• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
Share

Test καινούργιων

Test καινούργιων
Και ντυμένο
Yamaha XJ 6 Diversion F
Διαβάστηκε από 5581 αναγνώστες
Ενώ όλοι, τους θερινούς μήνες που διανύουμε, αφαιρούν και λιγοστεύουν τα περιττά ρούχα, η Yamaha αποφάσισε να ντύσει το Diversion, προκειμένου να το κάνει πιο επιθετικό και να στείλει τον υδράργυρο στα ύψη.
Γυρίζοντας λίγο πίσω το χρόνο, βλέπουμε ότι η Yamaha έχει δώσει μεγάλη βαρύτητα στην κατηγορία των street μοτοσικλετών. Η εταιρεία των "τριών διαπασών" έδειξε μάλιστα τόσο μεγάλο ζήλο για την κατηγορία των μεσαίων street που έφτασε στο σημείο να παράγει το Fazer 600 σε 9 διαφορετικές εκδόσεις! Σαν να μην έφτανε αυτό, θέλοντας να αποκλείσει το όποιο κενό μπορούσε να αφήσει το δημοφιλές μεσαίο street της, πριν ένα χρόνο παρουσίασε και το Diversion που κυκλοφόρησε για την ευρωπαϊκή αγορά σε έκδοση με μισό φέρινγκ και naked. Φέτος, το ιαπωνικό εργοστάσιο, θέλοντας για άλλη μια φορά να μην αφήσει καμία πτυχή αμφισβήτησης για την εκπροσώπησή του στη μεσαία κατηγορία street, παρουσίασε το XJ 6 Diversion F με ολόσωμο φέρινγκ.
Αισθητική: Full fairing
H διαφορά της έκδοσης F από το απλό Diversion έγκειται στην ύπαρξη ολόκληρου φέρινγκ που συμπληρώνει το μπικίνι της απλής έκδοσης. Αν και αυτή είναι η πρώτη εντύπωση που σου δημιουργείται κοιτώντας την έκδοση F, μια προσεκτικότερη ματιά θα αποκαλύψει και άλλες διαφορές. Εκατέρωθεν της κλασικής μάσκας, λοιπόν, έχουν ενσωματωθεί δύο μπούκες που χαρίζουν αρκετά επιθετική και απειλητική όψη στην "ντυμένη" μοτοσικλέτα. Το επιπλέον κομμάτι φέρινγκ που συμπληρώνει το μπικίνι της απλής έκδοσης δένει τόσο αρμονικά ως σύνολο που δύσκολα μπορείς να πιστέψεις ότι αποτελεί πρόσθετο τμήμα της μοτοσικλέτας που σχεδιάστηκε στην πορεία και όχι παράλληλα με τη μάσκα της. Η υπόλοιπη αισθητική της μοτοσικλέτας συμπληρώνεται από το αναλλοίωτο σχεδιαστικά γωνιασμένο ρεζερβουάρ και τη λεπτή ουρά. Η ποιότητα κατασκευής είναι σε υψηλά επίπεδα, ενώ τριγμοί ή συντονισμοί δεν θα απασχολήσουν τον ιδιοκτήτη του F.
Εργονομία/άνεση: Χαμαιλέων
Η θέση οδήγησης του Diversion προσπαθεί να ικανοποιήσει κάθε αναστήματος αναβάτη, αλλά κυρίως τον πιο αμάθητο στη χρήση μοτοσικλέτας, γι´ αυτό το λόγο η απόσταση της σέλας από το δρόμο είναι μικρή. Τα άκρα σας, αν το ύψος σας είναι στο μέσο όρο, δεν θα παραπονεθούν, στηριζόμενα στα μαρσπιέ και το τιμόνι. Αν όμως η φύση σάς έχει ευνοήσει σε ανάστημα, θα χρειαστούν μικρές υποχωρήσεις από μέρους σας, ώστε να βολευτείτε στη σέλα του F. H θέση για το συνεπιβάτη, αν και εκείνος δεν είναι βραχύσωμος, δεν θα σταθεί αφορμή δημιουργίας παραπόνων. 
Κινητήρας: Στην καλύτερή του φάση!
Ο κινητήρας του Diversion F δεν παρουσιάζει αλλαγές σε σχέση με εκείνον της απλής έκδοσης, αλλά καλό θα ήταν να θυμηθούμε τα βασικά του χαρακτηριστικά. Ο συγκεκριμένος κινητήρας πρωτοφορέθηκε στο R6 και στη συνέχεια αποτέλεσε την πηγή ενέργειας στο ριζοσπαστικό Fazer του 2004. Ο συγκεκριμένος κινητήρας έχει περάσει από σαράντα κύματα και στο Diversion δείχνει να βρίσκεται στην καλύτερή του μορφή. Ο τετρακύλινδρος της Yamaha έχει πλέον ωριμάσει για τα καλά, μιας και οι τεχνικοί της εταιρείας τον "ψαχούλεψαν" περισσότερο από κάθε άλλη φορά, με αποτέλεσμα να του αναδείξουν στοιχεία κατάλληλα για τη street κατηγορία. Ο ατίθασος κινητήρας του R6 τιθασεύτηκε και πλέον παρουσιάζει εξαιρετική ελαστικότητα και συμπαθητική ροπή της τάξης των 6,1 kgm στις 8.500 σ.α.λ., με επιπτώσεις στην ιπποδύναμη, η οποία περιορίστηκε στους 78 ίππους στις 10.000 σ.α.λ., που για τη φύση της μοτοσικλέτας δεν αποτελεί μειονέκτημα. 
Αναρτήσεις φρένα: All weather
Οι αναρτήσεις και τα φρένα του Diversion είναι σχεδιασμένα στη λογική της υπόλοιπης κατασκευής και κινούνται στα πλαίσια που οριοθετούν η αποτελεσματικότητα σε ένα ευρύ πεδίο χρήσης και η φιλικότητα. Το εμπρός πιρούνι είναι συμβατικό με διάμετρο 41 χιλ., ενώ πίσω το αμορτισέρ εδράζεται πάνω στο ψαλίδι δίχως να παρεμβάλλεται κάποιο μοχλικό σύστημα. Το σύστημα πέδησης αποτελείται από συνολικά τρεις δίσκους, με τη διάμετρο των εμπρός να είναι στα 298 χιλ. και του πίσω στα 245 χιλ. Τόσο η συμπεριφορά του συστήματος πέδησης όσο και εκείνη των αναρτήσεων είναι ρυθμισμένη έτσι ώστε να είναι και αποτελεσματικά, αλλά και να μην τρομάζουν τον αναβάτη που θα γαλουχηθεί μοτοσικλετιστικά πάνω στη σέλα του Diversion.
Οδηγώντας: Άλλαξε ο Μανωλιός και έβαλε τα ρούχα του αλλιώς…
Τι και αν το Diversion, βάζοντας ολόσωμο μανδύα, κάκιωσε και δείχνει πολύ σπορ και επιθετικό, δεν άλλαξε τα βαθιά και ουσιαστικά στοιχεία του χαρακτήρα του. Πρόσθεσε ένα ολόσωμο φέρινγκ και το χαρακτηριστικό F στο όνομά του, που το ξεχωρίζει από το μοντέλο της απλής έκδοσης, χωρίς όμως να αλλάξει τα γονίδιά του. Το μεσαίο street της Yamaha παραμένει μια φιλική μοτοσικλέτα με πολυπρόσωπο χαρακτήρα. Η πολύστροφη φύση του κινητήρα συνδυάζεται άριστα με τα νέα χαρακτηριστικά ελαστικότητας σε όλο το φάσμα λειτουργίας του και αυτό είναι κάτι που θα ενθουσιάσει μέσα στην πόλη. Στις ίδιες συνθήκες κίνησης, δηλαδή στο μποτιλιάρισμα, σύμμαχος θα σταθεί η λεπτή σιλουέτα του Diversion. Στα αρνητικά-θετικά να αναφερθεί το τιμόνι που μπορεί να μην κόβει υπερβολικά ούτε όμως και λίγο, καθώς και το βεντιλατέρ που θα ενεργοποιηθεί συχνά, αλλά δεν θα στείλει ζεστό αέρα στα πόδια του οδηγού. Στον ανοικτό δρόμο, εντύπωση προκαλεί η συνολική συμπεριφορά της μοτοσικλέτας. Ακλόνητο σαν βράχος αλλά και ευέλικτο όποτε το θελήσει ο αναβάτης του, το F παντρεύει δύο στοιχεία που δύσκολα συνυπάρχουν σε μοτοσικλέτα. Η προστασία από τον αέρα για αναβάτη άνω του 1.83 μ. σε ύψος δεν είναι η απόλυτη, αν και με λίγο σκύψιμο του κορμού, η κατάσταση βελτιώνεται κατακόρυφα. Τα κάτω άκρα μπορεί να καλύπτονται καλύτερα από τις ριπές του αέρα σε σύγκριση με το απλό Diversion, αλλά όχι και στο επίπεδο που θα δικαιολογούσε η ύπαρξη ολόσωμου φέρινγκ.
Συμπέρασμα: Σπορ εικόνα, καλοκάγαθος χαρακτήρας!
Το XJ 6 Diversion αποτελεί την πιο φρέσκια πρόταση στη μεσαία κατηγορία street μοτοσικλετών. Η Yamaha, δίνοντας μεγαλύτερη βαρύτητα στην ουσία και λιγότερη στον ανούσιο εντυπωσιασμό, αρχικά κατασκεύασε το Diversion και φέτος πρόσθεσε ένα ακόμα μέλος στην οικογένεια, που διαθέτει πιο σπορ χαρακτηριστικά, αλλά τον ίδιο καλόβολο, όπως και η υπόλοιπη οικογένεια, χαρακτήρα.
Η παρουσία του ολόκληρου φέρινγκ, αλλά και οι χαρακτηριστικοί αεραγωγοί που συντροφεύουν πλέον τη μάσκα της μοτοσικλέτας, χάρισαν αρκετά επιθετική όψη στο Diversion.

Το Diversion F διατηρεί τα στοιχεία χαρακτήρα της οικογένειάς του, ενώ η νέα του εμφάνιση το κάνει να ξεχωρίζει.
Τα νέα στοιχεία πάνω στο F "δένουν" τόσο αρμονικά που σε κάνουν να αναρωτιέσαι αν πραγματικά σχεδιάστηκαν στην πορεία και όχι παράλληλα με το μπικίνι φέρινγκ της απλής έκδοσης.

Η καρίνα αγκαλίζει το κάτω μέρος του κινητήρα και τους λαιμούς των εξατμίσεων.
Το σύστημα πέδησης καταφέρνει από τη μία να είναι αποτελεσματικό και από την άλλη να μην τρομάζει το νέο αναβάτη.
Οι δύο εισαγωγές αέρα που τοποθέτησε η Yamaha ήταν αρκετές από μόνες του να χαρίσουν απειλητικό βλέμμα στο Diversion.
O πίνακας οργάνων έχει παραμείνει αναλλοίωτος. Μπορεί πλέον να μην εντυπωσιάζει σχεδιαστικά, αλλά δεν θα ξενίσει.

Τιμή ( ευρώ)7.930
Χρώματα μπλέ, μαύρο
Φιλικό, ελαφριά αίσθηση
Πίσω αμορτισέρ
Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα
ΤύποςΔιπλό, ατσάλινο σωληνωτό
Αναρτήσεις ΕΣυμβατικό Πιρούνι
Διαδρομή (χιλ.)130 χιλ.
Αναρτήσεις Π Αμορτισέρ
Διαδρομή130
Φρένα Ε (χιλ.) 2Δ/298
Φρένα Π (χιλ.)Δ/245
Τροχοί-ελαστικά
Ελαστικό Ε120/70-17"
Ελαστικό Π160/60-17"
Διαστάσεις
Μήκος2.120
Μεταξόνιο1.440
Ύψος σέλας785
Εξοπλισμός
ABS0
Μίζα
Μανιβέλαx
Στροφόμετρο
Κοντέρ
Ένδειξη θερμοκρασίας
Ένδειξη βενζίνης
Μερικός χιλιομετρητής
Φέρινγκ
Ρυθμιζόμενες μανέτες
Κεντρικό σταντ
Πλάγιο σταντ
Σχάραx
Κλειδαριά κράνουςx
Ρυθμιζόμενη εμπρός ανάρτησηx
Ρυθμιζόμενη πίσω ανάρτηση
•: στάνταρ, x: δε διατίθεται
Βαθμολογία 7,5
Ενεργητική ασφάλεια7
Οδική συμπεριφορά7
Κινητήρας-Κιβώτιο8
Φρένα7
Ποιότητα κατασκευής8
Άνεση8
Κατανάλωση8
Εξοπλισμός-Τιμή7