• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Kawasaki Ninja 300 ABS

Με τον κινητήρα να μην αποτελεί πλέον ενεργό μέρος, οι κεντρικές του δοκοί είναι πλέον από ατσάλι υψηλής αντοχής.

Η χαμηλή σέλα αφήνει τα πόδια να πατήσουν κάτω με απόλυτη ασφάλεια.

Ο ολοκαίνουριος πίνακας οργάνων απλά δεν έχει σχέση με τον προηγούμενο που συγκέντρωνε και τα περισσότερα αρνητικά σχόλια στο «250».

Κατά 18% και 25% αυξήθηκε η ισχύς και η ροπή του μοτέρ σε σχέση με το 250.

Δοκιμή: Kawasaki Ninja 300 ABS

Το μικρό Ninja…μεγάλωσε σε όλα σχεδόν τα επίπεδα, έσπασε το όριο των 250 κ.εκ. και αποτελεί πλέον το σημείο αναφοράς για όλους τους υπόλοιπους κατασκευαστές στη μικρή-μεσαία κατηγορία.

 
+: Σχεδίαση, ποιότητα, μοτέρ
-: Ισχύς μπροστινού φρένου, τιμή

Οι αλλαγές με μια ματιά
-Αναβαθμισμένο μοτέρ, +47 κ.εκ.
-Ενισχυμένο πλαίσιο
-Νέο κοστούμι
-Νέα όργανα 
-Νέο set up στις αναρτήσεις
-Νέα μονάδα ABS
-Συμπλέκτης με υποβοήθηση και χαρακτηριστικά μονόδρομου
-Φαρδύτερο πίσω λάστιχο

Μικρός Ninja αντεπιτίθεται

Με την παρουσίαση του Ninja 250, το 2008, η Kawasaki ήταν η πρώτη που, μετά από πολλά χρόνια, έδωσε στο κοινό μια ολοκληρωμένη μικρή μοτοσικλέτα με σύγχρονη εμφάνιση και με συνολική απόδοση που ξέφευγε σε όλα τα επίπεδα σε σχέση με τα λιγοστά 250άρια εκείνης της εποχής. Στα χρόνια που ακολούθησαν, η κίνηση της Kawasaki αποδείχθηκε σωστή. Το μικρό Ninja έγινε best seller για τους Ιάπωνες και αγαπήθηκε από ένα ευρύ κοινό που έψαχνε μια πραγματική μοτοσικλέτα σε αυτά τα κυβικά και όχι ένα scooter. Η επιτυχία του μάλιστα έφερε νέα άνθιση στην κατηγορία, με τον ανταγωνισμό να μπαίνει ξανά στο παιχνίδι παρουσιάζοντας νέα και αξιόλογα μοντέλα που άρχισαν να απειλούν την κυριαρχία του. Η απάντηση της Kawasaki στις απειλές είναι το νέο Ninja 300 που τραβά το μακρύτερο πλέον σπαθί του και δείχνει έτοιμο να πάρει το κεφάλι όποιου το αμφισβητήσει. Μπορεί να το κάνει;

Γόνος γνωστής οικογενείας 
Ακόμη και αν δεν υπήρχε άλλη διαφορά μεταξύ παλιού και νέου, η σχεδίαση του Ninja 300 μπορεί να αποτελέσει για κάποιους το μοναδικό λόγο για να το κάνουν δικό τους. Οι δεσμοί ανάμεσα σε αυτό και τα μεγαλύτερα Ninja είναι εμφανέστατοι και το φέρινγκ δεν αφήνει κανένα περιθώριο αμφισβήτησης. Η σχεδιαστική διαφορά μεταξύ του «300» με το «250» μοιάζει χαοτική και τα δύο μοντέλα θα μπορούσαν να ανήκουν ακόμη και σε διαφορετικό…αιώνα. Ούτε σταματημένο προδίδει τον κυβισμό του το Kawasaki αφού αυτός δεν αναγράφεται πουθενά πάνω στα πλαστικά του!  

Όλοι οι καλοί χωράνε 
Αυτό ισχύει για την περίπτωση του Ninja 300, αν και δεν θα περάσουν όλοι το ίδιο καλά. Για αυτό ευθύνεται κυρίως το ύψος των μαρσπιέ που θα διπλώσει αρκετά τα πόδια όσων ξεπερνούν τα 1,80 μ. Τα ψηλά κλιπόν, ωστόσο, δεν ενοχλούν τους καρπούς, αν και οι πιο μεγαλόσωμοι θα τα προτιμούσαν φαρδύτερα. Το μεγαλύτερο φάουλ στην εργονομία του Kawasaki εντοπίζεται στις μανέτες που δεν είναι ρυθμιζόμενες και δείχνουν να ταιριάζουν καλύτερα με μικρότερα χέρια. Με λίγα λόγια ένας μέσου μεγέθους αναβάτης θα περάσει τέλεια στη χαμηλή σέλα του μικρού Ninja.

Ένεση ισχύος και πολιτισμού
Ο κινητήρας δέχτηκε τόσες αλλαγές που θα μπορούσαμε να μιλάμε ακόμη και για νέο μοτέρ. Νέα κεφαλή, ανασχεδιασμένο σύστημα ψύξης, νέος ψεκασμός, ελαφρύτερα πιστόνια και κύλινδροι χωρίς χιτώνια οι σημαντικότερες από αυτές. Αυτά, μαζί με την αύξηση του κυβισμού, εκτόξευσαν την ισχύ στους 39  ίππους (από 33) και τη ροπή στα 2,8 kgm (από 2,24) στις 11.000 και 10.000 σ.α.λ. αντίστοιχα. Στο δρόμο, όλα αυτά γίνονται αισθητά από το ρελαντί, με το μοτέρ να παρουσιάζεται πιο εύστροφο και πιο πρόθυμο να φτάσει στον κόφτη, μια περιοχή όπου νιώθει ιδιαίτερα άνετα. Η έξτρα δύναμη γίνεται ιδιαίτερα αισθητή από τις 7.000 σ.α.λ. και πάνω και συνοδεύεται και από σωστή ηχητική υπόκρουση. Παράλληλα, η μέση κατανάλωση μειώθηκε περίπου κατά 7%, και οι κραδασμοί σχεδόν εξαλείφθηκαν χάρη στις ελαστικές μπροστινές βάσεις του μοτέρ. Τέλος, χάρη στην υποβοήθηση, η μανέτα του μονόδρομου συμπλέκτη είναι πουπουλένια, ενώ η λειτουργία του στα γρήγορα κατεβάσματα είναι ικανοποιητική.

Παντού ικανότερο
Το Ninja 300 είναι μια καλύτερη μοτοσικλέτα από το μοντέλο που αντικαθιστά, χωρίς δεύτερη σκέψη. Η αίσθηση που αφήνει στον αναβάτη του είναι ακόμη πιο ώριμη και πολιτισμένη και θυμίζει πλέον έντονα τα μοντέλα της μεσαίας κατηγορίας χάρη και στην αναβαθμισμένη ποιότητα κατασκευής. Στην τελική του, το Ninja είναι απόλυτα σταθερό με τη ζελατίνα να προσφέρει μέτρια προστασία σε αντίθεση με το νέο φέρινγκ που καλύπτει σωστά τα πόδια. Οι αναρτήσεις, χάρη στις νέες ρυθμίσεις, απορροφούν αποτελεσματικότερα τις ανωμαλίες και σε συνδυασμό με τους λιγότερους κραδασμούς από το μοτέρ, συμβάλλουν στα υψηλότερα επίπεδα άνεσης και κύλισης. Το μόνο σημείο που δέχεται κριτικής είναι η απόδοση των φρένων. Από την τελική ταχύτητα χρειάζεται να επιστρατεύσει κανείς όλα τα δάκτυλα του δεξιού χεριού, με το αποτέλεσμα να βρίσκεται πάλι κάτω από το αναμενόμενο. Σε φυσιολογικές ταχύτητες πάντως, αποδίδει ικανοποιητικά, με το νέο ABS της Nissin να λειτουργεί σωστά σε γυαλισμένο οδόστρωμα. Μιας και μιλήσαμε για γυαλισμένο οδόστρωμα να πούμε ότι το Ninja 300 συνεχίζει να συμπεριφέρεται το ίδιο άριστα με τον προκάτοχό του στην πόλη. Δεν κουράζει με το βάρος του, το τιμόνι του κόβει πολύ και, ακόμη και αν δεν ξεπερνάτε τις 7.000 σ.α.λ., υπάρχει αρκετή δύναμη για να κινηθείτε σβέλτα.

Συμπέρασμα
Το σαφώς αναβαθμισμένο Ninja 300 είναι μια ιδανική μοτοσικλέτα για καθημερινή χρήση που θα πει ναι σε ταξίδια αλλά και σε σβέλτη κίνηση στον επαρχιακό. Δεν είναι απλά ένα σωστό εισαγωγικό μοντέλο για αρχαρίους, αλλά μια ολοκληρωμένη μοτοσικλέτα που θα κρατήσετε στην κατοχή σας ακόμη και όταν νιώσετε έτοιμοι για κάτι πιο δυνατό. Μόνο «αγκάθι» η τιμή του. Αν και αντιστοιχούν στην εικόνα του Ninja, τα  6.190 ευρώ της έκδοσης ABS το απομακρύνουν σημαντικά από αντίστοιχα μοντέλα και το φέρνουν επικίνδυνα κοντά στα μεσαία. «Ό,τι πληρώνεις παίρνεις» λέει ο σοφός λαός και αυτό ισχύει για το νέο Ninja 300, το καλύτερο μοντέλο σε αυτά τα κυβικά.



Τεχνικά Χαρακτηριστικά  
Κινητήρας 4T, 2Κ, Y/Ψ, 8β
Κυβισμός (κ.εκ.) 296
Ισχύς (ίπποι/σ.αλ.) 39/11.000
Ροπή (kgm/σ.α.λ.) 2,8/10.000
Τροφοδοσία Ηλ. Ψεκασμός
Χωρητ. Ρεζερβουάρ / ρεζέρβας (λίτρα) 17
Κατανάλωση (λίτρα/100χλμ.) 4,4
Βάρος (kg, γεμάτο) 174
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) 180
   
Πλαίσιο  
Τύπος Ατσάλινο σωληνωτό
Αναρτήσεις Ε Συμβατικό, 37 χλστ.
Διαδρομή (χλστ.) 120
Αναρτήσεις Π Μονό αμορτισέρ, ΠΕ
Διαδρομή 132
Φρένα Ε (χλστ.) Δ/270, δαγκάνα 2 εμβόλων, ABS
Φρένα Π (χλστ.) Δ /220, δαγκάνα 2 εμβόλων, ABS
Τροχοί-Ελαστικά  
Ελαστικό Ε  110/70-17
Ελαστικό Π 140/70-15
Διαστάσεις  
Μήκος (χλστ.) 2.015
Πλάτος (χλστ.) 715
Μεταξόνιο (χλστ.) 1.405
Ύψος σέλας (χλστ.) 785

 

KAWASAKI - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ