net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Piaggio Liberty 125

Λιτός αλλά στιλάτος ο πίνακας οργάνων που φέρει πέρα από ψηφιακό ρολόι και αναλογικό δείκτη για τη βενζίνη.

Το ντουλάπι της ποδιάς αλλά και ο μικρός γάντζος πάνω από αυτό, θα σας φανούν πολύ χρήσιμα για τα πράγματά σας και τα καθημερινά ψώνια αντίστοιχα.

Η σέλα έχει ικανοποιητικές διαστάσεις για τον αναβάτη. Ο συνεπιβάτης θα κάτσει επίσης άνετα. Οι πιο μεγαλόσωμοι από το μέσο όρο θα την βρουν λίγο κοντή.

Αν και οι διαδρομές τους είναι σχετικά μικρές, οι αναρτήσεις κάνουν καλά τη δουλειά τους και δεν θα τερματίσουν εύκολα ακόμη και με δεύτερο άτομο στη σέλα.

Η κομψή και διακριτική σχεδίαση του Liberty εξακολουθεί να κεντρίζει το ενδιαφέρον παρά τα χρόνια που κουβαλά στην πλάτη της.

ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΟ: Piaggio Liberty 125

Το Liberty είναι ένα μικρό scooter που θα βοηθήσει τον αρχάριο να κάνει τα πρώτα του βήματα στους δύο τροχούς, αλλά και τον πιο έμπειρο να εξυπηρετήσει τις βασικές του ανάγκες μετακίνησης.

 
Σχεδίαση/ποιότητα: Με κομψότητα διακριτική  
Το μαζεμένο σε διαστάσεις   Liberty στις εκδόσεις με μοτέρ 50, 125 και 150 κ.εκ. έχει καταφέρει να κερδίσει μια μεγάλη μερίδα αναβατών που ψάχνουν για ένα βασικό μέσο μεταφοράς για τις καθημερινές τους ανάγκες μετακίνησης. Πόσο μεγάλο; Πάνω από μισό εκατομμύριο μονάδες, σύμφωνα με τα στοιχεία της Piaggio! Μερίδιο σε αυτή την επιτυχία φέρει σίγουρα η προσιτή του τιμή ως καινούργιο αλλά και η κομψή του εμφάνιση η οποία, αν και έχει αλλάξει ελάχιστα από τότε που παρουσιάστηκε, καταφέρνει να περνά με επιτυχία το τεστ του χρόνου ακόμη και σήμερα, δεκαπέντε ολόκληρα χρόνια μετά. Η βασική συνταγή που τείνει πλέον προς το κλασικό έχει παραμείνει ίδια και το κύριο χαρακτηριστικό των πλαστικών είναι οι διακριτικές καμπύλες που δημιουργούν ένα πολύ εύπεπτο αισθητικά αποτέλεσμα με ιδιαίτερη απήχηση στις δεσποινίδες κάθε ηλικίας. Τα μέγιστα στην επιτυχία του Liberty  έχει βοηθήσει βέβαια και το γεγονός ότι πρόκειται για μία… γεροδεμένη κατασκευή που θα αντέξει σχεδόν αδιαμαρτύρητα και τις μικρές πτώσεις δείγμα της πολύ καλής δουλειάς που έχουν κάνει οι Ιταλοί και στον τομέα της ποιότητας κατασκευής. Αυτό δείχνει να το λαμβάνουν σοβαρά υπόψη τους οι αναβάτες  που επιλέγουν το ιταλικό scooter για να κάνουν τα πρώτα τους βήματα στους δύο τροχούς.

Εργονομία/χώροι: Σχεδόν ποδήλατο 
Το Liberty φτιάχτηκε για να κάνει τους πάντες να νιώθουν αυτοπεποίθηση πάνω στη σέλα του και για αυτό θα ταιριάξει σε ένα ευρύ φάσμα σωματότυπων. Ωστόσο, με τα πόδια επάνω γίνεται άμεσα αντιληπτό ότι η εργονομία του ταιριάζει καλύτερα στους βραχύσωμους. Για αυτό ευθύνεται τόσο το ψηλά τοποθετημένο πάτωμα της ποδιάς όσο και το τιμόνι που βρίσκεται κοντά στον κορμό. Το βάρος του είναι μικρό και δεν πρόκειται να τρομάξει ακόμη και αν κάποιος προσπαθήσει να το γείρει κοντά στο έδαφος. Η σέλα δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλη σε μήκος είναι ωστόσο άνετη και για τις μικρές σε διάρκεια μετακινήσεις μέσα στην πόλη θα φιλοξενήσει με άνεση έναν συνεπιβάτη μετρίου μεγέθους. Αποθηκευτικοί χώροι υπάρχουν αλλά είναι περιορισμένοι λόγω των μαζεμένων διαστάσεων. Κάτω από τη σέλα θα χωρέσει ένα jet κράνος και στη διάθεση του αναβάτη υπάρχει επιπλέον ένας γάντζος στην ποδιά για τα καθημερινά ψώνια, ένα μικρό ντουλαπάκι από κάτω του, ενώ κάποια πράγματα ακόμη μπορούν να δεθούν στη μικρή πίσω σχάρα.

Στο δρόμο: Δραπετεύστε στην πόλη
Το Liberty έχει ανάλαφρο αλλά σίγουρο πάτημα στο δρόμο χάρη στον μεγάλο εμπρόσθιο τροχό που προσφέρει σταθερότητα εν κινήσει, ξεπερνά χωρίς πρόβλημα τις κακοτεχνίες και δεν επηρεάζει την ευελιξία λόγω και του μικρού βάρους του scooter. Ο κινητήρας δεν συγκινεί με τις επιδόσεις που προσφέρει αλλά είναι ιδανικός για τον αρχάριο, αφού δεν θα τρομάξει ποτέ όσο απότομα και αν ανοίξει το γκάζι. Για αυτή την απόλυτα φιλική συμπεριφορά ευθύνεται και η μετάδοση που περνά την ισχύ αργά στον πίσω τροχό, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα σας κορνάρουν τα αυτοκίνητα στις εκκινήσεις στα φανάρια ακόμη και με δεύτερο άτομο στη σέλα. Τα φρένα δείχνουν επίσης φιλικότητα στο νέο αναβάτη. Για να μπλοκάρει ο εμπρόσθιος τροχός χρειάζεται προσπάθεια και μόνο συνδυαστικά με το πίσω ταμπούρο θα πάρετε μικρές αποστάσεις ακινητοποίησης. Για τη συμπεριφορά του Liberty στο μποτιλιάρισμα δεν χρειάζεται να πούμε πολλά. Δημιουργήθηκε για να κινείται με άνεση και χάρη, σε αυτές ακριβώς τις συνθήκες και αυτό ακριβώς θα κάνει, χωρίς να κουράζει τον αναβάτη του.

Συμπέρασμα: Προσιτό και εύκολο
Συμπαθές όσο και ένα κουτάβι στην όψη, το Liberty είναι μια πολύ καλή επιλογή για να κινείστε με ταχύτητα και ασφάλεια στους δρόμους της πόλης. Το μοντέλο της Piaggio είναι πανεύκολο στο χειρισμό του, φιλικότατο στα χαμηλά αναστήματα και χρειάζεται μόνο τα απαραίτητα για να παραμείνει σε καλή κατάσταση κάτι που συνεπάγεται μικρά έξοδα χρήσης και συντήρησης. Η χαμηλή τιμή του ως καινούριο το κάνει ακόμη πιο προσιτό ως μεταχειρισμένο. Συνολικά μια επιλογή που πρέπει σίγουρα να βρίσκεται στη λίστα σας.

Τι να προσέξετε
Δεν έχουν αναφερθεί προβλήματα όσον αφορά στον κινητήρα του Liberty που έχει αποδειχθεί ιδιαίτερα αξιόπιστος στο πέρασμα του χρόνου. Ένας καλός γενικός έλεγχος μπορεί εύκολα να αποκαλύψει τυχόν προβλήματα χάρη την απλότητα που διακρίνει το scooter της ιταλικής εταιρείας.

Τι να αλλάξετε
Το αδύναμο σημείο των περισσότερων μοντέλων της κατηγορίας βρίσκεται στους αποθηκευτικούς χώρους. Οπότε ένα μικρό top box θα προσφέρει τρομερή βελτίωση σε αυτό τον τομέα. Επίσης, μια ψηλή ζελατίνα θα σας φανεί ιδιαίτερα χρήσιμη ειδικά τις κρύες ημέρες του χειμώνα.

Ο ανταγωνισμός 
SYM Symphony 125 
Το δημοφιλές Symphony είναι ένα οικονομικό, μικροκαμωμένο και πανεύκολο στην οδήγηση scooter με σοβαρή εμφάνιση. Ο μικρός αερόψυκτος κινητήρας συνδυάζεται με μία μετάδοση που εκμεταλλεύεται με τον καλύτερο ,τρόπο την καλή του απόδοση, με αποτέλεσμα οι επιδόσεις στο δρόμο να ικανοποιούν πλήρως ακόμη και με δεύτερο άτομο στη σέλα. Οι αναρτήσεις είναι λίγο σφιχτές στη λειτουργία τους, ωστόσο το Symphony είναι άνετο συνολικά παρουσιάζοντας παράλληλα πολύ καλή συμπεριφορά στους δρόμους της πόλης αλλά και εκτός.

Kymco Agility City 125
Όνομα και πράγμα το Agility   City που αντιμετωπίζει τους δρόμους της πόλης εύκολα χάρη στην εξαιρετική ευελιξία που το χαρακτηρίζει. Μεγάλο ατού, τα δισκόφρενα μπροστά και πίσω που σταματούν γρήγορα τα λιγοστά κιλά του μικρού scooter. Όσον αφορά στην εμφάνιση, δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από τους ανταγωνιστές του. Με το σπορ σχεδιασμό του και τον μπόλικο αποθηκευτικό χώρο του, κερδίζει μια θέση στη λίστα επιλογών για αγορά scooter των νέων οδηγών.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας 4Τ, 1Κ, Α/Ψ, 2β
Κυβισμός (κ.εκ.) 124
Ιπποδύναμη (ίπποι/σ.α.λ.) 10/ 8.250
Ροπή (kgm/σ.α.λ.) 1/7.250
Τροφοδοσία καρμπυρατέρ
Ρεζερβουάρ (λίτρα) 7
Κατανάλ. (λτ./100 χλμ.) 3,3
Τελική (χλμ./ώρα) 110
Εκκίνηση Μίζα 
Μήκος (χλστ.) 1.935
Πλάτος (χλστ.) 760
Ύψος σέλας (χλστ.) 795
Μεταξόνιο (χλστ.) 1.325
Βάρος, γεμάτο (κιλά) 114
Ελαστικό μπροστά 90-80/16
Ελαστικό πίσω 110/80-14
Φρένα μπροστά Δ, 240
Φρένα πίσω Τ, 140
Τιμή(Ευρώ) 630-1.600

 

PIAGGIO - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ