• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Ο συμπλέκτης, όπως και στο Adventure, είναι εκπληκτικά ελαφρύς, όσο και ακριβής, και χρειάζεται μόλις ένα δάχτυλο για οποιαδήποτε χρήση

Τον κεραυνό στο πλαϊνό πλαστικό που κρύβει το ψυγείο, τον είδατε;

Το KTM 1290 Super Duke R, δεν είναι μία ακόμη άσκηση υπερβολής. Είναι μια από τις πιο πετυχημένες ασκήσεις, ανεξαρτήτως κατηγορίας και εποχής

Όπως είχαμε επισημάνει για τα όργανα της VDO, στο τεστ του Adventure, πιστεύουμε πως εδώ έχουμε από τα καλύτερα σε layout, πληθώρα και διάταξη ενδείξεων στον κόσμο, ανεξαρτήτως κατηγορίας!

Απίστευτο, τιτάνιο, μονόμπρατσο κόσμημα φοράει το Super Duke R για ψαλίδι, με «τσαχπίνικο» προφυλακτήρα αλυσίδας.

Οι κορυφαίες ακτινικές και μονομπλόκ δαγκάνες M-50 της Brembo, κομπλέ με ακτινική τρόμπα φρένου, δίνουν θεϊκή αίσθηση και δύναμη στα φρένα!

Ιδιαίτερα ελαφρύ, αλλά και ακλόνητα άκαμπτο το ατσάλινο πλαίσιο χωροδικτύωμα, θα σας βοηθήσει ακόμα και να διακριθείτε στην πίστα.

Στο αριστερό γκριπ βρίσκονται τα κουμπιά για τις ρυθμίσεις των ενδείξεων, αλλά και για τα Traction Control, ABS και για τους χάρτες.

Άνετη η σέλα του αναβάτη, παρόλο που δείχνει λεπτή. Ο συνεπιβάτης θα αισθανθεί επίσης άνετα, αλλά για μικρές βόλτες.

Δοκιμάζουμε: KTM 1290 Super Duke R

Την ουσία του 1290 Super Duke R μπορώ να την περιγράψω μόνο με ακατάληπτες κραυγές έκστασης. Παρόλα αυτά, θα προσπαθήσω να εκλογικεύσω τις εμπειρίες που έζησα, για να τις μοιραστώ μαζί σας.

 

+ Εμπειρία ζωής, επιτομή της υπερβολής

- Ψάχνεις να πάρεις δάνειο για να το αγοράσεις

Χρώματα: Μαύρο / Πορτοκαλί

Μπορεί το ρητό “παν μέτρον άριστον” να έχει το δίκιο με το μέρος του, όμως αρκετές μοτοσικλέτες απλώς το αγνόησαν, πρεσβεύοντας την υπερβολή, και κάνοντας καριέρα με δυνατό χαρτί τον τρόμο! Από το RG 500 στο Hayabusa, από το παλιό Vmax στο νέο Vmax, από το Rocket III των 2.300κ.εκ., στο Aprilia Tuono V4, και μιλάμε φυσικά μόνο για ατμοσφαιρικές μοτοσικλέτες παραγωγής. Η... “τουματσίλα” (από το “too much”) έχει το ίδιο δικαίωμα στη γοητεία όπως η αρμονία. Στην περίπτωση μας, το KTM 1290 Super Duke R επαναπροσδιορίζει για μία ακόμη φορά την υπερβολή σε δύο τροχούς, με τον δικό του απόλυτα προσωπικό τρόπο.

Αισθητική / ποιότητα κατασκευής: Ότι βλέπεις παίρνεις

Και αυτό που βλέπεις φέρνει δάκρυα στα μάτια του κάθε μοτοσικλετιστή. Ρίξτε κι εσείς μια ματιά στο Super Duke R (SDR) και πείτε μας τι βλέπετε. Αν δακρύσατε από τις αιχμές, τις κόψεις, τις γωνίες (ακόμα και οι καθρέπτες τις διαθέτουν), τον τσαμπουκά και την επιθετικότητα, έχετε καλή όραση, και δεν χρειάζεστε οφθαλμίατρο. Την υπέροχη διχρωμία πλαισίου και υποπλαισίου, την προσέξατε; Τον κεραυνό στο πλαϊνό πλαστικό που κρύβει το ψυγείο, τον είδατε; Το ύψος και το επιθετικό στήσιμο της μοτοσικλέτας δεν μπορεί να σας ξέφυγαν. Ας κάνουμε και ένα γρήγορο τουρ στα τατουάζ του κτήνους. WP μπροστά, WP πίσω. Brembo μπροστά, Brembo και πίσω. LC8 KTM στον κινητήρα. Ο κυβισμός 1290 (1.301 πραγματικά κ.εκ.) στον προβολέα και στην ουρά. Με μικρά γράμματα, κάτω από τη σέλα, ready to race. ΚΤΜ Super Duke στον πλαϊνό κεραυνό, και το R να ρέει στο πλαστικό της σέλας του συνεπιβάτη. Oλόκληρο το KTM Superduke 1290cc R, V Twin χώρεσε στο κέντρο του ρεζερβουάρ όπως το βλέπει ο αναβάτης. Κοιτάξτε τώρα τη μοτοσικλέτα, και φανταστείτε την δίχως την προέκταση για την πινακίδα, δίχως καθρέπτες, αλλά και... δίχως όργανα. Από τις πιο τσαμπουκαλίδικες κατασκευές σε δύο τροχούς που έχουμε δει. Αφήνοντας τις racing φαντασιώσεις, ας περάσουμε στα επιμέρους κομμάτια που ξεχωρίζουν. Έξυπνα μαύρο το έτσι κι αλλιώς μικρό τελικό στο πλάι, απόλυτα ταιριαστό με τους υπόλοιπους όγκους του SDR. Στα σύγχρονα στάνταρ, τοποθετημένος χαμηλότερα από ότι θα περίμενε κανείς ο προβολέας (η Kawasaki αποκαλεί το αντίστοιχο στιλ του νέου Z1000 Sugomi), δίνει ακόμα επιθετικότερη γραμμή στη μοτοσικλέτα. Αισθητική παραφωνία βρίσκουμε μόνο στα όργανα, που προέρχονται από το 1190 Adventure. Μπορεί στο Adventure να κάθονται σε βάση, όμως εδώ θα ήθελαν ένα νέο design, ώστε να μπορούν να σταθούν στον αέρα, δίχως να δείχνουν παράταιρα. Όσον αφορά στην ποιότητα κατασκευής, το SDR είναι κορυφαίο. Τόσο στη βαφή, στη συναρμογή των μερών του, στην απουσία και του παραμικρού τζόγου οπουδήποτε, αλλά και στις λεπτομέρειες, όπως ο προφυλακτήρας της αλυσίδας που δεν είναι ίσιος, αλλά αλλάζει δυο φορές κλίση, καθώς κατευθύνεται προς τον πίσω τροχό, αιωρούμενος πάνω από το κτηνώδες μονόμπρατσο ψαλίδι! Κλείνουμε με την πινελιά των Sportmax Sportsmart2, των custom ελαστικών που σχεδίασε η Dunlop μαζί με την ΚΤΜ, ειδικά για το Super Duke R. Special, ε; Ω ναι!

Ανεση / εργονομία: Καθημερινό τέρας; Και όμως!

Εδώ μπορεί να απογοητεύσουμε αρκετούς σκληροπυρηνικούς, και να κάνουμε τους δύσπιστους, ακόμα πιο υποψιασμένους. Το φοβερό με το κτήνος (Beast), όπως αποκαλεί... χαϊδευτικά το SDR η ΚΤΜ είναι πως πέρα από την κτηνώδη δύναμη, τον αδιανόητα βίαιο χαρακτήρα του, και το υπόλοιπο, μακροσκελές ποινικό του μητρώο, ο Αυστριακός Godzilla είναι κατά τα άλλα μια απίστευτα άνετη, εργονομικά άρτια, και... πολύ εύκολη στην καθημερινή αστική συμβίωση μοτοσικλέτα-γατούλα! Η σέλα του δεν είναι απαγορευτικά ψηλή ακόμα και για αναβάτες κάτω από 1.70, το βάρος είναι συγκεντρωμένο χαμηλά και η ευελιξία του SDR σε χαμηλές ταχύτητες είναι απαράμιλλη! Η σέλα δείχνει αγωνιστική, είναι όμως άριστη, με ποιοτικό αφρώδες, και θα σας κρατήσει άνετους σε όλες τις αστικές μάχες. Τα μαρσπιέ ίσως να διπλώσουν τα πόδια των ψηλών αναβατών, όμως στο δικό μου ύψος (1.70) με βόλεψαν απόλυτα. Το φαρδύ τιμόνι παρέχει τις λαβές που χρειάζεσαι για τέλειο έλεγχο, κόβει πολύ και βολεύει στις μανούβρες, ενώ οι διακόπτες είναι άψογα εργονομικοί. Ο συμπλέκτης, όπως και στο Adventure, είναι εκπληκτικά ελαφρύς, όσο και ακριβής, και χρειάζεται μόλις ένα δάχτυλο για οποιαδήποτε χρήση, ενώ το κιβώτιο είναι πραγματικά αθόρυβο. Ο προβολέας του 1290 έχει από πάνω του 2 σειρές με λαμπτήρες LED, που ανάβουν την ημέρα (DRL – Daytime Riding Light), ενώ ο προβολέας ανάβει αυτόματα όποτε πέσει το φως! Λαμπτήρες τεχνολογίας LED θα βρείτε τόσο στο minimal πίσω φωτιστικό σώμα, όσο και στα διακριτικά φλας. Τα όργανα προέρχονται όπως είπαμε από το Adventure και ξεχειλίζουν πληροφορία, επιτρέποντας στον αναβάτη να συγκεντρώσει στην ίδια οθόνη τις ενδείξεις που εκείνος θέλει! Παράπονο έχουμε από τον τρόπο ενεργοποίησης και απενεργοποίησης των Traction Control και ABS, καθώς κάθε φορά που θα κλείσετε το διακόπτη, είτε πιέσετε το kill switch, ABS και Traction Control θα επανέλθουν σε λειτουργία, για λόγους ασφαλείας. Για να τα απενεργοποιήσει ο αναβάτης, χρειάζεται να έχει θέσει τον κινητήρα σε λειτουργία, να έχει νεκρά στο κιβώτιο, και το γκάζι κλειστό. Κατόπιν, χρειάζονται περίπου 20-30 δευτερόλεπτα για να μπει στα αντίστοιχα μενού, πιέζοντας κουμπιά, κρατώντας άλλα πατημένα, κλπ. Ευτυχώς, η ΚΤΜ έχει στον κατάλογο των power parts της ένα μαγικό καλώδιο (Dongle) που κουμπώνει στα ηλεκτρονικά της μοτοσικλέτας, επιτρέποντας στο SDR να κρατάει μόνιμα στη μνήμη του τις επιλογές του αναβάτη σε TC&ABS. Και αφού πιάσαμε τα ηλεκτρονικά, θα χρειαστεί να περάσουμε σε διαφορετική παράγραφο, για να μιλήσουμε λεπτομερώς για το ηλεκτρονικό οπλοστάσιο του Super Duke.

Ηλεκτρονικά συστήματα – Ασφαλές και για πρωτάρηδες!

Η πρόοδος είναι ασταμάτητη, είτε μας αρέσει σε όλες τις εκφάνσεις της, είτε όχι. Κάποιοι μπορεί να εκνευριστούν που μια τέτοια υπέρ-μοτοσικλέτα δεν χρειάζεται απαραίτητα κάποιον έμπειρο και ικανότατο αναβάτη για να την οδηγήσει, αλλά... έτσι έχουν τα πράγματα. Με το προηγμένο Traction Control, το ABS και τους χάρτες, οποιοσδήποτε αναβάτης μετρίων ικανοτήτων μπορεί να καβαλήσει το SDR, και να ζήσει για να διηγηθεί την εμπειρία του. Ας δούμε τα επιμέρους ηλεκτρονικά συστήματα της μοτοσικλέτας.

1. Ride by wire γκάζι

Το “ηλεκτρόγκαζο” σημαίνει πως οι πεταλούδες του γκαζιού στον ηλεκτρονικό ψεκασμό δεν ελέγχονται από συρματόσχοινο (ντίζα). Αντίθετα, το γύρισμα του γκριπ του γκαζιού στέλνει σήμα σε μια υπολογιστική μονάδα, που... προωθεί την εντολή σας στις πεταλούδες. Όπως έχουμε εξηγήσει στο παρελθόν και με αντίστοιχα συστήματα, αυτή δεν είναι μια ξερή, αυτούσια προώθηση της επιθυμίας του αναβάτη, καθώς η υπολογιστική μονάδα προσθέτει έξτρα παραμέτρους στην εξίσωση, “ερμηνεύοντας” και... βελτιώνοντας τις επιθυμίες του αναβάτη. Στόχο αυτής της επεξεργασίας, η βέλτιστη παροχή γκαζιού στις εκάστοτε συνθήκες, δίχως κομπιάσματα, σκορτσαρίσματα, αλλά και αθέλητες σούζες. Κάποια ride by wire συστήματα μπορεί να γίνουν ενοχλητικά ή ακόμα και επικίνδυνα, καθώς αυτό που θέλει ο αναβάτης στο άνοιγμα του γκαζιού δεν έχει σχέση με αυτό που τελικά παίρνει. Το ride by wire του SDR ευτυχώς για όλους δεν έχει τέτοια ελαττώματα, παρέχοντας αυτό που ζητάει ο αναβάτης, ταχύτατα και δίχως αλλοιώσεις, βοηθώντας όλες τις καταστάσεις, από την αστική μετακίνηση, στην οδήγηση στο όριο, ακόμα και στα ακροβατικά ακριβείας.

2. Δικάναλο ABS

Το σύστημα της Bosch εξελίχθηκε μαζί με τη βοήθεια και τις επιθυμίες της ΚΤΜ, και διατίθεται στο στάνταρ εξοπλισμό του SDR. Χρησιμοποιεί τη γνωστή μονάδα 9ME, με τελευταίας γενιάς λογισμικό, μπορεί να απενεργοποιηθεί, ή ακόμα και να απενεργοποιηθεί μόνο στον πίσω τροχό (επιλογή Supermoto), επιτρέποντας στον αναβάτη το ελεγχόμενο ντριφτάρισμα, παράλληλα εξαλείφοντας τον κίνδυνο για χάσιμο του μπροστινού τροχού.

3. Χάρτες ανάφλεξης και Traction Control MTC

Το 1290 Superduke R διαθέτει τρεις χάρτες ανάφλεξης, αλλάζοντας την απόδοση του κινητήρα, για διαφορετικές περιστάσεις. Οι χάρτες είναι οι Street, Sport και Rain. Στους πρώτους δύο, η ονομαστική απόδοση παραμένει ίδια, στους 180 ίππους, αλλά με διαφορετική απόκριση γκαζιού, ενώ στο Rain, η απόδοση μειώνεται στους 100 ίππους, με ακόμα περισσότερο γλυκιά απόκριση στο γκάζι. Με τους χάρτες, αλλάζει επίσης και το ποσοστό του γλιστρήματος του πίσω τροχού που επιτρέπει το Traction Control. Στο Rain, τα ηλεκτρονικά δεν επιτρέπουν το παραμικρό γλίστρημα στον πίσω τροχό, στο Street επιτρέπουν μικρά γλιστρήματα, ενώ στο Sport ο αναβάτης μπορεί να επιδοθεί ανενόχλητος σε πλαγιολίσθηση. Το Traction Control δουλεύει απίστευτα γλυκά στο 1290, δίχως κομπιάσματα όταν χάνεται η πρόσφυση, με τον αναβάτη να αισθάνεται μεν ώθηση, δίχως όμως να ανεβαίνουν οι στροφές με τρόπο που θα κάνει το πίσω ελαστικό να σπινάρει. Εσείς μπορεί να μην παίρνετε χαμπάρι πως το Traction Control δουλεύει, με μόνη ένδειξη για τον αναβάτη το κίτρινο φως που αναβοσβήνει όταν το MTC κάνει δουλειά. Το MTC λαμβάνει ακόμα υπόψη του και την πλάγια κλίση της μοτοσικλέτας, δουλεύοντας αυστηρότερα όταν είστε πλαγιασμένοι, πραγματικά άγρυπνος φρουρός της πρόσφυσης, ακόμα και για αναβάτες με μηδαμινή εμπειρία σε τόσα κυβικά, και σε τόση δύναμη! Τέλος, ο αναβάτης μπορεί επίσης να βγάλει εκτός λειτουργίας το Traction Control (απολαύστε υπεύθυνα), για να γιορτάσει, εκμεταλλευόμενος τις πραγματικές δυνατότητες του SDR.

4. Όργανα

Όπως είχαμε επισημάνει για τα όργανα της VDO, στο τεστ του Adventure, πιστεύουμε πως εδώ έχουμε από τα καλύτερα σε layout, πληθώρα και διάταξη ενδείξεων στον κόσμο, ανεξαρτήτως κατηγορίας! Το κεντρικά τοποθετημένο στροφόμετρο με τις αναλογικές ενδείξεις συνοδεύουν δύο ψηφιακές οθόνες τοποθετημένες εκατέρωθεν. Στη δεξιά οθόνη θα βρείτε ενδείξεις για κοντέρ, στάθμη καυσίμου, θερμοκρασία, ταχύτητα κιβωτίου, mode οδήγησης (Street, Sport, Rain), και στην αριστερή έχουμε ένα σκασμό ενδείξεις (ολικός και μερικοί χιλιομετρητές, θερμοκρασία κινητήρα, θερμοκρασία περιβάλλοντος, βολτάζ μπαταρίας, μέση ωριαία ταχύτητα, στιγμιαία και μέση κατανάλωση, εναπομείναντα χιλιόμετρα μέχρι τον επόμενο ανεφοδιασμό, κλπ.) με τον αναβάτη να μπορεί να αλλάξει τα πάντα, και να φτιάξει τα δικά του… favourites, μια επιλογή που μαζεύει τις ενδείξεις που εκείνος επιθυμεί να βλέπει ταυτόχρονα στην οθόνη. Πώς αλλάζουν οι ενδείξεις; Πανεύκολα, ακόμα και εν κινήσει (εκτός του Traction Control και του ABS, αλλά και των ρυθμίσεων των ηλεκτρονικών αναρτήσεων, με τις τελευταίες να ανήκουν στον έξτρα εξοπλισμό), με 4 κουμπιά που θυμίζουν χειριστήριο Playstation, στο αριστερό γκριπ. Τέλος, όλες οι επιλογές σας παραμένουν στη μνήμη, ακόμα και αν κλείσετε τον κεντρικό διακόπτη -εκτός από τα Traction Control και ABS

Κινητήρας: 180 άλογα, 15 κιλά ροπής!

Η ΚΤΜ επέλεξε να εξελίξει τον κινητήρα του Superbike 1190 RC8 R, για το γυμνό της κτήνος, με απώτερο σκοπό μια χορταστική καμπύλη ροπής -αφού η δύναμη δεν έλειπε από το RC8 R. Με μεγαλύτερη κατά 2,5χλστ. διαδρομή, ο V2 των 75 μοιρών και 1.301 κυβικών εκατοστών (και βάρους 62 κιλών, από τους ελαφρύτερους μεγάλους V2 στον κόσμο) ξερνάει ασύλληπτη ροπή με το καλημέρα, με την απόδοση της να κορυφώνεται μόλις στις... 6.500σαλ. με μια τιτάνια γροθιά 14,7 ολάκερων κιλών! Στην κεφαλή βρίσκουμε δύο μπουζί, για καλύτερη καύση, λιγότερους ρύπους και μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου. Ο συμπλέκτης είναι υδραυλικός και μονόδρομος, αποτρέποντας τις αναπηδήσεις του πίσω τροχού στα απότομα και διαδοχικά κατεβάσματα. Η ΚΤΜ ανακοινώνει απόδοση 180hp στον στρόφαλο για το SDR, απόδοση που έρχεται στις 8.870σαλ.. Εντυπωσιακή είναι η μικρή κατανάλωση καυσίμου του κτήνους της ΚΤΜ, αφού κατά τη διάρκεια της δοκιμής, η μέση τιμής της κυμάνθηκε στα 7,6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα! Με αυτή την κατανάλωση τα 18 λίτρα αρκούν για αυτονομία 236 χιλιομέτρων. Καθόλου άσχημα. Τα διαστήματα service έχουν επιμηκυνθεί σε σχέση με το RC8 R, και βρίσκονται πλέον στα 15.000 χιλιόμετρα. Το design των πιστονιών προέρχεται κατευθείαν από τη Formula 1, ενώ σε σχέση με το RC 8 R αυτά είναι 47 γραμμάρια ελαφρύτερα έκαστο! Η εξάτμιση έχει σχεδιαστεί και κατασκευάζεται στο Mattighofen, διαθέτει τριοδικό καταλύτη, και έχει περάσει εκατοντάδες δυναμομετρήσεις, μέχρι οι τεχνικοί να μείνουν ικανοποιημένοι από την απόδοση της.

Πλαίσιο / Αναρτήσεις / Φρένα: Ονειρεμένη απόδοση

Το πλαίσιο του 1290 είναι ατσάλινο, τύπου χωροδικτύωμα, υπέρ-ελαφρύ στα 9,2 κιλά αλλά και όσο άκαμπτο χρειάζεται ο αναβάτης, για να πιέσει ακόμα και σε ρυθμούς αγώνα. Μπροστά, το SDR φοράει ένα ανάποδο πιρούνι 48χλστ. της WP με απόλυτα ξεχωριστές ρυθμίσεις στα καλάμια (από το αριστερό ρυθμίζεται η απόσβεση συμπίεσης, και από το δεξί η απόσβεση επαναφοράς) ενώ στο μονόμπρατσο ψαλίδι βρίσκουμε ένα μονό αμορτισέρ της ίδιας εταιρείας. Οι πολυρυθμιζόμενες αναρτήσεις (στο πίσω αμορτισέρ βρίσκει κανείς ακόμα και ξεχωριστό κύκλωμα για τη ρύθμιση της γρήγορης και της αργής απόσβεσης συμπίεσης) μπορούν να έρθουν απολύτως στα μέτρα κάθε αναβάτη, και να γίνουν από άνετες, εξαιρετικά σφιχτές, ανάλογα και με το πεδίο δράσης σας. Στον μπροστινό τροχό η μοτοσικλέτα της KTM διαθέτει δύο δίσκους 320χλστ., με monoblock τετραπίστονες ακτινικές δαγκάνες της κορυφαίας σειράς M-50 της Brembo, κομπλέ με ακτινική τρόμπα φρένου, και στάνταρ δικάναλο ABS. Ρυθμιζόμενες είναι και οι δύο μανέτες, τόσο του φρένου, όσο και του συμπλέκτη. Το SDR έρχεται με στάνταρ αμορτισέρ τιμονιού της WP, το οποίο κάνει άριστη δουλειά πιάνοντας τον ταύρο από τα κέρατα όταν εκείνος είναι έτοιμος να αρχίσει το ροντέο. Μικρό παράπονο, το γεγονός πως δεν ρυθμίζεται. Tα νέα Dunlop Sportsmart2 διαθέτουν τις τεχνολογίες JLB (Jointless Belt), MTC (Multri-Tread-Compound_ και JLT (Jointless Tread Technology), ώστε να προσφέρουν ουδέτερο κράτημα, φοβερή σταθερότητα, και άριστη πρόσφυση, τόσο σε κρύο καιρό, όσο και σε βρεγμένο οδόστρωμα, στοχεύοντας στις επιδόσεις σε δρόμο, αλλά και πίστα.

Οδηγώντας: Τρόμος και γοητεία

Από που να αρχίσω. Από το πόσο κτηνωδώς δυνατό και απολαυστικά υπερβολικό είναι το SDR, ή από το πόσο απίστευτα ελεγχόμενο και τρομακτικά διασκεδαστικό είναι, σε οδήγηση με τα ηλεκτρονικά βοηθήματα εκτός λειτουργίας; Θα προσπαθήσω να τα συνδυάσω, γιατί στο τέλος η κομμένη σου ανάσα είναι αποτέλεσμα και των δύο. Αν ακούτε κάποιους να λένε πως δεν μπορούν να κάνουν τους αναμενόμενους χρόνους στις επιταχύνσεις με το SDR, πιστέψτε τους. Θέλει ικανότητες κορυφαίου ντραγκστερά για να μην σηκωθεί στο τέρμα γκάζι, όμως καθώς δεν αναζητούσα χρόνους και νούμερα, μπόρεσα να γοητευθώ απόλυτα από την εμπειρία που σου χαρίζει το 1290, τόσο σε δρόμο με στροφές, όσο και... στην πόλη, και να αφεθώ σε διαρκείς σούζες. Οδηγώντας με μισό γκάζι, το SDR γίνεται το ταχύτερο όχημα στην πόλη, ευέλικτο και αστραπιαίο σε επιτάχυνση, εξαφανίζοντας κίνηση και μποτιλιάρισμα, κάνοντας τον αναβάτη να γελάει δυνατά μέσα από το κράνος, με τα τρελά σουζίδια που τραβάει κάθε ώρα και στιγμή. Βρε κάτσε κάτω! Τίποτα εκείνο. Είναι να μην το λατρέψεις; Με τα Sportsmart2 βρίσκει πρόσφυση σχεδόν παντού, σηκώνοντας βίαια τον μπροστινό τροχό, σπινάροντας λυσσασμένα την ίδια στιγμή. Αν χουφτώσεις αποφασιστικά το γκάζι από εκκίνηση, και καταφέρεις να κρατηθείς πάνω του, και να μην κάνεις τριπλό backflip και πενταπλό τόλουπ, υπάρχει η πιθανότητα να σταματήσεις στο επόμενο φανάρι, και κοιτώντας στους καθρέπτες να δεις πίσω τα αυτοκίνητα να έχουν μόλις ξεκινήσει από το προηγούμενο φανάρι. Η μπορεί πάλι λόγω του σοκ που έχουν πάθει οι οδηγοί τους, να μην έχουν ξεκινήσει. Εδώ που τα λέμε οι οδηγοί δεν σκέφτονται καν να ξεκινήσουν, τουλάχιστον όχι μέχρι να σε δουν να εξαφανίζεσαι στον ορίζοντα. Όχι, όχι, περιμένετε, έχουμε και την άλλη πλευρά, που συμπληρώνει την άκρατη λύσσα, μιλάω για την πλευρά του εκπληκτικού ελέγχου! Χάρη στο γενναιόδωρο μεταξόνιο, στα ιδανικά γεωμετρικά χαρακτηριστικά, και στην άψογη λειτουργία του ride by wire και του ψεκασμού, όποτε αποφασίσεις να αρχίσεις τις ασκήσεις ακριβείας, το Superduke θα σε συντροφεύσει δίχως ξεσπάσματα, με γραμμική απόδοση, όσο κρατάς το γκάζι σταθερό, και με δυνατότητες για να κάνεις όχι παπάδες, αλλά μητροπολίτες! Πώς συμβιβάζονται τα ασυμβίβαστα, είναι δύσκολο κανείς να κατανοήσει, ή να περιγράψει. Κτηνώδης επιτάχυνση που σημαίνει πως μπορείς να σηκώσεις σούζα με 4η, ελάχιστο συμπλέκτη και 160+χλμ/ώρα στο κοντέρ, και ταυτόχρονα ικανότητες για μικρομετρικό έλεγχο, ικανό να σε βοηθήσει να ξύσεις πινακίδα με φρένο, έλεγχο που παίρνεις μόνο με πολύ μικρότερου κυβισμού και ιπποδύναμης, αργόστροφες μοτοσικλέτες. Τελικά αυτό είναι που σου μένει. Η ΚΤΜ κατάφερε όχι απλά να φτιάξει ένα streetfighter πραγματικό τιτάνα, αλλά δίνει στον (έμπειρο πάντα) αναβάτη την ίδια στιγμή ένα μαγικό χαλινάρι, για να κάνει στη σέλα του πράγματα αδιανόητα, αισθανόμενος παράλληλα πως εκείνες τις στιγμές που βιώνει τη δική του νιρβάνα, τα όρια της μοτοσικλέτας βρίσκονται πέρα και μακριά από τον ορίζοντα.

Συμπέρασμα: Γράφει ιστορία

Το KTM 1290 Super Duke R, δεν είναι μία ακόμη άσκηση υπερβολής. Είναι μια από τις πιο πετυχημένες, ανεξαρτήτως κατηγορίας και εποχής. Μια μοτοσικλέτα ορόσημο, που γράφει ιστορία τόσο όσον αφορά στην ΚΤΜ, όσο και στα κτηνώδη streetfighter. Απίστευτα ικανή, κτηνωδώς δυνατή, τρομακτικά γρήγορη, αλλά και φοβερά ελεγχόμενη, με ποιότητα, εξοπλισμό και ηλεκτρονικά που χτυπάνε κορυφή, και με ευέλικτο χαρακτήρα που αριστεύει σε μια πλειάδα καταστάσεων. Από την πόλη και τους επαρχιακούς, μέχρι την πίστα και τους αγώνες. Δεν μπόρεσα να βρω κάτι αρνητικό, ούτε στην έλλειψη προστασίας από τον αέρα (είναι βασικό γνώρισμα της κατηγορίας), ούτε στην τιμή των 16.990 ευρώ, τιμή σίγουρα ψηλή, αλλά όταν μιλάμε για μια τόσο μοναδική μοτοσικλέτα, φτιαγμένη δίχως συμβιβασμούς, για να παρέχει ασύγκριτες εμπειρίες, χαλάλι της. Ακόμα κι αν δεν θα την αποκτήσετε ποτέ, κλείστε ένα test-ride. Θα κουβαλάτε την εμπειρία μαζί σας για πάντα.


Τιμή (ευρώ)

16.990

Κινητήρας

4T, V2 75ο, Y/Ψ,4Β/Κ

Κυβισμός (κ.εκ.)

1.301

Διάμετρος x Διαδρομή (χλστ.)

108x71

Συμπίεση (:1)

13,2

Ισχύς (ίπποι/σ.αλ.)

180/8.870

Ροπή (kgm/σ.α.λ.)

14,7/6.500

Τροφοδοσία

Ψεκασμός Keihin 56χλστ.

Χωρητ. Ρεζερβουάρ / ρεζέρβας (λίτρα)

18 / 3,5

Κατανάλωση (λίτρα/100χλμ.)

7,6

Βάρος (kg, κενό / γεμάτο)

189 / Δ.Α.

Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα)

270



Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα


Τύπος

Ατσάλινο χωροδικτύωμα

Αναρτήσεις Ε

Ανάποδο τηλεσκοπικό πιρούνι WP 48χλστ., ΠΕ, ΑΣ, ΑΕ

Διαδρομή (χλστ.)

125

Αναρτήσεις Π

Μονό Αμορτισέρ WP, ΠΕ, ΑΕ

Διαδρομή

156

Φρένα Ε (χλστ.)

2Δ, ακτινικές δαγκάνες Brembo, 4Ε /320, δικάναλο ABS Bosch 9M

Φρένα Π (χλστ.)

Δ /, 2E, δικάναλο ABS Bosch 9M



Τροχοί-Ελαστικά


Ελαστικό Ε

Dunlop Sportmax Sportsmart2 120/70-17"

Ελαστικό Π

Dunlop Sportmax Sportsmart2 190/55-17"



Διαστάσεις


Μήκος (χλστ.)

2.104

Πλάτος (χλστ.)

793 (μαρσπιέ)

Μεταξόνιο (χλστ.)

1.482

Ύψος σέλας (χλστ.)

835



Εξοπλισμός


ABS

Υ

Μίζα

Y

Μανιβέλα

_

Στροφόμετρο

Y

Κοντέρ

Y

Ένδειξη θερμοκρασίας

Y

Ένδειξη βενζίνης

Υ

Μερικός χιλιομετρητής

Y

Φέρινγκ

_

Ρυθμιζόμενες μανέτες

Υ

Κεντρικό σταντ

_

Πλάγιο σταντ

Y

Σχάρα

_

Ρυθμιζόμενη εμπρός ανάρτηση

Y

Ρυθμιζόμενη πίσω ανάρτηση

Υ

 

KTM - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ