• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Τα σχέδια της BMW. Το εξάρτημα σε σχήμα V είναι προφανές στο διάγραμμα 4, που εξηγεί και την λειτουργία του.

Τα σχέδια της BMW. Το εξάρτημα σε σχήμα V είναι προφανές στο διάγραμμα 4, που εξηγεί και την λειτουργία του.

BMW: Μελετά ιδέες «παθητικής ασφάλειας»

 

Μια απλή αλλά πολλά υποσχόμενη ιδέα, κατοχυρώνει η BMW για μελλοντικές μοτοσυκλέτες με «ζώνες παραμόρφωσης» σε περίπτωση σύγκρουσης. Δείτε περισσότερα…

Οι μοτοσυκλέτες είναι γνωστό ότι είναι… τσακωμένες με την παθητική ασφάλεια, από καταβολής τους. Είναι επίσης γνωστό, ότι αρκετές εταιρείες έχουν πειραματιστεί με λύσεις προστασίας του αναβάτη χωρίς όμως ιδιαίτερη επιτυχία σε μαζικό επίπεδο. Η BMW ωστόσο κατοχυρώνει κάποια νέα σχέδια, τα οποία προτείνουν μια λύση απλή, αλλά έξυπνη, που ίσως κάνει τα πράγματα καλύτερα στην περίπτωση που η σύγκρουση είναι αναπόφευκτη.

Η πατέντα της BMW στρέφεται γύρω από ένα τμήμα με σχήμα V, το οποίο τοποθετείται στο κάτω μέρος της μοτοσυκλέτας, πίσω από τον εμπρός τροχό. Χάρη σε αυτό το εξάρτημα, σε περίπτωση μετωπικής πρόσκρουσης, ο τροχός θα υποχωρεί μέσα του και θα «κλειδώνει» στην ευθεία θέση. Κατόπιν, το όλο μπροστινό σύστημα, μαζί με τον τροχό, το πιρούνι και πιθανόν το νέο αυτό εξάρτημα, θα παραμορφώνεται απορροφώντας ενέργεια, σαν μια «ζώνη παραμόρφωσης» ενός αυτοκινήτου.



Φυσικά, όσο περισσότερη ενέργεια απορροφηθεί πριν φτάσει στον αναβάτη, τόσο το καλύτερο για τον τελευταίο. Με τα συμβατικά συστήματα στις μοτοσυκλέτες, σε περίπτωση μετωπικής σύγκρουσης, το τιμόνι πάντα γυρνά σε ένα από τα δύο του άκρα με αποτέλεσμα μεγάλα ποσοστά ενέργειας της πρόσκρουσης να φτάνουν στον αναβάτη. Σε ένα σενάριο μαζικής παραγωγής, η προσθήκη του νέου τμήματος θα είναι εύκολη, ενώ θα μπορεί κάλλιστα να υποστηρίξει και άλλα τμήματα της μοτοσυκλέτας. 

Πως σας φαίνεται σαν ιδέα; Θα θέλατε περισσότερες λύσεις παθητικής ασφάλειας να αναπτυχθούν και να εφαρμοστούν στις μοτοσυκλέτες; Πόσο μπορούν να τις αλλάξουν;