net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος
Share

Test καινούργιων

Test καινούργιων
Oδηγώντας
Αίσθηση, σιγουριά και ομοιογένεια
suzuki, suzuki gs, suzuki gsx, suzuki gsx-r - Ηταν αναμενόμενο. Η μάχη στα 1.000 κ.εκ. είχε ανάψει για τα καλά και το GSX-R καθόταν από μακριά και παρακολουθούσε ταπεινό τα τεκταινόμενα. Οχι πλέον, όμως. Φέτος, η Suzuki ήταν αυτή που είχε την πολυτέλεια του χρόνου. Απλά παραμόνευε, κινήθηκε τελευταία και χτύπησε...
Η σταθερότητα του νέου GSX-R είναι υποδειγματική και γενικά η συμπεριφορά του στο δρόμο σε κάνει να το εμπιστευτείς πολή γρήγορα (για χιλιάρι...)
Το απολύτως βέβαιο είναι ότι ανεβαίνοντας πάνω στο νέο GSXR θα αισθανθείς πως έχεις να κάνεις με κάτι μικρότερο και όχι με μοτοσικλέτα 1.000 κ.εκ. Οι εξωτερικές διαστάσεις του νέου Κ5 είναι πραγματικά μινιμαλιστικές. Θα το δείτε και εσείς. Μάλιστα, πολλοί θα το μπερδέψετε από μακριά με το 600, αλλά μόνο από μακριά! Αιώνιο παράπονο παραμένει η θέση των μαρσπιέ του αναβάτη. Βρίσκονται ψηλά και μπροστά. Τα γόνατα διπλώνουν αρκετά, αλλά τέλος πάντων, συνηθίζονται μετά από κάνα μισάωρο (μιλάμε για ύψη της τάξεως του 1.90). Η Suzuki, βέβαια, εξηγεί τη θέση των μαρσπιέ πιο απλά: "...τα περιθώρια κλίσης της μοτοσικλέτας έχουν φτάσει τις 56 μοίρες!" (αυτοί οι Ιάπωνες...). Τα μόλις 166 κιλά του νέου GSX-R1000 είναι μεγάλη υπόθεση. Είναι κάτι που μπορεί να επιτευχθεί μόνο με πραγματικά αυστηρή δίαιτα. Πλαίσιο, ζάντες, ρεζερβουάρ, μαρσπιέ, κεντρική μονάδα, μπαταρία, γεννήτρια, βαλβίδες, έμβολα, βίδες και μπουλόνια, και πολλά ακόμα που ποτέ δεν θα μάθουμε, έχουν συνεισφέρει από λίγα γραμμάρια το καθένα στην τελική μείωση του βάρους κατά 2 κιλά. To αποτέλεσμα είναι ένα πανάλαφρο και αέρινο GSX-R. Παράλληλα, το νέο πλαίσιο και η καλύτερη συγκέντρωση του κέντρου βάρους, χαρίζουν στο Κ5 απίστευτα στιβαρή αίσθηση και ακόμη μεγαλύτερη προθυμία στις στροφές. Τα πάντα πάνω στο νέο όπλο της Suzuki έχουν συρρικνωθεί. Βασικότερα χαρακτηριστικά, όμως, είναι η μείωση του μεταξονίου κατά 5 χιλ. (από 1410 σε 1405), η αύξηση του τρέιλ κατά 5 χιλ. (από 96 σε 91), αλλά και της κάστερ κατά 0,3 μοίρες (από 23,5 σε 23,8). Σε αυτή τη συνταγή οφείλεται και η απίστευτη ευθυβολία και σταθερότητα του νέου Κ5. Ισως μερικά νούμερα σας πείσουν... Το νέο GSX-R 1000, όσο απίστευτο και αν φαίνεται, ζυγίζει μόλις 5 κιλά παραπάνω από το GSX-R 600 και 13 κιλά λιγότερα από το αρκετά βαρύτερο Fireblade! Η compact αίσθηση του GSX-R βρίσκεται πάντα εκεί. Ο συμπλέκτης είναι μαλακός, το κιβώτιο αλλάζει όλες τις σχέσεις του θετικά και η σιγουριά που εξασφαλίζει το μπροστινό φρένο της Tokiko είναι κορυφαία. Οι 2 δαγκάνες είναι παρόμοιες με του προηγούμενου μοντέλου, έχουν όμως μεγαλύτερα εμβολάκια. Κατά 10 χιλ. είναι μεγαλύτεροι και οι δύο δίσκοι (από 300 σε 310). Η αίσθηση στην άκρη της μανέτας της ακτινικής πλέον τρόμπας, είναι εξαιρετική. Η διαδρομή που μπορεί να διαγράψει η μανέτα είναι αρκετά μεγάλη, δίνει όμως ακρίβεια χιλιοστού και έχει άριστη προοδευτικότητα (λίγο μετά την αρχή της, τουλάχιστον). Πίσω δεν έχει αλλάξει τίποτα. Κάτι ακόμη πιο εντυπωσιακό πάνω στο GSXR, είναι η φιλικότητα που διοχετεύει, ανεξαρτήτως στιγμής και συνθηκών, στον αναβάτη του. Δεν είναι άγριο, δεν είναι σκληροπυρηνικό. Με εξαίρεση τα μαρσπιέ του οδηγού, ολόκληρο το σύνολο του νέου GSX-R αγνοεί με περιφρόνηση τους πιο αγριεμένους ανταγωνιστές του και ακολουθεί μια δική του οδό. "Η μηχανολογία στις υπηρεσίες της απόλυτης αίσθησης".

 
 Suzuki GSX-R 1000 K5
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Κινητήρας
Oδηγώντας
Συμπέρασμα


ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ