To 690 SM θα μπορούσε να χαρακτηριστεί το Yin Yang της μοτοσικλέτας. Το καλό και το κακό συγκρούονται τόσο έντονα πάνω σε αυτό το μοντέλο που αναρωτιέσαι αν το αντιπαθείς ή το θέλεις σφόδρα.
Το 690 SM γεννήθηκε για να προκαλέσει, να δημιουργήσει ταγμένους οπαδούς και φανατικούς επικριτές. Η εκκεντρική αισθητική του θα μαγνητίσει τα βλέμματα απ΄ όπου και να περάσει και έτσι η πρώτη αποστολή δημιουργίας του στέφεται με απόλυτη επιτυχία. Τα σχόλια πάνω στην αισθητική του μπορεί τις περισσότερες φορές να μην είναι και τα πλέον κολακευτικά, αλλά, όπως λέει κι ένα σοφό ρητό, καλύτερα να σε μισούν παρά να αδιαφορούν. Το μόνο σίγουρο είναι ότι το SM ξεχωρίζει από οτιδήποτε άλλο κυκλοφορεί στο δρόμο και προκαλεί.
Ανεβαίνοντας στη σέλα του, όσο περισσότερο το έχεις επικρίνει τόσο εκείνο θα σε κάνει να μετανιώσεις για ό,τι κακό του έχεις προσάψει. Η πολεμική θέση που θα κλειδώσει το σώμα σου, η υπέροχη απόδοση του κινητήρα, η ονειρική απόδοση των αναρτήσεων και τα φρένα που σε κάνουν να πιστεύεις ότι το rolling endo είναι η πιο εύκολη "ταρζανιά" με μοτοσικλέτα, έχουν ως αποτέλεσμα μια βαθύτατη εκτίμηση στην ύπαρξη του 690 SM. Την επομένη, όπου η βόλτα θα λάβει τέλος (είναι βέβαιο ότι αυτό θα αργήσει, μιας και δεν θέλεις να κατέβεις από τη σέλα του), όταν θα το αντικρίσεις για δεύτερη φορά, θα διαπιστώσεις ότι τελικά αυτή η ιδιόμορφη μάσκα με το ενσωματωμένο εμπρός φτερό και τα τελικά των εξατμίσεων δεν δείχνουν και τόσο άσχημα. Εργονομία/άνεση: Σπορ διαθέσεις Το SM είναι βέβαιο ότι δεν διακρίνεται για τις ανέσεις που προσφέρει. Άλλωστε, σκοπός της δημιουργίας του δεν είναι η ξεκούραστη μετακίνηση, αλλά η διασκεδαστική… Η σέλα είναι σκληρή, αν και παραμένει ανατομική. Τα χέρια θα στηριχτούν επιθετικά πάνω στο φαρδύ τιμόνι, ενώ τα πόδια θα κλειδώσουν σε σχετικά κλειστές γωνίες για μοτοσικλέτα του είδους. Αυτή η θέση οδήγησης, δίχως να γίνεται ενοχλητική, επιτρέπει τον καλό έλεγχο του 690 SM. Στον τομέα της άνεσης δεν συμβάλλουν και οι αναρτήσεις, που, αν και διαθέτουν μεγάλες διαδρομές, είναι ρυθμισμένες "σφιχτά". Κινητήρας: Είναι μονοκύλινδρο; Το παραπάνω ερώτημα είναι βέβαιο ότι θα γεννηθεί οδηγώντας το 690. Τόσο η απόδοσή του όσο και ο τρόπος που επιτυγχάνεται αυτή, σε κάνει να ξεχνάς ό,τι χαρακτηρίζει μέχρι σήμερα την οικογένεια των μονοκύλινδρων κινητήρων. Ο 654 κ.εκ. κινητήρας της αυστριακής εταιρείας, εκτός από επιδόσεις, έχει κι άλλο ένα χάρισμα μεταξύ του ανταγωνισμού του, αυτό της υπεροχής σε τεχνολογία. Αν και πρωτοπαρουσιάστηκε το 2007, ακόμα δεν έχει βρεθεί μιμητής που να διαθέτει μονόδρομο συμπλέκτη σε μονοκύλινδρο κινητήρα. Κατέχοντας λοιπόν τα σκήπτρα του πρώτου αλλά και μοναδικού με slipper συμπλέκτη, επανδρώνει την τεχνολογική του υπεροχή διαθέτοντας ηλεκτρονικό σύστημα ψεκασμού, υγρόψυξη και υδραυλικό συμπλέκτη... Οδηγώντας: Βράχος και μπαλαρίνα! Το 690 SM καταφέρνει και συγκεντρώνει πολλά θετικά στοιχεία. Διαθέτει έναν υπέροχο κινητήρα που είναι δυνατός, ελαστικός και γεμάτος σε όλο το φάσμα στροφών, αλλά και αρκετά πολιτισμένος σε λειτουργία. Το ατσάλινο πλαίσιο (χωροδικτύωμα) χαρίζει ασύγκριτη στιβαρότητα στο μοντέλο, γεγονός που θα φανεί ακόμα περισσότερο όταν κινείται κοντά στην τελική του. Από την άλλη, η καλή κατανομή των μαζών, η έξυπνη γεωμετρία της μοτοσικλέτας και τα λίγα κιλά έχουν χαρίσει την απαραίτητη ευελιξία στο 690, που θα αλλάξει κατεύθυνση με ελάχιστη προσπάθεια από μέρους του αναβάτη του. Οι αναρτήσεις της WP θα εντυπωσιάσουν. Ποιοτικές σε λειτουργία και παρέχοντας πληροφόρηση ανά πάσα στιγμή για το περιθώριο πρόσφυσης των ελαστικών, βοηθούν τα μέγιστα στην καλή οδική συμπεριφορά. Την πολύ καλή λειτουργία του συστήματος απόσβεσης ακολουθούν και τα φρένα. Δυνατά, αλλά με πολύ καλή αίσθηση, θα σταματήσουν το 690 SM σε μικρή απόσταση και με ασφάλεια.
Το 690 SM θα ικανοποιήσει όποια τρέλα του αναβάτη του με ιδιαίτερη χαρά, την ίδια στιγμή που θα τον εξυπηρετήσει αδιαμαρτύρητα σε όποια καθημερινή μετακίνηση ρουτίνας.
Το εμπρός μέρος της μοτοσικλέτας είναι ιδιαίτερα εκκεντρικό, γεγονός που για πολλούς αποτελεί την αχίλλειο πτέρνα του 690 SM.
Ο κινητήρας του 690 SM σε κάνει να αναθεωρείς ό,τι γνώριζες μέχρι στιγμής για τα μονοκύλινδρα μοτέρ.
Η θέση οδήγησης είναι επιθετική, αλλά και ιδιαίτερα ανατομική, ώστε να τοποθετεί το σώμα του αναβάτη σε ετοιμοπόλεμη στάση.
Τα τελικά των εξατμίσεων έχουν ιδιόμορφο σχήμα.
Συμπέρασμα
Το παρεξηγημένο!
Η αισθητική του 690 SM είναι ένας παράγοντας που στάθηκε εμπόδιο στην εμπορική του πορεία, γεγονός που εύκολα μπορεί να καταλάβει κανείς αν την συγκρίνει με την εμπορική πορεία του πανέμορφου αλλά και ακριβότερου Duke 690. Πάντως, η εκκεντρική αισθητική είναι και το μοναδικό ψεγάδι πάνω σε αυτό το μοντέλο. Διαθέτοντας όλα τα θετικά χαρακτηριστικά των supermoto μοτοσικλετών, έχοντας κινητήρα που ξεφεύγει σε απόδοση από τα μονοκύλινδρα επίπεδα και ένα εκπληκτικό πακέτο από αναρτήσεις, φρένα και πλαίσιο, καταφέρνει να σε κάνει, ακόμα και μετά από ελάχιστες μέρες συμβίωσης μαζί του, να ψάχνεις ένα λόγο να το βάλεις στο γκαράζ σου μια… για πάντα!