• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Τα σχέδια της Aprilia. Προσέξτε το σύστημα, τα εξαρτήματα του αλλά και πως θα δουλεύει.

Τα σχέδια της Aprilia. Προσέξτε το σύστημα, τα εξαρτήματα του αλλά και πως θα δουλεύει.

Τα σχέδια της Aprilia. Προσέξτε το σύστημα, τα εξαρτήματα του αλλά και πως θα δουλεύει.

Τα σχέδια της Aprilia. Προσέξτε το σύστημα, τα εξαρτήματα του αλλά και πως θα δουλεύει.

Aprilia: Αναβιώνει τα anti-dive συστήματα;

 

Περι αναρτήσεων ο λόγος, με την Aprilia να καταθέτει σχέδια για μηχανικό σύστημα που θα μειώνει την βύθιση του πιρουνιού, στο φρενάρισμα. Δείτε περισσότερα…

Θυμάστε την εποχή της… anti-dive μανίας; Στην δεκαετία του 80, εταιρείες όπως η Suzuki, η Kawasaki και η Honda είχαν όλες δοκιμάσει συστήματα που μείωναν (ή τουλάχιστον προσπαθούσαν να μειώσουν) την βύθιση της εμπρός ανάρτησης, στα φρεναρίσματα. Τα συστήματα, αν και απλούστερα από ολόκληρες αναρτήσεις όπως τα Hossack και το Telelever της BMW, έφεραν αποτελέσματα κατώτερα του αναμενομένου. Όμως οι εταιρείες ψάχνονται αδιάκοπα για λύσεις που θα μειώσουν την βύθιση των αναρτήσεων και τώρα, αυτά τα σχέδια από την Aprilia έκαναν το φως της δημοσιότητας.

Τα σκίτσα παρουσιάζουν ένα σύστημα καθαρά μηχανικό, το οποίο μάλιστα θυμίζει τα παλιότερα συστήματα οδηγούντα βραχίονα, που εξόπλισαν μικρότερα δίκυκλα σε συνδυασμό με φρένα ταμπούρου. Προσέξτε το σύστημα: Η δαγκάνα του εμπρός φρένου συνδέεται με ένα σύστημα μοχλών και βραχιόνων, έχοντας μια μικρή ελευθερία περιστροφής ως προς τον άξονα του τροχού, ενώ οι μοχλοί και οι βραχίονες συνδέονται με την «μπότα» του πιρουνιού.

Αυτό σημαίνει ότι το σύστημα της Aprilia δουλεύει ως εξής: Στα φρένα, η δαγκάνα λόγω ροπής τείνει να περιστραφεί μαζί με τον τροχό, καθώς του ασκεί δύναμη επιβράδυνσης. Αυτή η τάση περιστροφής μεταφέρεται στο πιρούνι μέσα από το σύστημα μοχλών και βραχιόνων, τραβώντας το προς την έκταση και «κοντράροντας» στην δύναμη βύθισης του πιρουνιού.

Το σύστημα θα ενεργεί προοδευτικά, όπως δείχνει και το αντίστοιχο γράφημα, περισσότερο στην αρχή του φρεναρίσματος με τις μεγαλύτερες δυνάμεις να ασκούνται όσο το πιρούνι βρίσκεται στην πλήρη έκταση. Αν το πιρούνι βυθιστεί περισσότερο (πχ σε ακόμα πιο έντονο φρενάρισμα) η επεμβατικότητα του συστήματος μειώνεται, έτσι ώστε να μην επηρεάζει την απόσβεση τυχόν ανωμαλιών του δρόμου κοντά στα όρια της πρόσφυσης. Μάλιστα, η Aprilia σχεδιάζει το σύστημα ως ρυθμιζόμενο, αφού μόνο με ελαφρά παραλλαγή στις θέσεις και τα μήκη των εξαρτημάτων, η συμπεριφορά του μπορεί να μεταβληθεί.



Παρά το ότι τα σχέδια είδαν το φως της δημοσιότητας, δεν έχει γίνει ξεκάθαρο αν μιλάμε για αγωνιστική εφαρμογή ή για «πρωτότυπα» που θα μπουν στην μαζική παραγωγή. Ο χρόνος μόνο θα δείξει, αν και ένα τέτοιο σύστημα ακούγεται ιδιαίτερα ενδιαφέρον…