net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Οι τρεις νόμοι

Εκπληκτικά σε αίσθηση και απόδοση φρένα της Brembo, απίθανο πιρούνι 43 χιλιοστών της Sachs, ονειρεμένη γεωμετρία. Endo για πλάκα.

Απολαυστικός V4 κινητήρας που προέρχεται από το Factory. Περιστοιχισμένος από ηλεκτρονικά συστήματα, ξεχειλίζει από δύναμη

Στρίβει, γλιστράει εύκολα από το περίσσιο γκάζι και μαζεύει μόνο του τα αμάζευτα, χωρίς να σε ενοχλήσει, χάρη στο Traction Control.

Όμορφο, κοντό τελικό εξάτμισης, τοποθετημένο σωστά στο πλάι της μοτοσικλέτας. Ο ήχος που παράγει είναι ταυτόχρονα εθιστικός, και δυνατός

Κορυφαίο πακέτο φρένων, χωρίς ABS, καθώς η Aprilia δεν ασπάζεται τη φιλοσοφία της BMW -ABS στα Sport μοντέλα όπως το S1000RR

Άριστο και το πίσω δισκόφρενο, που δε μπλοκάρει εύκολα, ενώ παρέχει ιδανική πληροφόρηση στον αναβάτη, για το καλύτερο δυνατό φρενάρισμα.

Το να σηκωθεί είναι εύκολο. Η διατήρηση της σούζας όμως θέλει εγρήγορση, και σε γεμίζει με αδρεναλίνη και επικές ιστορίες να διηγείσαι.

Υπερπλήρη τα όργανα του Tuono, που μάλιστα έχουν δυο… διαμορφώσεις, ανάλογα με τη χρήση -δρόμος ή πίστα. Με κόκκινο φωτισμό.

Με το mode αλλάζεις τα πάντα στα ηλεκτρονικά του Tuono. Ταυτόχρονα αλλάζεις άμεσα το Traction Control με τα κουμπιά «+» & «-».

Πιέζοντας το κουμπί της μίζας με τον κινητήρα εν λειτουργία, και με το γκάζι κλειστό, επιλέγεις και αλλάζεις άμεσα τον χάρτη ανάφλεξης.

Επιθετική εμφάνιση, με χαρακτηριστικές φωτιζόμενες… γρίλιες, στο κέντρο της μάσκας, δυο προβολείς, και Ram-Air από κάτω τους.Traction Control.

Ψηλή η θέση οδήγησης, ενώ η κίτρινη σέλα λερώνει εύκολα. Ευτυχώς καθαρίζεται και εύκολα. Έξυπνα κρυμμένες οι χειρολαβές συνεπιβάτη.

Δοκιμάζουμε το Aprilia Tuono V4 R APRC

Το μέλλον είναι εδώ, τώρα! Στο Tuono V4 R APRC η Aprilia χρησιμοποιεί κορυφαία ηλεκτρονικά-και μηχανικά-βοηθήματα ασφαλείας με τεράστια μάλιστα επιτυχία.

 
1.Η μοτοσικλέτα δε επιτρέπεται να βλάψει άνθρωπο, ούτε με την απραξία της θα επιτρέψει να αφήσει ανθρώπινο ον να πάθει κακό.
2.Η μοτοσικλέτα πρέπει να υπακούει τις διαταγές που της δίνει ο άνθρωπος, εκτός αν αυτές οι διαταγές έρχονται σε αντίθεση με τον πρώτο νόμο.
3.Η μοτοσικλέτα οφείλει να προστατεύει την ύπαρξή της, εφόσον αυτό δεν συγκρούεται με τον πρώτο και τον δεύτερο νόμο.

Μέχρι σήμερα γνωρίζαμε τους τρεις νόμους της ρομποτικής, όπως αυτοί είχαν διατυπωθεί στα βιβλία του συγγραφέα επιστημονικής φαντασίας Ισαάκ Ασίμοφ. Σήμερα, η Aprilia γίνεται η πρώτη εταιρεία που προσπαθεί να φέρει αυτούς τους νόμους στο χώρο της μοτοσικλέτας, με τη βοήθεια των ηλεκτρονικών -και μηχανικών- βοηθημάτων ασφαλείας και διαχείρισης επιδόσεων (APRC, Traction Control, Wheelie Control, 3 χάρτες ανάφλεξης, Launch Control, Ride by Wire, μονόδρομος συμπλέκτης, κλπ.) με τεράστια μάλιστα επιτυχία. Το μέλλον είναι εδώ, τώρα!

Άρον τον κράβατον σου και περιπάτει
Ξυπνώ το πρωί, τρώω πρωινό, ρίχνω νερό στο πρόσωπο, και βγαίνω στο δρόμο. Το γραμματοκιβώτιο γεμάτο. Χώνω το χέρι μέσα, και πιάνω ένα μάτσο χαρτιά. Δεν θέλω να το τραβήξω πίσω. Θέλω να υποκριθώ πως δεν το έβαλα μέσα καν. Αλλά πρέπει να πάω στη δουλειά, και πρέπει να τελειώνω με την κίνηση που άρχισα. Βγάζω το χέρι μου και χαζεύω τους λογαριασμούς. ΕΥΔΑΠ, ΔΕΗ, καταστάσεις τραπεζών, ΟΤΕ, και κινητό, αλλά και ένα φάκελο από την εφορία. Τον σκίζω ήδη νευριασμένος, και ανακαλύπτω κάτι που με κάνει να θέλω να σκοτώσω κάτι ζωντανό. Νέους ευφάνταστους φόρους που, μέχρι χθες, δεν υπήρχαν. Έξτρα χαράτσι για το μπλοκάκι, είτε το χρησιμοποιείς, είτε όχι, αλλά και φόρο «αλληλεγγύης». Αλληλεγγύη σε ποιους; Τα βάζω όλα με θυμό στην τσάντα, και τότε βλέπω το Tuono μπροστά μου. Να πω πως τα ξέχασα όλα με τη μία, θα είναι ψέματα. Όμως μόνο που σκέφτομαι τη βόλτα καβάλα στο ρομποτικό μου κτήνος, μέχρι να φτάσω στη δουλειά, αισθάνομαι σαν τον ανάπηρο που περπάτησε μετά το γνωστό θαύμα. Ξέρω πως όταν βρεθώ στο δρόμο, τα κακώς κείμενα θα έχουν ήδη αρχίσει να ξεθωριάζουν, και εγώ θα έχω βρει για μια ακόμη φορά το βηματισμό μου

Γεννηθήτω Φως
Κίτρινο χρώμα, κίτρινη σέλα. Που λερώνεται. Πολύ και εύκολα. Όμως ταυτόχρονα, οποία έκπληξη, καθαρίζει επίσης εύκολα. Μούτρο με led που θυμίζουν διαστημόπλοιο, επιθετικές γραμμές, κορυφαία ποιότητα σε συναρμογή πλαστικών και μεταλλικών μερών, αλλά και φινίρισμα να φέρνει δάκρυα στα μάτια. Μικρό που είναι! Ναι, αν αναρωτιέστε, αυτή είναι η πρώτη και τελευταία εντύπωση. Το Tuono V4R, ο θαυματοποιός της Aprilia, είναι ένα εξαιρετικά… βραχύσωμο ρομποτάκι. Να με συγχωρείτε που το αποκαλώ ρομπότ –ήτοι εργάτης στα τσέχικα- αλλά το νέο Tuono διαθέτει ένα τόσο εκτενές και αποτελεσματικό πακέτο ηλεκτρονικών συστημάτων, που το κάνουν να μοιάζει με παιδί επιστημόνων της ρομποτικής. Ας δούμε λίγο την πλατφόρμα APRC στην οποία το Tuono κοστίζει μόλις 13.900 ευρώ -η τιμή είναι εξωπραγματικά χαμηλή για όσα παίρνει ο αναβάτης.

Η πλατφόρμα APRC
(Aprilia Performance Ride Control -Συστήματα ελέγχου απαιτητικής οδήγησης)

Όπως έχουμε γράψει άλλες δύο φορές, η πλατφόρμα APRC (ίδια και απαράλλαχτη τόσο στο αγωνιστικό RSV4 Factory, όσο και στο Τuono) περιλαμβάνει τα συστήματα ATC (Traction Control 8 σταδίων), AWC (Ελεγχόμενο ύψος σούζας), και ALC (Εκπληκτικές, αγωνιστικές εκκινήσεις, χωρίς να απαιτούνται ικανότητες αναβάτη dragster). Βασικό μέλημα της πλατφόρμας είναι να βοηθάει τον αναβάτη να μετατρέψει την κτηνώδη δύναμη του εκρηκτικού κινητήρα σε απλό και ασφαλές… παιχνιδάκι, δύναμη που παρέα με το πολύ μικρό μεταξόνιο, σε ακραίες συνθήκες μπορεί να οδηγήσουν σε άκρως… ενδιαφέρουσες καταστάσεις οδηγικής παράνοιας. Μετά από τη δοκιμή της πλατφόρμας στο Jerez (με το Superbike RSV4 Factory), όσο και στη Valencia, αλλά και στην πόλη της Αθήνας (με το Tuono V4 R), μπορούμε να πούμε πως η Aprilia τα κατάφερε περίφημα. Πέρα από τις προσδοκίες μας. Πρόκειται για ένα από τα καλύτερα -αν όχι το καλύτερο- αυτή τη στιγμή σύστημα ελέγχου πρόσφυσης σε μοτοσικλέτα παραγωγής, με τεράστιο εύρος ρυθμίσεων σε τρεις τομείς, ώστε ο κάθε αναβάτης να φέρνει τα πάντα στα μέτρα του. Και, αν προτιμάτε να λέτε πως «μόνο εσείς» μπορείτε να ελέγξετε… χειροκίνητα το κτήνος, όλα απενεργοποιούνται αν έτσι εσείς επιθυμείτε, για απόλυτο, manual έλεγχο. Ας δούμε στα γρήγορα τα επιμέρους συστήματα του APRC, αλλά και τους τρεις χάρτες ανάφλεξης (που περιλαμβάνονται στο απλό «Tuono»), και το shifter.

ATC: Aprilia Traction Control-Σύστημα ελέγχου πρόσφυσης
Το βασικό κομμάτι του APRC είναι το Traction Control (ATC), που ρυθμίζεται σε οκτώ θέσεις. Το 8 είναι το πιο «αυστηρό» πρόγραμμα, με το 1 να είναι το πιο «χαλαρό» επιτρέποντας πλαγιολισθήσεις διαρκείας, χωρίς να επεμβαίνει με δραματικό ρυθμό. Παίρνοντας δεδομένα από πολλούς αισθητήρες, το ATC καταλαβαίνει την κλίση της μοτοσικλέτας και το εύρος του γλιστρήματος επεμβαίνοντας με δύο διαφορετικούς τρόπους στον τρόπο απόδοσης. Πρώτα, το ATC επεμβαίνει γλυκά στο άνοιγμα των πεταλούδων του ψεκασμού (κόβοντας μερικά άλογα από τη δύναμη που φτάνει στον πίσω τροχό), ενώ αν τα πράγματα απαιτούν δραστικότερο έλεγχο, κόβει ακαριαία την προπορεία της ανάφλεξης, ώστε να ελαττωθεί άμεσα η δύναμη που απειλεί την πρόσφυση του πίσω τροχού. Ο αναβάτης αλλάζει κατά βούληση το πρόγραμμα στο ATC, πιέζοντας δύο κουμπιά στο αριστερό γκριπ, ακόμα και εν κινήσει, χωρίς μάλιστα να χρειάζεται ούτε το γκάζι να κλείσει! Και αν είστε έτοιμοι για απολύτως hardcore καταστάσεις, όταν φτάσετε στο επίπεδο 1 κρατήστε λίγη περισσότερη ώρα πατημένο το κουμπί, ώστε να θέσετε εκτός λειτουργίας το Traction Control.
AWC: Aprilia Wheelie Control-Σύστημα ελέγχου σούζας
Οι Ιταλοί διαχωρίζουν τον έλεγχο της σούζας, από τον έλεγχο της πρόσφυσης. Έτσι, ο αναβάτης μπορεί να ρυθμίζει και τον επιθυμητό βαθμό ελέγχου πλαγιολίσθησης, και τον επιθυμητό έλεγχο ύψους του μπροστινού τροχού στη σούζα! Το AWC προσφέρει τρία προγράμματα ελέγχου της σούζας. Το 3 είναι το αυστηρό πρόγραμμα, και το 1 είναι εκείνο που επιτρέπει στον μπροστινό τροχό να ανέβει αρκετά ψηλά, πριν κόψει την ανάφλεξη –πάντα γλυκά, ώστε να τον προσγειώσει σταδιακά, και όχι με κοπάνημα. Σημειώστε πως ο μπροστινός τροχός πρέπει να βρεθεί στον αέρα για να αρχίσει να δουλεύει το AWC -δεν επεμβαίνει στο απλό κοσκίνισμα. Και εδώ μπορείτε να απενεργοποιήσετε εντελώς το σύστημα –μόνο με τη μοτοσικλέτα σταματημένη, μέσα από το menu του APRC. Επιπλέον, αν βγάλετε το Traction Control εκτός λειτουργίας, αυτόματα βγαίνει εκτός λειτουργίας και το Wheelie Control.
ALC: Aprilia Launch Control-Σύστημα ελέγχου εκκίνησης
Για πρώτη φορά σε μοτοσικλέτα παραγωγής, βρίσκουμε στο Tuono ένα σύστημα ελέγχου εκκίνησης, σύστημα που έχουμε συνηθίσει να βρίσκουμε μόνο στις εργοστασιακές μοτοσικλέτες αγώνων! Το ALC διαθέτει τρία προγράμματα, και όπως με τα υπόλοιπα συστήματα του APRC, το 3 είναι το πρόγραμμα που τείνει προς την ασφάλεια και τη μέγιστη… «αστυνόμευση», με το 1 αντίθετα να είναι εκείνο που αφήνει περισσότερο έλεγχο στον αναβάτη. Ο αναβάτης ενεργοποιεί το ALC σταματημένος, και με τραβηγμένο το συμπλέκτη, ανοίγει και κρατάει τέρμα ανοικτό το γκάζι. Το ALC ρυθμίζει αυτόματα το μέγιστο όριο των στροφών, και ο αναβάτης αφήνει σταδιακά το συμπλέκτη, προσπαθώντας να επιτύχει την τέλεια εκκίνηση. Στην πράξη, το ALC είναι το λιγότερο χρήσιμο και εντυπωσιακό σύστημα της πλατφόρμας, αν και πιθανώς να αποδειχτεί χρήσιμο στους αγωνιζόμενους.
Τρεις χάρτες ανάφλεξης Τ-Track: καμία παραχώρηση.
Όλοι οι 167,3 ίπποι, έτοιμοι να ξεχυθούν στην άσφαλτο σε κάθε άνοιγμα του γκαζιού. Και αν αναρωτιέστε, ναι, παρόλο που Track σημαίνει πίστα, χρησιμοποιείται και στο δρόμο.S-Sport: Στο χέρι σου έχεις ακόμα όλη την ιπποδύναμη, όμως η απόδοση είναι περισσότερο ομαλή και γλυκιά, ώστε να μην έχεις δυσάρεστες εκπλήξεις σε «χούφτωμα» του γκαζιού, πάνω στην ελληνική άσφαλτο-γυαλί. R-Road: Παίρνεις τους 167,3 ίππους και κόβεις ένα 25% -42 άλογα. Το αποτέλεσμα είναι 125,5 ίπποι, μαζί με τη γλυκιά απόδοση που βρίσκεις και στο χάρτη Sport. Ιδανικό πρόγραμμα για βρεγμένο οδόστρωμα, αλλά και για τα χειρότερα κομμάτια ασφάλτου.
AQS: Aprilia Quick Shift Σύστημα αλλαγών ταχυτήτων χωρίς συμπλέκτη
Εδώ έχουμε το κλασσικό shifter που βρίσκουμε στις αγωνιστικές μοτοσικλέτες, και είναι η πρώτη φορά που το σύστημα βρίσκεται στο στάνταρ εξοπλισμό μοτοσικλέτας της Aprilia. Το AQS κάνει ένα ακόμη βήμα εμπρός, όσον αφορά στα shifters, καθώς αλλάζει ελαφρώς λειτουργία, ανάλογα με τις στροφές που αλλάζει ταχύτητα ο αναβάτης. Με τη βοήθεια του AQS, o αναβάτης ανεβάζει τις ταχύτητες με το γκάζι τέρμα ανοιχτό, χωρίς τη βοήθεια του συμπλέκτη. Το AQS δουλεύει τέλεια σε φρενήρεις ρυθμούς οδήγησης, ενώ θα εκφράσουμε μικρά -ασήμαντα- παράπονα για τη λειτουργία του σε ρυθμούς βόλτας με συνεπιβάτη, όπου οι αλλαγές απέχουν κάπως από το να χαρακτηριστούν ως οι ιδανικότερες.

Πολλοί γαρ εισί κλητοί, ολίγοι δε εκλεκτοί
Και το Tuono είναι ένας από εκείνους. Τους εκλεκτούς. Τα ρομπότ που μας στέλνει το Skynet από το μέλλον, για να βοηθήσουν στην επικράτηση των μηχανών απέναντι όχι στον άνθρωπο, αλλά στις καταστροφικές ανθρώπινες μανίες. Έτσι, το Tuono V4 R APRC αποτελεί τον απόλυτο διδάσκαλο και αρωγό στη sport οδήγηση, είτε σε δρόμο, είτε στην πίστα. Το θέλετε με απόδοση να θυμίζει 600άρι; Κανένα πρόβλημα. Στο πρόγραμμα Road έχετε 125 άλογα στη διάθεση σας, και ομαλή απόδοση κινητήρα. Δεν θέλετε να γλιστράει ποτέ και πουθενά; Βάζετε το Traction Control σε λειτουργία, και απλώς ανοίγετε το γκάζι, χωρίς να αναρωτιέστε καν για την πρόσφυση του οδοστρώματος. Ξεχάστε τα παλαιότερα Traction Control που κόβανε απότομα τη δύναμη, με αποτέλεσμα οι μοτοσικλέτες να παρουσιάζουν τρομερά ενοχλητικό λόξιγκα, και να μένουν γονατισμένες, εκτός και αν αφήνατε το γκάζι. Εδώ νιώθεις μεν αρκετά ή σχεδόν καθόλου το κόψιμο ανάλογα με το επίπεδο του Traction Control, χωρίς εκείνο να γίνεται ποτέ ενοχλητικό, αφήνοντας σε σένα να βάλεις τα άλογα κάτω στην κάθε ευκαιρία. Ακόμα και στους ελληνικούς δρόμους-καθρέπτες, το Tuono επιταχύνει δυνατά, καθαρά, με το κόκκινο λαμπάκι στα όργανα να σου δείχνει πόσο συχνά επεμβαίνει το Traction Control –και πιστέψτε μας, επεμβαίνει διαρκώς. Σε πίστα με καλή άσφαλτο, όπως είχαμε τη δυνατότητα να μάθουμε στην παρουσίαση της μοτοσικλέτας στη Valencia, τα πράγματα είναι ακόμα καλύτερα, καθώς το Traction Control παρουσιάζει ένα πολύ πιο διακριτικό χαρακτήρα, αφήνοντας εσένα να γυρίσεις σε απόλυτους χρόνους, εξομαλύνοντας τα γλιστρήματα μόνο σε οριακές κλίσεις και καταστάσεις. Θέλετε ασφάλεια και στη σούζα; Εδώ να διευκρινίσουμε πως οι σούζες με το V4 είναι μανιακές, και είτε θα βρείτε δάσκαλο της σούζας με Superbike με πολύ χαμηλές στροφές στον κινητήρα, ώστε να υπάρχει έλεγχος, είτε θα δοκιμάσετε τις πιο μανιακές, σχιζοφρενείς, σπιντάτες σούζες της ζωής σας. Τουλάχιστον με το Wheelie Control δεν θα βρεθείτε ποτέ να σέρνεστε στην άσφαλτο, αναρωτώμενοι «πώς διάολο σηκώθηκε έτσι απότομα το τέρας»!

Και ήσαν γυμνοί, και ουκ ησχύνοντο
Ναι, το Tuono V4 R APRC μπορεί να είναι γυμνό, μπορεί να κατηγοριοποιείται στα streetfighters, όμως είναι πολύ παραπάνω από τις γυμνές μοτοσικλέτες επιδόσεων που κυκλοφορούσαν μέχρι σήμερα. Και δεν ντρέπεται καθόλου για τη γύμνια του, γιατί οι δυνατότητες του πλησιάζουν πολύ εκείνες ενός ντυμένου Superbike. Πώς γίνεται αυτό; Μα φυσικά γιατί το Tuono προέρχεται από το αγωνιστικό και ακραίο Factory APRC, διαθέτοντας ρυθμιζόμενες αναρτήσεις της Showa, ένα αναθεωρημένο τερατώδες αλουμινένιο πλαίσιο, μια «γλυπτή» ψαλιδάρα σκέτο κόσμημα, και τα προαναφερθέντα ηλεκτρονικά συστήματα, κομπλέ με γυροσκόπια και αισθητήρες… αδράνειας και επιτάχυνσης, που βοηθούν στο να κάνουν τον λύκο V4, αποτελεσματικό και συνεργάσιμο… αρνάκι. Θέλετε και άλλα; Το κιβώτιο τύπου κασέτας κάνει το service παιχνίδι, ο μονόδρομος συμπλέκτης βοηθάει τα μέγιστα στην πλαγιολίσθηση, και το τελικό της εξάτμισης που είναι σωστά τοποθετημένο στο πλάι βοηθάει το κέντρο βάρους να χαμηλώσει ευεργετικά. Αν έχουμε παράπονα από το Tuono; Μα φυσικά. Ουδείς… «άσφαλτος». Αλλά θα γελάσουμε κι εμείς και εσείς, όταν σας τα αναφέρουμε. Πάμε μία. Καθρέπτες με μικρό οπτικό πεδίο, αστεία κόρνα που θυμίζει παπί, ψηλή σχετικά σέλα αναβάτη, και αφιλόξενη όσο και δυσπρόσιτη σέλα… συνεπιβάτη. Επιπλέον, το τιμόνι κόβει πολύ λίγο, οπότε οι μανούβρες στην πόλη θέλουν υπομονή, και ο V4 παράγει πολλή ζέστη, που το Καλοκαίρι θα ενοχλήσει. Α, και κάτι ακόμα. Όσο η Κόζα Νόστρα είναι η απόλυτη ιεραποστολική, φιλανθρωπική οργάνωση, άλλο τόσο το τελικό του Tuono βγάζει νόμιμα επίπεδα θορύβου. Μιλάμε για πραγματικό βρυχηθμό, που τρομάζει όσο και ενθουσιάζει!Τελικά, το Tuono V4 APRC είναι ο πιο επιφανής επαναστάτης του σήμερα, καθώς ξεχωρίζει απόλυτα από τον ανταγωνισμό, για δύο μοναδικούς λόγους. Φέρνει επιδόσεις Superbike στην κατηγορία, ενώ «φοράει» το τελειότερο, το πιο αποτελεσματικό και πιο εκτενές ηλεκτρονικό οπλοστάσιο ασφαλείας και επιδόσεων που βρίσκεται αυτή τη στιγμή στην παραγωγή.

 

APRILIA - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ