5 λάθη που κάνεις στο χώμα
Σου αρέσει η οδήγηση στο χώμα; Δες 5 πράγματα που πρέπει πάντα να έχεις κατά νου.
Η κατηγορία των adventure μοτοσυκλετών είναι ιδιαίτερα δημοφιλής στη χώρα μας και όχι άδικα αφού πρόκειται για πολυδιάστατες μοτοσυκλέτες που μπορούν να κινηθούν εντός και εκτός δρόμου, να σε πάνε πιο μακριά και να προσφέρουν συγκινήσεις. Αν κι εσύ αξιοποιείς στο μέγιστο τις δυνατότητες της on off μοτοσυκλέτας σου και σου αρέσει η οδήγηση στο χώμα, δες 5 συνηθισμένα λάθη που δεν αποκλείεται να κάνεις κι εσύ.
1. Εμπρός φρένο
Το εμπρός φρένο κουβαλάει την περισσότερη δύναμη πέδησης και κάνει ουσιαστικά την περισσότερη δουλειά. Στο χώμα όμως η πρέπει να χρησιμοποιείται με προσοχή, καθώς ένα μπλοκάρισμα του εμπρός τροχού μπορεί εύκολα να καταλήξει σε πτώση. Χρησιμοποίησε περισσότερο το πίσω φρένο για να σταθεροποιήσεις τη μοτοσυκλέτα και το εμπρός για να την ακινητοποιήσεις.
2. Σήκω από τη σέλα
Όταν ο έδαφος γίνει «ζόρικο» σήκω από τη σέλα και οδήγησε όρθιος. Μπορεί να σε ξενίσει στην αρχή αλλά αυτό θα χαμηλώσει το κέντρο βάρους σου σε σχέση με τη μοτοσυκλέτα μεταφέροντας το από τη σέλα στα μαρσιέ. Επίσης, επιτρέπει στη μοτοσυκλέτα να περνά πιο εύκολα από τις ανωμαλίες του δρόμου χωρίς το βάρος σου στη σέλα να την επιβαρύνει.
3. Υπερβολικό φόρτωμα
Το μεγάλο βάρος επηρεάζει αρνητικά τη συμπεριφορά των αναρτήσεων και γενικά της μοτοσυκλέτας, κάτι που γίνεται πιο έντονο στο χώμα. Εκεί χρειάζεσαι τη μέγιστη ευελιξία και τη γρήγορη απόκριση, οπότε οι πολλές και βαριές βαλίτσες δεν θα σε διευκολύνουν. Επίσης, σε περίπτωση πτώσης, που δεν είναι δύσκολο να συμβεί στο χώμα, μπορεί να καταστρέψεις τις βαλίτσες και θα είναι πιο δύσκολο να σηκώσεις τη μοτοσυκλέτα.
4. Κοίτα μπροστά και μακριά
Μπορεί να είναι δελεαστικό το να κοιτάς κάτω και για να προσπαθείς να βρεις την πιο εύκολη γραμμή μέσα στο χώμα, αλλά αυτό δεν σου επιτρέπει να δεις έγκαιρα πιθανά εμπόδια και κινδύνους που υπάρχουν στο δρόμο. Κοίτα εκεί που θέλεις να πας και θα διαπιστώσεις ότι η μοτοσυκλέτα θα πάει, χωρίς να νοιάζεται ιδιαίτερα για την παραμικρή πετρούλα που μπορεί να πατήσουν οι τροχοί της.
5. Πίεση ελαστικών
Στον κόσμο των αυτοκινήτων συνηθίζεται να χαμηλώνουν τις πιέσεις των ελαστικών όταν κινούνται εκτός δρόμου για να έχουν καλύτερη πρόσφυση. Με τις μοτοσυκλέτες όμως τα πράγματα είναι διαφορετικά. Τα ελαστικά πρέπει να έχουν τις πιέσεις που ορίζει ο κατασκευαστής ώστε να κάνουν σωστά τη δουλειά τους, να μπορούν να διαχειριστούν το βάρος που μπορεί να έχει μια σύγχρονη μεγάλη on off και να μειωθεί ο κίνδυνος κλαταρίσματος. Οι μόνες περιπτώσεις που μπορείς να μειώσεις λίγο την πίεση είναι όταν περνάς από κοφτερές πέτρες ή βαθιά άμμο.