• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Mini Test: Piaggio MP3 300 LT Sport

«Φίλε πoιο είναι αυτό το…βεσπάκι;».Το Piaggio MP3, απαντώ στο νεαρό οδηγό που έχει κρεμαστεί σχεδόν έξω από το παράθυρο του αυτοκινήτου του, χαζεύοντας το στο φανάρι. «Ωραίο είναι! 300 κ.εκ.;» Ναι, του λέω και μπορείς να το οδηγήσεις με το δίπλωμα του αυτοκινήτου. «Σοβαρά μιλάς;»

 
Ο ανωτέρω διάλογος δεν είναι αποκύημα της φαντασίας μου για να κάνω ωραία εισαγωγή στο κείμενο. Συνέβη πραγματικά σήμερα το πρωί στη γέφυρα της Βαρυμπόμπης και έρχεται να προστεθεί στην ατέλειωτη λίστα ερωτήσεων από οδηγούς αυτοκινήτων και όχι μόνο, σχετικά με τα MP3. Ακόμη και όταν δεν υπήρχαν οι εκδόσεις LT, το ενδιαφέρον του κόσμου που δεν είχε μεγάλη σχέση με τη μοτοσικλέτα ήταν μεγάλο για τα «περίεργα» αυτά τρίτροχα οχήματα. Χωρίς κάποιος να έχει πληροφόρηση για το «γιατί και πως» των MP3, τα συνδύαζε αμέσως με την ασφάλεια και τη σταθερότητα και τα θεωρούσε μια σαφώς πιο εύκολη μετάβαση από τα αυτοκίνητα στις μοτοσικλέτες. Και έτσι είναι τελικά! Τα MP3 είναι σαφώς πιο ασφαλή για κάποιον που δεν έχει οδηγήσει μηχανοκίνητο δίκυκλο και αυτό οφείλεται τόσο σε αντικειμενικούς, όσο και σε ψυχολογικούς λόγους. Γιατί όπως και να το κάνουμε, -1 ρόδα από αυτό που έχει συνηθίσει κάποιος, είναι σαφώς προτιμότερη από –2 ρόδες. Η σειρά των MP3 LT που λάνσαρε η Piaggio, αποτέλεσε μια από τις πιο έξυπνες κινήσεις των τελευταίων χρόνων. Εκμεταλλευόμενη την ευρωπαϊκή νομοθεσία που ορίζει ένα όχημα ως μοτοσικλέτα ή αυτοκίνητο, βάση του μετατρόχιου των μπροστινών τροχών, αύξησε λίγο αυτή τη τιμή (δηλαδή την απόσταση μεταξύ του ζεύγους των μπροστινών ροδών) και δημιούργησε μια σειρά από MP3 που οδηγούνται με δίπλωμα αυτοκινήτου και όχι μοτοσικλέτας. Εκτός αυτού, βασική διαφορά των LT MP3 σε σχέση με τα «απλά» μοντέλα, είναι και η ύπαρξη ποδόφρενου – πεντάλ στο πάτωμα της μοτοσικλέτας, το οποίο είναι συνδυασμένο και επενεργεί ταυτόχρονα τόσο στους μπροστινούς όσο και στους πίσω δίσκους, με «αυτοκινητιστική» λογική. Το 300άρι MP3 LT που παραλάβαμε πρόσφατα για δοκιμή, είναι της έκδοσης Sport, η οποία φέρει κάποια έξτρα στιλιστικά στοιχεία σε σχέση με τη βασική έκδοση. Πάντα όταν μου δίνεται η ευκαιρία να οδηγήσω ένα MP3, έχω την εντύπωση ότι θα χρειαστώ ένα διάστημα προσαρμογής λόγω του «περίεργου» μπροστινού. Πάντα επίσης αυτή η εντύπωση αποδεικνύεται λανθασμένη μετά από τα πρώτα 100 μέτρα. Η οδήγηση ενός MP3 συμπεριλαμβανομένου του LT, δεν διαφέρει σε σχέση με αυτή οποιουδήποτε άλλου scooter. Μια ελαφρώς βαρύτερη αίσθηση στο τιμόνι (που μεταφράζεται σε σιγουριά) είναι το μόνο… εύρημα και τίποτα άλλο. Από εκεί και έπειτα οι νόμοι της φυσικής επενεργούν στο MP3 LT 300 Sport, όπως και σε οποιοδήποτε άλλο δίτροχο όχημα. Το θέμα είναι όμως ότι το στρίψιμο, το φρενάρισμα και το πέρασμα κακοτεχνιών του οδοστρώματος γίνεται με καλύτερο και με πιο ασφαλή τρόπο πάνω στο MP3. Στρίβοντας, τα δύο ελαστικά προσφέρουν μεγαλύτερη επιφάνεια τριβής σε σχέση με το μονό ελαστικό ενός συμβατικού scooter, άρα η πρόσφυση είναι και αυτή μεγαλύτερη. Ακόμα και αν γλιστρήσει το μπροστινό, θα το κάνει με πολύ ομαλό, προοδευτικό και αργό τρόπο, δίνοντας τον απαραίτητο χρόνο στον αναβάτη για να αντιδράσει. Η μεγάλη επιφάνεια τριβής επιδρά θετικά και στο φρενάρισμα, με το MP3 να σταματά άμεσα και με τα μπλοκαρίσματα να συμβαίνουν πάρα πολύ δύσκολα. Πολύ καλός είναι και ο τρόπος με τον οποίο αποσβένει το MP3 300 LT Sport τις ανωμαλίες του δρόμου αφού ακόμα και αν ένας τροχός πέσει μέσα σε λακκούβα – βάραθρο, ο έτερος που βρίσκεται εκτός αυτής ισορροπεί το όχημα. Ο 300άρης κινητήρας του MP3 καταφέρνει να κινήσει ικανοποιητικά το όχημα, με τις επιδόσεις όμως να υπολείπονται σε σχέση με αυτές των δίκυκλων scooter αντιστοίχου κυβισμού, λόγω βάρους. Ένα άλλο στοιχείο που πρέπει να αναφερθεί, είναι ότι ναι μεν η λειτουργία του ride-by-wire γκαζιού έχει ομαλοποιήσει απόλυτα την απόδοση του κινητήρα, έχει αφαιρέσει δε από αυτόν οποιαδήποτε ξέσπασμα κάνοντας τον εντελώς «flat», σχεδόν ηλεκτρικό στη λειτουργία του. Τέλος, οι χώροι είναι επαρκείς για δύο άτομα, ενώ κάτω από τη σέλα θα βολευτούν ένα full-face και ένα jet κράνος, καθώς και πολλά μικροπράγματα. Περισσότερα για το Piaggio MP3 300 LT Sport, μπορείτε να διαβάσετε στο πλήρες test, που θα φιλοξενηθεί στην ύλη προσεχούς τεύχους του Moto Τρίτη.

 

PIAGGIO - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ