• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
Share

Test καινούργιων

Test καινούργιων
Επιβλητικό και ταξιδιάρικο
BMW R1200GS Adventure
Διαβάστηκε από 4082 αναγνώστες
Με το νέο R1200GS Adventure της BMW μπορείς να διανύσεις όλο το οδικό δίκτυο της χώρας στο μήκος της, με ελάχιστες στάσεις για ανεφοδιασμό. Με 33 λίτρα ρεζερβουάρ και θέση οδήγησης που αγγίζει το τέλειο, ξεχνάς να κατέβεις από τη σέλα του.
Η πρόταση της BMW στην κατηγορία mega enduro ακούει στο όνομα R1200GS Adventure. Η μοτοσικλέτα απευθύνεται σε όσους αρέσκονται να ταξιδεύουν, όχι απαραίτητα πάντα από άσφαλτο. 
Άλλωστε, για αμιγώς ασφάλτινη χρήση, η βαυαρική εταιρεία διαθέτει το απλό R1200GS με σαφώς πιο ασφάλτινο χαρακτήρα.Το GS Adventure είναι φτιαγμένο για περιπέτεια, δράση και περιηγήσεις. Διαθέτει μεγαλύτερες διαδρομές αναρτήσεων, τεράστια ζελατίνα, προστατευτικά κάγκελα και φυσικά, τις λειτουργίες Enduro ESA (Electronic Suspension Adjustment) και ASC για off road οδήγηση. 
Η λειτουργία Enduro ESA αφορά στην ηλεκτρονική ρύθμιση των αναρτήσεων ανάλογα τις συνθήκες: ασφάλτινη χρήση, ασφάλτινη χρήση με συνεπιβάτη και χωμάτινη χρήση.
Διαφορές GS Adventure σε σχέση με το απλό GS
• Ρεζερβουάρ 33 λτ. • Μεγαλύτερη ζελατίνα φέρινγκ • Αλουμινένια προστατευτική ποδιά • Προστατευτικά πλαϊνά, πλαστικά ρεζερβουάρ • Ατσάλινη σχάρα και βάσεις για βαλίτσες • Ρυθμιζόμενη σε ύψος σέλα • Χούφτες • Μεγαλύτερες διαδρομές αναρτήσεων κατά 20 χλστ. • Ακτινωτές ζάντες • Φαρδύτερα μαρσπιέ  • Ρυθμιζόμενο πεντάλ φρένου
Τα Hot spots του BMW R1200GS Adventure
1. Βελτιωμένος boxer κινητήρας με 110 άλογα και δύο 
εκκεντροφόρους σε κάθε 
κύλινδρο.
2. Προστατευτικά κάγκελα προφυλάσσουν τον κινητήρα και τα πλαστικά σε περίπτωση πτώσης.
3. Προστατευτικές χούφτες στο τιμόνι.
4. Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενες αναρτήσεις χάρη στο σύστημα ESA (Electronic Suspension Adjustment), με το πάτημα ενός μόνο κουμπιού.
5. Ρεζερβουάρ 33 λίτρων με τεράστια αυτονομία καυσίμου.
6. Ψηλή ζελατίνα που παρέχει άκρως ικανοποιητική προστασία κατά την οδήγηση.
7. Συνδυασμένη πέδηση, με σύστημα ABS για απόλυτο έλεγχο στο φρενάρισμα.
Οδηγώντας
Το R1200GS Adventure επιβάλλεται με τον όγκο του. Με τα κάγκελα, τους έξτρα προβολείς και τα πλαστικά πλαϊνά καλύμματα στο ρεζερβουάρ, δείχνει τεράστιο. Είναι και ψηλό, κάνοντας τις υπόλοιπες μοτοσικλέτες δίπλα του να φαίνονται μικροσκοπικές. Οι μεγάλες διαδρομές αναρτήσεων για χωμάτινη χρήση έχουν ως αποτέλεσμα μεσαίου αναστήματος αναβάτες να φτάνουν ίσα-ίσα στο έδαφος. Μόλις όμως κυλήσουν οι τροχοί, το σύνολο δείχνει ελαφρύτερο, με καλή κατευθυντικότητα. Η ροπή σπρώχνει το 1200GS Adventure σταθερά, αν όμως συγκριθεί με το απλό 1200GS, είναι πιο αργόστροφο, καθώς έχει αρκετά παραπανίσια κιλά να κινήσει. Μέσα στην πόλη είναι ευχάριστο, αλλά θέλει προσοχή μέχρι να συνηθίσεις τον όγκο του, ειδικά όταν περνάς ανάμεσα από αυτοκίνητα.
Το δυνατό του χαρτί, εκεί που πραγματικά ευχαριστιέσαι οδήγηση, είναι σε εκδρομή - ταξίδι. Γεμίζεις το ρεζερβουάρ των 33 λίτρων και ξεκινάς. Η αυτονομία θυμίζει… αυτοκίνητο, όπως και η άνεση. Η σέλα είναι όσο πρέπει σκληρή, με σωστά χειριστήρια, πάντα με την ιδιαιτερότητα της βαυαρικής εταιρείας όσον αφορά στα φλας και στην κόρνα. Απόλυτη προστασία παρέχεται από τον αέρα και άνεση στην οδήγηση. Ταξιδεύεις με 120-140 χλμ./ώρα και η ζελατίνα σε προστατεύει πλήρως από τον αέρα. Το σύστημα αναρτήσεων που έχει εξελίξει και χρησιμοποιεί η BMW -Telelever εμπρός και Paralever πίσω- λειτουργεί πολύ καλά και αποσβένει τις ανωμαλίες, χωρίς να κουράζει τον αναβάτη. Ενδιαφέρον παρουσιάζει και το σύστημα ESA (Electronic 
Suspension Adjustment) με το οποίο ήταν εξοπλισμένο το R1200GS Adventure της δοκιμής, καθώς με το πάτημα ενός κουμπιού ρυθμίζεις τις αναρτήσεις ανάλογα με το πού θα οδηγήσεις: σε άσφαλτο ή χώμα, με συνεπιβάτη ή χωρίς. Είναι πανεύκολο στη χρήση και έχει διαφορά στην αίσθηση κατά την οδήγηση. Άψογα είναι τα φρένα του BMW. Χρησιμοποιεί σύστημα επιβράδυνσης με συνδυασμένο ABS. Ακόμα και σε "τσαρούχωμα" των φρένων, το "θηρίο" των 223 κιλών σταματά χωρίς απρόοπτα, διανύοντας ελάχιστα μέτρα.Οι δυνατότητες του R1200GS Adventure στο χώμα εννοείται ότι δεν μπορούν να συγκριθούν με κάποιας enduro μοτοσικλέτας. Ο όγκος και τα κιλά του BMW θέτουν τα όρια και απαιτείται εμπειρία για να πας γρήγορα με το "θεριό". Αφού απενεργοποιήσεις το ABS και το ASC, θα ντριφτάρει και θα σηκώσει τον εμπρός τροχό στον αέρα, αλλά αν το παρακάνεις, η πτώση μοιάζει να σε χαιρετάει από κοντά. Είναι δύσκολο να ελέγξεις τόσο βάρος στο χώμα, οπότε καλύτερα να αρκεστείς σε νορμάλ ρυθμούς οδήγησης. Διασχίζει εύκολα βατούς χωματόδρομους και θα περάσει από off road περάσματα χωρίς να κουράσει τον αναβάτη του.
Συμπέρασμα: Για ταξίδι και περιπέτεια
Το BMW R1200GS Adventure είναι μια πολυτελής μοτοσικλέτα, φτιαγμένη για ταξίδια. Το μοντέλο της δοκιμής ήταν εφοδιασμένο με τον πλήρη εξοπλισμό (ASC, ESA, ABS, θερμαινόμενα γκριπ, κ.λπ.), με την τιμή αγοράς του να ξεπερνά τα 19.000 ευρώ. 
Σημαντική είναι η ένδειξη που υπάρχει στην οθόνη για την πίεση των ελαστικών. 
Επίσης, διαθέτει μια χρήσιμη παροχή ρεύματος αντίστοιχη αυτής των αυτοκινήτων. Η άνεση κατά την οδήγηση είναι κοντά στο τέλειο, με τη σέλα και τα χειριστήρια να συνηγορούν στην ευκολία του αναβάτη. Σε χωμάτινη χρήση, φυσικά δεν θα πάει εκεί που θα φτάσει ένα καθαρόαιμο enduro, αλλά έχει τις δυνατότητες να εξερευνήσει, μέσω δασικών δρόμων, τι υπάρχει μετά την επόμενη στροφή, τον επόμενο λόφο, το επόμενο βουνό.
Eπιβάλεται με τον όγκο του το R 1200GS Adventure.

Επιβλητικό και ογκώδες το R1200GS Adventure. Καλύπτει πολύ καλά τα πόδια του αναβάτη από τον αέρα.

Το λεβιέ του φρένου είναι αναδιπλούμενο ανάλογα τη χρήση, ασφάλτινη ή χωμάτινη.

Τιμή ( ευρώ)19.340*
Φρένα, προστασία από αέρα,
κινητήρας
Τιμή αγοράς, βάρος
Χρώματα Μαύρο, γκρι, κίτρινο
*Βασική έκδοση
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας4T, 2K, υγρ/ψ, Boxer, 4βαλβ
Κυβισμός (κ.εκ.)1.170
Κύλινδροι/βαλβίδες2K/8β
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)110/7.750
Ροπή (kgm/σ.α.λ.)12/6.000
ΤροφοδοσίαΨεκασμός BMS
Ρεζερβουάρ (λίτρα)33
Κατ/ση(λίτρα/100 χλμ)7,8
Βάρος (κιλά)223
Τελική ταχύτητα 210
Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα
ΤύποςΑτσάλινο, ανοιχτό
Ανάρτηση ΕTelelever 41mm
Διαδρομή (χιλ.)210
Ανάρτηση ΠParalever, υδραυλικά ρυθμιζόμενη
Διαδρομή (χιλ.)220
Φρένα Ε2Δ, 305
Φρένα Π1Δ, 265
Τροχοί - Ελαστικά
Ελαστικά Ε110/80 R 19"
Ελαστικά Π150/70 R 17’’
Μήκος (χιλ.)2.240
Μεταξόνιο (χιλ.)1.510
Ύψος σέλας (χιλ.)910
Εξοπλισμός
ABS
Mίζα
Μανιβέλα -x
Στροφόμετρο
Κοντέρ
Ένδειξη θερμοκρασίας
Ένδειξη βενζίνης
Μερικός χιλιομετρητής
Φέρινγκ
Ρυθμιζόμενες μανέτες
Κεντρικό σταντ
Πλάγιο σταντ
Σχάρα
Κλειδαριά κράνους
Ρυθμιζ. εμπρός ανάρτηση
Ρυθμιζ. πίσω ανάρτηση
•: στάνταρ, x: δε διατίθεται
Βαθμολογία 8,25
Ενεργητική Ασφάλεια8
Οδική συμπεριφορά8
Κινητήρας - Κιβώτιο8
Φρένα9
Ποιότητα κατασκευής9
Άνεση9
Κατανάλωση7
Εξοπλισμός - τιμή8