύκολα, ούτε όμως και κοπανάει σε ανωμαλίες του οδοστρώματος. Πίσω,
το Majesty χαρακτηρίζεται από την οπτική…
απουσία ανάρτησης, καθώς το μονό αμορτισέρ βρίσκεται στο κέντρο του scooter, τοποθετημένο οριζόντια. Προσφέρει άριστη λειτουργία,
συνεργαζόμενο απόλυτα με πιρούνι και πλαίσιο, απογειώνοντας το κράτημα του Majesty. Ακόμα και τα ελαστικά της Kenda δεν απογοητεύουν, όμως είναι τέτοιες οι sport
δυνατότητες του scooter της Yamaha, που θα
θέλαμε πολύ να το δούμε με ένα ζευγάρι ευρωπαϊκά ελαστικά να… ξύνει στο αστικό
τοπίο! Κι όταν χρειαστεί να φρενάρετε, τα δύο δισκόφρενα του Majesty θα σας προσφέρουν αυτό ακριβώς που θέλετε, τόσο από
δύναμη, όσο και από αίσθηση.
Στο δρόμο: Βασίλειο του, η πόλη
Η
μίζα το φέρνει άμεσα στη ζωή, με τη στάθμη του ήχου του κινητήρα να είναι
ιδιαίτερα διακριτική. Ο ψεκασμός μεταφράζεται σε άμεσο και σταθερό ρελαντί, και
μετά από ένα ολιγόλεπτο ζέσταμα, ξεκινάμε. Ακόμα όμως κι αν δεν το ζεστάνετε,
το Majesty S
θα ξεκινήσει δίχως κομπιάσματα, επιταχύνοντας θετικά. Δεν ενθουσιάζει με την
αρχική του επιτάχυνση, όμως μετά από κάποια χιλιόμετρα ο ρυθμός αυξάνεται, και
κορυφώνεται σε μια υψηλή τελική ταχύτητα για τα κυβικά και την κατηγορία του.
Αφού συνηθίσει κανείς τον τρόπο με τον οποίο διπλώνουν τα γόνατα, το ξεχνάει,
και χαλαρώνει με τις οδηγικές αρετές του Majesty,
που δείχνει ικανό να εμπνεύσει ταπεινότητα σε όλους τους υπόλοιπους υπηκόους-
χρήστες του δρόμου. Το νιώθεις να κινείται πραγματικά ενιαία, δίχως κουνήματα,
δίχως γλιστρήματα, με την εμπιστοσύνη του αναβάτη να μεγαλώνει ολοένα και
περισσότερο όσο το οδηγεί. Μπορείς να κινηθείς μαζί του το ίδιο ευχάριστα τόσο
σε χαλαρούς ρυθμούς, όσο και σε ρυθμούς αστικής βολίδας, με πλαίσιο,
αναρτήσεις, φρένα και κινητήρα να σου χαρίζουν βασιλικό έλεγχο! Το μεγάλο
κόψιμο τιμονιού συνηγορεί στην υποδειγματική του ευελιξία, ακόμα και στις πιο
στριμωγμένες καταστάσεις, ενώ παρόλο που δείχνει χαμηλό, δεν θα βρει σε
πεζοδρόμια όταν ανεβαίνετε για να παρκάρετε. Τα όργανα διαθέτουν ιδιαίτερα
δυνατό φωτισμό ενώ είναι ευδιάκριτα, η κόρνα είναι αρκετά δυνατή, όπως δυνατά
και με σωστή δέσμη είναι και τα φώτα το βράδυ. Το Majesty δεν κοπανάει σε λακκούβες και
σαμάρια (πάντα συγκρινόμενο με άλλα scooter
της κατηγορίας, καθώς όπως και να το κάνεις οι τροχοί 13 ιντσών έχουν
μειονέκτημα στην άνεση σε κακό οδόστρωμα, σε σχέση με εκείνους των 16), ενώ
μεταφέρει άνετα την τσάντα πλάτης σας κάτω από τη σέλα του, ελαφρύνοντας μέση
και ώμους. Με τη βοήθεια του χώρου κάτω από τη σέλα, του γάντζου στην ποδιά,
και του τιμονιού θα κουβαλήσετε τα ψώνια της εβδομάδας (μεταφέρει άνετα 5-6
γεμάτες σακούλες Supermarket), ενώ αν θέλετε μεγαλύτερους χώρους, η Yamaha διαθέτει και Top-Box 39 λίτρων στα επίσημα aftermarket αξεσουάρ, που χωράει ένα
ακόμη full-face κράνος.
Συμπέρασμα: Τα σέβη μας!
Η τιμή του Majesty
είναι αρκετά υψηλή, κάνοντας το Majesty ένα
από τα ακριβότερα scooter στην
κατηγορία του. Ας δούμε όμως τι παίρνεις με αυτά τα 3.250 ευρώ. Ένα scooter υπερσύγχρονο, τόσο σε design,
όσο και σε μηχανολογική προσέγγιση, ποιοτικό, σβέλτο, με υψηλή τελική ταχύτητα,
εκπληκτικό κράτημα και μηδαμινή κατανάλωση, το Yamaha Majesty
S 125 αποτελεί μια άριστη λύση για την στιλάτη
και απροβλημάτιστη μετακίνηση στο αστικό περιβάλλον. Δεν κάνει για ψηλούς
αναβάτες, όμως αν είστε κοντά στο 1.70-1.75 και κάτω, θα σας βολέψει μια χαρά.
Ταυτόχρονα, αποτελεί ιδανικό πρώτο scooter,
άριστο για αρχάριους και γυναίκες, αλλά και άριστο δίκυκλο για να αφήσει κανείς
το αυτοκίνητο σπίτι, και να χαράξει νέα πορεία, σε 2 τροχούς.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά |
|
|
|
|
|
|
|
Κινητήρας |
4T, 1Κ, Y/Ψ, 1ΕΕΚ, 4β |
|
|
Κυβισμός (κ.εκ.) |
125 |
|
|
Διάμετρος x
Διαδρομή (χλστ.) |
52x58,7 |
|
|
Συμπίεση (:1) |
11 |
|
|
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) |
11,8/7.500 |
|
|
Ροπή (kgm/σ.α.λ.) |
1,18/7.000 |
|
|
Τροφοδοσία |
Ψεκασμός |
|
|
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ / ρεζέρβας (λίτρα) |
7.4 |
|
|
Κατανάλωση (lt./100χλμ) |
2,6 |
|
|
Τελική ταχύτητα (χλμ/ώρα) |
115 |
|
|
Βάρος γεμάτο (kg) |
148 |
|
|
Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα |
|
|
|
Τύπος |
Ατσάλινο
σωληνωτό |
|
|
Αναρτήσεις Ε |
Συμβατικό
πιρούνι |
|
|
Διαδρομή (χλστ.) |
79 |
|
|
Αναρτήσεις Π |
Μονό
αμορτισέρ |
|
|
Διαδρομή |
93 |
|
|
Φρένα Ε (χλστ.) |
Δ/267 |
|
|
Φρένα Π (χλστ.) |
Δ/245 |
|
|
Τροχοί-Ελαστικά
|
|
|
|
Ελαστικό Ε |
120/70-13” |
|
|
Ελαστικό Π |
130/70-13” |
|
|
Διαστάσεις |
|
|
|
Μήκος (χλστ.) |
2.030 |
|
|
Πλάτος (χλστ.) |
715 |
|
|
Μεταξόνιο (χλστ.) |
1.405 |
|
|
Ύψος σέλας (χλστ.) |
795 |
|
|
Εξοπλισμός |
|
||
ABS |
_ |
||
Μίζα |
Y |
||
Μανιβέλα |
_ |
||
Στροφόμετρο |
Y |
||
Κοντέρ |
Y |
||
Ένδειξη θερμοκρασίας |
_ |
||
Ένδειξη βενζίνης |
Y |
||
Μερικός χιλιομετρητής |
Y |
||
Φέρινγκ |
_ |
||
Ρυθμιζόμενες μανέτες |
_ |
||
Κεντρικό σταντ |
Y |
||
Πλάγιο σταντ |
Y |
||
Σχάρα |
_ |
||
Ρυθμιζόμενη εμπρόσθια ανάρτηση |
_ |
||
Ρυθμιζόμενη πίσω ανάρτηση |
_ |
Μεσαία Scooter με 16άρη τροχό για να μην κολλάς πουθενά
Honda eActiva: ηλεκτρικό με εναλλάξιμες μπαταρίες (αλλά πρώτα στην Ινδία)
Triumph Rocket III Evel Knievel Limited Edition: Επετειακή έκδοση του μεγάλου muscle roadster
Μπορούν τα ηλεκτρικά σκούτερ να γίνουν τα βασικά οχήματα πόλης;
Test κράνος XVX FF Storm II: Προστασία και σπορ εμφάνιση με μόλις 72 ευρώ
Τα ηλεκτρικά πατίνια στο στόχαστρο του Κ.Ο.Κ. (σ.σ. για καλό σκοπό)
Kymco και LiveWire ετοιμάζουν ηλεκτρικό maxi scooter.
Yamaha MT-09 Y-AMT: Το αυτόματο κιβώτιο κάνει τη διαφορά
Moto Ψαρράκης: Όλα όσα χρειάζεται το SYM σου
Πλήρως ανακαινισμένη η κάθετη μονάδα Honda Moto Τσαλίκης
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2024 - mototriti.gr