Το RC390 έδωσε...ρέστα στην πίστα. Το κορυφαίο στήσιμό του το κάνει απόλυτα απολαυστικό υπό πίεση.

Στην πόλη και γενικότερα σε καθημερινή χρήση, το RC κρατά χαρακτήρα. Θα ενθουσιάσει τους φίλους των supersport, ενώ απαιτεί μικρούς μόνο συμβιβασμούς πρακτικότητας.

Οδηγώντας

Μπορεί το RC390 να υποβάλλει την εικόνα ενός...καθαρόαιμου supermono αγωνιστικού, όμως η πραγματικότητα είναι διαφορετική και αρκετά καλύτερη. Πρωταρχική αποστολή του RC390 είναι η καθημερινή χρήση, τομέας στον οποίο το μοντέλο πάει πολύ καλά. Πράγματι, οδηγείται εύκολα στην πόλη, με το πολύ μικρό του βάρος και το εξαιρετικό ζύγισμα να είναι η πρώτη εντύπωση που θα εκπλήξει ευχάριστα τον αναβάτη. Ο κινητήρας είναι αρκούντως ζωηρός, ιδίως μετά τις 4.000 σαλ και προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις, με το ride by wire να δουλεύει πολύ καλά χωρίς «παραξενιές» και κενά στην απόκριση. Ωστόσο, την «μεγάλη εικόνα» συνθέτει το εξαιρετικό στήσιμο του RC390. Με αρωγό το πλαίσιο του, το μοντέλο παρουσιάζει μια αμεσότητα στις αλλαγές κατεύθυνσης, μια σταθερότητα και μια αίσθηση στον αναβάτη, που πραγματικά συναρπάζουν. ¶λλες μοτοσυκλέτες σε κερδίζουν με το μοτέρ τους, το RC390 σε κερδίζει με αυτό το εκπληκτικό trellis, που συνεργάζεται άριστα με τις WP αναρτήσεις. Οι τελευταίες δεν ρυθμίζονται –πλην της προφόρτισης πίσω- και το εργοστασιακό setup είναι μάλλον σκληρό. Ως αποτέλεσμα, αρκετές κακοτεχνίες του δρόμου θα περάσουν στον αναβάτη, αλλά η συμπεριφορά και η αίσθηση που προσφέρουν, αντισταθμίζουν εύκολα το γεγονός. Ακόμα, η σκυφτή θέση οδήγησης μπορεί να απαιτήσει κάποια στάση για να ξεπιαστείτε, μετά από αρκετή ώρα. Μην ξεχνάμε, ότι το RC390 έχει στόχο να προσφέρει άκρατη σπορ αίσθηση σε όλα τα σενάρια χρήσης και αυτό φέρνει μαζί, κάποιους συμβιβασμούς. 

Τα φρένα της Bybre είναι απλά εξαίσια, προσφέροντας τεράστια δύναμη, διάρκεια, πολύ καλή αίσθηση και έντονο αρχικό δάγκωμα, ενώ το ABS λειτουργεί όπως ακριβώς πρέπει αν χρειαστεί. Κάτι που ωστόσο παρατηρήσαμε είναι η «μανιασμένη» λειτουργία του βεντιλατέρ. Εντός πόλης, ενεργοποιείται πολύ συχνά, κάνει θόρυβο και ζεσταίνει αρκετά τον αναβάτη. Πρόκειται για κάτι που το προσέξαμε και στο 390 Duke και έχει περιθώρια βελτίωσης, σε κάποια πιθανή ανανέωση.  

Η όλη συμπεριφορά του RC390 φωνάζει «στρίψιμο εδώ και τώρα» -ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας, όποιος το αποκτήσει, θα το κάνει και λόγω της supersport ταυτότητάς του. Δώσαμε λοιπόν στο RC ένα διάλειμμα από την έντονη εργασία στην πόλη και το στ(ρ)ίψαμε στον επαρχιακό, αλλά και σε πίστα, φτάνοντάς το στα όριά του - συνεργαζόμενοι για άλλη μια φορά με τον εξαιρετικό αγωνιζόμενο, Γιώργο Παπασταύρου. Σε τέτοιες συνθήκες έρχεται η επισφράγιση των ικανοτήτων του RC390, το οποίο έχει τεράστια περιθώρια πρόσφυσης. Στην μέση της στροφής είναι απλά ακλόνητο κρατώντας πολλή φόρα, ενώ το ανεστραμμένο WP πιρούνι σε εμπνέει για πολύ γρήγορες εισόδους. Η στιβαρότητα του πλαισίου επιτρέπει ακόμη και πολύ επιθετική οδήγηση και τα φρένα δεν ξεμένουν ποτέ, από δύναμη και αίσθηση. Το RC390 είναι μία φοβερή μοτοσυκλέτα, για τον νέο αναβάτη που θέλει να μάθει σπορ οδήγηση, αλλά και για έναν έμπειρο που θέλει κάτι διαφορετικό ή μικρότερο, χωρίς να κάνει συμβιβασμούς στην οδηγική συμπεριφορά. Επιγραμματικά, αναφέρουμε ότι το RC390 θα φτάσει έως και τα 170 χλμ/ώρα τελικής ταχύτητας, ενώ η ανεμοκάλυψή του είναι αρκετή, αν θελήσετε να κινηθείτε στον εθνικό ή να ταξιδέψετε. 

KTM: 390 DUKE 2024 Αποκτήστε το στο δίκτυο ΚΤΜ