Μια φωτογραφία από την ένδοξη ιστορία των MotoGP, με τις δίχρονες μοτοσυκλέτες σε πρώτο πλάνο.

Βόμβα: Τα «δίχρονα» επιστρέφουν στους αγώνες;

Πιστεύατε ποτέ ότι θα διαβάζατε αυτές τις λέξεις; Κι όμως, συζητήσεις υπάρχουν ότι οι δίχρονοι κινητήρες θα επιστρέψουν στις αγωνιστικές πίστες! Δείτε περισσότερα…

Πηγές από τα αγωνιστικά paddocks μιλούν για μια μεγάλη επιστροφή των δίχρονων κινητήρων στην ενεργό αγωνιστική δράση, στις ασφάλτινες πίστες ανά τον κόσμο! Πράγματι, οι δίχρονοι κινητήρες εξαφανίστηκαν ουσιαστικά από το παγκόσμιο προσκήνιο το 2002, όταν και τα GP500 μεταμορφώθηκαν σε MotoGP και εισήγαγαν τους τετράχρονους κινητήρες, με 990 κυβικά στην αρχή. Οι δίχρονοι, όπως όλοι ξέρουμε, βρέθηκαν στο στόχαστρο της μείωσης ρύπων και της ανάγκης για αλλαγής του αγωνιστικού σκηνικού με την νέα χιλιετία, αλλά πολλοί νοσταλγοί του παρελθόντος δεν τους ξέχασαν ποτέ.

Ε λοιπόν, αυτή η είδηση θα είναι βάλσαμο στο αυτί (ή στο μάτι) τους. Πιο συγκεκριμένα, βρετανικές πηγές ισχυρίζονται ότι μηχανικοί εξετάζουν την επιστροφή των δίχρονων κινητήρων σε αγωνιστικά οχήματα. Ωστόσο, για αρχή, οι συζητήσεις αφορούν την Formula 1 και το νέο φορμά κανονισμών και κινητήρων από το 2025 και έπειτα.

Οι μηχανικοί, σύμφωνα με τις πληροφορίες, είναι βέβαιοι πως χάρη στην εξέλιξη της τεχνολογίας σε όλα τα επίπεδα, ο δίχρονος κύκλος λειτουργίας σε έναν κινητήρα είναι εφικτός χωρίς τα προβλήματα ρύπανσης που αναπόφευκτα περιελάμβανε. Πιο συγκεκριμένα, μιλάμε για τα νέα συνθετικά καύσιμα και τις νέες τεχνολογίες ελέγχου τροφοδοσίας, αλλά και επεξεργασίας των καυσαερίων που υπάρχουν πια, στοιχεία που ίσως επιτρέψουν στους δίχρονους κινητήρες να αγωνιστούν ξανά εκπέμποντας πολύ πιο μειωμένους ρύπους σε σχέση με το παρελθόν.

Και μην ξεχνάμε τα μεγάλα πλεονεκτήματα των δίχρονων κινητήρων -ειδικά για αγωνιστικές εφαρμογές- με το πολύ μικρό βάρος τους, την απλότητα τους και την τεράστια συγκέντρωση ισχύς τους -στην περίπτωση του Honda NSR500 της τελευταίας γενιάς, ο 500άρης κινητήρας είχε ξεπεράσει τους 200 ίππους, δηλαδή μιλάμε για μια ειδική ισχύ 400 ίππων στο λίτρο! 

Οι συζητήσεις, προς το παρόν, αφορούν την Formula 1 και τα σενάρια αντικατάστασης των V6 κινητήρων των 1.600 κυβικών. Φυσικά η εξέλιξη θα μπορούσε να φτάσει και στα MotoGP αναλόγως, αφού όσο τα χρόνια περνάνε η τεχνολογική εξέλιξη θα συνεχίζεται και το μεγαλύτερο δίκυκλο πρωτάθλημα στον κόσμο ίσως πρέπει να προτείνει κάτι νέο πλέον. Εσείς τι λέτε για αυτό; Θα θέλατε να ξανακούσετε τα δίχρονα μοτέρ στις πίστες του παγκοσμίου ή ο εν λόγω κινητήρας είναι κατάλοιπο του παρελθόντος;