net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος
Share

Test μεταχειρισμένων

Test μεταχειρισμένων
Συνταγή επιτυχίας
Οδηγώντας
Fun bike πόλης
yamaha xt - Αν είστε 18, μεγαλώσατε με το μύθο που συνοδεύει το λογότυπο XT, σας γοητεύουν τα Supermoto, αλλά η νομοθεσία σάς περιορίζει στα 125 κ.εκ…. χαμογελάστε. Το νέο ΧΤ 125Χ είναι εδώ για εσάς. Αν πάλι έχετε ενηλικιωθεί προ πολλού, αλλά θέλετε να κάνετε τα πρώτα μοτοσικλετιστικά σας βήματα πάνω στη σέλα ενός εύχρηστου και ευκολοδήγητου μικρού μοντέλου… χαμογελάστε επίσης. Η Yamaha είναι γενναιόδωρη!
Η πρώτη επαφή με το μικρό XT προκαλεί σίγουρα περιέργεια. Η σύγχρονη αισθητική του σε συνδυασμό με τις 17άρες ζάντες προδιαθέτουν για "παιχνίδια", αλλά οι μικρές του διαστάσεις δημιουργούν την εύλογη απορία αν μπορεί να αντεπεξέλθει στην πίεση. Ωστόσο, μια πρόχειρη ματιά στο ψηφιακό πολυόργανο, με έβαλε στο παιχνίδι, καθώς το χρονόμετρο που υπάρχει εκεί, με προκάλεσε να το χρησιμοποιήσω. Το circuit Kryoneri-Tatoiou-Kifisias-Panathinaiko Stadio ή αλλιώς Motorpess-Spiti, λοιπόν, ξεκινά χωρίς δεύτερη σκέψη. Για τα περίπου 27 χιλιόμετρα της διαδρομής χρειάζομαι με την προσωπική μου μοτοσικλέτα 600 κ.εκ. περίπου μισή ώρα. "Τι χρόνο θα πετύχω με το 125ράκι;". Ενας χρόνος γύρω στα 40 λεπτά ήταν ο στόχος όταν ξεκινούσα. Το κλειδί γυρνά, έλεγχος για το κουμπί της ηλεκτρονικής (το οποίο τελικά απουσιάζει), μια μιζιά και το μοτέρ τίθεται άμεσα σε λειτουργία. Ο αγώνας ξεκινά με μια ευθεία 5 περίπου χιλιομέτρων, στην οποία το ΧΤ αποκαλύπτει τα πρώτα στοιχεία. Συμπλέκτης με παράξενη λειτουργία (απομονώνει πολύ ψηλά), επιδόσεις που θα μπορούσαν να είναι καλύτερες, πολύ γραμμική απόδοση και τελική που αγγίζει τα 120 χλμ./ώρα. Ελληνικός δρόμος 5 χιλιομέτρων χωρίς λακκούβες δεν υφίσταται, όπως καλά γνωρίζετε, οπότε η πρώτη δοκιμή σε αυτές πραγματοποιήθηκε άμεσα και με αποτέλεσμα πολύ ικανοποιητικό, καθώς οι αναρτήσεις απορρόφησαν με άνεση τις όποιες ανωμαλίες. Το χρονόμετρο συνεχίζει να "γράφει" και μετά τα πρώτα αναγνωριστικά χιλιόμετρα, οι ρυθμοί ανεβαίνουν. Η ευθεία τελειώνει, ο δρόμος "κλείνει" και ξεκινά το μποτιλιάρισμα. "Ο φυσικός χώρος του XT", σκέφτομαι… και έτσι είναι! Ο τρόπος που περνά το ελαφρύ σύνολο (μόλις 111 κιλά) ανάμεσα από τα σταματημένα τετράτροχα είναι υποδειγματικός. Απόλυτος έλεγχος, σε συνδυασμό με ασφάλεια, καθώς ο τεράστιος δίσκος μπροστά δείχνει έτοιμος να επέμβει αν κάποιος απρόσεχτος επιχειρήσει να αλλάξει λωρίδα χωρίς φλας… και ω του θαύματος, ο απρόσεχτος βρέθηκε (όπως βρίσκεται καθημερινά άλλωστε), αλλά το σύστημα πέδησης επιβεβαίωσε τις προσδοκίες μου. Το XT συνεχίζει το circuit, αποκαλύπτοντας κάθε τόσο στοιχεία του χαρακτήρα του. Μια μικρή καθυστέρηση στο γκάζι δεν προβληματίζει ιδιαίτερα και όσο περνούν τα χιλιόμετρα, η εξ αρχής θετική εικόνα για το στήσιμό του ενισχύεται ακόμη περισσότερο. Η ευστάθειά του κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα και μόνο μετά τα 100 χλμ./ώρα παρουσιάζονται ορισμένες αστάθειες (ειδικά στις απότομες αλλαγές πορείας), οι οποίες όμως κρίνονται φυσιολογικές. Ο αγώνας οδεύει προς το τέλος του και το μικρό SM ξεκινά την πορεία του για ένα δυναμικό finish. Από τη Λεωφόρο Αλεξάνδρας και έπειτα, κάθε σταμάτημα σε φανάρι γίνεται με endo και σε κάθε ξεκίνημα οι αλλαγές στο κιβώτιο γίνονται στα κόκκινα. Το μπλε-μαύρο σύνολο δεν δείχνει πάντως σημεία κόπωσης και υπομένει τα μαρτύρια, αν και κάτι μου λέει πως τα ευχαριστιέται κιόλας. Κάθε απότομα κατέβασμα ή τσίμπημα στο συμπλέκτη, όμως, δεν επιφέρει αποτέλεσμα, καθώς το τετράχρονο μοτέρ έχει πολύ γραμμική λειτουργία και δεν παρουσιάζει ξεσπάσματα, όσο και αν προσπαθήσεις. Αυτός ο τρόπος λειτουργίας θα βοηθήσει πολύ τους νέους αναβάτες στο να εξοικειωθούν με τους δύο τροχούς και να νιώθουν ασφαλείς, ωστόσο, στη συγκεκριμένη περίπτωση στερεί κάποια δευτερόλεπτα. Η έλλειψη δύναμης βρίσκεται συνέχεια στο μυαλό μου και καταριέμαι τις προδιαγραφές Euro 2 που του στερούν πολύτιμα άλογα, ειδικά τη στιγμή που όλο το υπόλοιπο σύνολο (αναρτήσεις-πλαίσιο-φρένα) είναι στημένο τόσο καλά που δείχνει ικανό να τα βγάλει πέρα και με πολύ υψηλότερες ταχύτητες. Με τις σκέψεις αυτές, η διαδρομή τελείωσε και το χρονόμετρο σταμάτησε στα 29 λεπτά και 57 δευτερόλεπτα, με μέση ταχύτητα 47,7 χλμ./ώρα (οι στάσεις στα φανάρια ρίχνουν πολύ τη μέση ωριαία). "Μα, τόσο δεν κάνω και με τη δικιά μου;", σκέφτηκα. Τελικά, το XT δεν είναι τόσο αργό όσο νόμιζα και απείρως διασκεδαστικότερο στις αστικές μετακινήσεις από τις μεγάλες μοτοσικλέτες. Αυτός είναι ο στόχος του, να μετατρέπει σε συναρπαστικές και διασκεδαστικές τις διαδρομές όπου μοντέλα πολλαπλάσιων κυβικών απλά κυλούν ράθυμα τους τροχούς τους. Αν μάλιστα ευοδωθούν οι προσπάθειες της Yamaha για την "εξόρυξη" ορισμένων ίππων ακόμα, τότε μπορεί να μετατραπεί εύκολα στο απόλυτο fun bike πόλης.

 
 Yamaha XT 125 ×
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Eμφάνιση
Κινητήρας/Κιβώτιο
Φρένα / πλαίσιο / αναρτήσεις
Οδηγώντας
Συμπέρασμα


ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ