• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
Το Yamaha XT600E.

Το Yamaha XT600E.

To πρώτο XT600, του 1984.

To πρώτο XT600, του 1984.

Το ανανεωμένο XT600, με δισκόφρενο στον πίσω τροχό.

Το ανανεωμένο XT600, με δισκόφρενο στον πίσω τροχό.

Η πρώτη γενιά του XT600E, του 1990.

Η πρώτη γενιά του XT600E, του 1990.

  • Το Yamaha XT600E.
  • To πρώτο XT600, του 1984.
  • Το ανανεωμένο XT600, με δισκόφρενο στον πίσω τροχό.
  • Η πρώτη γενιά του XT600E, του 1990.

Yamaha XT600: Το «άγιο δισκοπότηρο» των On-Off

Οι On-off και dual-purpose μοτοσυκλέτες δεν είναι για πρώτη φορά στην κορυφή των προτιμήσεων των αναβατών. Ήδη από την δεκαετία του 80, οι μοτοσυκλετιστές έδειξαν πόσο αγαπούν τα μοντέλα που μπορούν να τα κάνουν όλα, και οι μοτοσυκλέτες δρόμου και χώματος μεσαίου έως μεγάλου κυβισμού, έδειχναν τον δρόμο για όσους ήθελαν να πάρουν μια γεύση.

Η Yamaha, εξαργύρωνε ήδη την επιτυχία της σειράς XT, που έκανε την πρώτη της εμφάνιση το 1976 με το 500άρι μοντέλο, ενώ το 1982 ήρθε το XT550 με την χαρακτηριστική cantilever πίσω ανάρτηση. Χρησιμοποιώντας την τεχνογνωσία της από τον αγώνα Paris-Dakar και ακονίζοντας τα μαχαίρια της για την κατηγορία, η Yamaha αποκάλυψε το πρώτο XT600, το 1984.


To πρώτο XT600, του 1984.

To πρώτο XT600, του 1984.

Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το στο facebook »

 

Από την πρώτη γενιά με monoshock ανάρτηση πίσω


Το ανανεωμένο XT600, με δισκόφρενο στον πίσω τροχό.

Το ανανεωμένο XT600, με δισκόφρενο στον πίσω τροχό.

Το XT600 έκανε το ντεμπούτο του το 1984. Μια μοτοσυκλέτα με ξεκάθαρο στόχο την κορυφή της κατηγορίας της, το μοντέλο εξοπλιζόταν με μονοκύλινδρο κινητήρα στα 595 κυβικά, που απέδιδε 46 ίππους. Με την ισχύ αυτή η Yamaha ανέβαζε το επίπεδο του μονοκύλινδρου On-off της, με 7 ίππους περισσότερους από το XT550 και μόλις έναν ίππο παραπάνω από το Honda XL600, του οποίου ήταν και άμεσος ανταγωνιστής. Η τροφοδοσία του γινόταν με το ιδιαίτερο σύστημα διπλού καρμπυρατέρ YDIS, το οποίο υποσχόταν καλή απόκριση στις χαμηλές στροφές, αλλά και σωστή τροφοδοσία στα ψηλά και με μεγάλο άνοιγμα γκαζιού. Η πίσω ανάρτηση είχε ένα κεντρικά τοποθετημένο αμορτισέρ, ενώ την πέδηση αναλάμβαναν ένας δίσκος 267 χιλιοστών εμπρός και ένα ταμπούρο 150 χιλιοστών πίσω. Το πρώτο XT600 έλαβε διθυραμβικές κριτικές για την συμπεριφορά του και την πολλαπλότητα ρόλων του θέτοντας τα θεμέλια για την μακροχρόνια και άκρως επιτυχημένη καριέρα του, που τελικά θα άγγιζε τα 20 χρόνια.
 

Η πρώτη γενιά του XT600E, του 1990.

Η πρώτη γενιά του XT600E, του 1990.

Απέκτησε πίσω δισκόφρενο το 1987

Η ανανέωση του μοντέλου το βελτίωσε τόσο στο σύστημα πέδησης, όσο και στο στήσιμο του γενικότερα. Το ΧΤ600 εξοπλίστηκε με δισκόφρενο και στον πίσω τροχό, ενώ έφερε πλέον νέο ψαλίδι και πιρούνι 41 χιλιοστών για βελτίωση της οδηγικής συμπεριφοράς του. Ο κινητήρας του είχε επίσης αλλαγές, με μεγαλύτερες βαλβίδες και ανασχεδιασμένη εξάτμιση και 2ο στάδιο καρμπυρατέρ.
 

ΧΤ600Ε: Αντικείμενο λατρείας

Αυτή η γενιά του XT600 είναι ίσως και η πιο αναγνωρίσιμη στους κύκλους των μοτοσυκλετιστών, ειδικά όσων δεν πρόλαβαν δράση στα 80s. Το μοντέλο παρουσιάστηκε το 1990, φέρνοντας την… ευλογία της ηλεκτρικής μίζας για την εκκίνηση του μονοκύλινδρου κινητήρα. Εκτοξεύοντας κατακόρυφα την φιλικότητα του, η επιτυχία του XT600E ήταν δεδομένη. Κατέστη μια εμβληματική μοτοσυκλέτα για «τα πάντα» στην χώρα μας, ενώ η αξιοπιστία της την κράτησε ζωντανή και ποθητή στους δύσκολους καιρούς της κρίσης και της οικονομικής δυστοκίας. Σκεφτείτε πόσο γνωστό και γνώριμο ήταν το όνομα της, που η XT600Ε πρωταγωνίστησε και σε διαφημιστικό… ανταγωνιστικής εταιρείας!
 

«Αποστρατεία με τιμές» το 2003

To ΧΤ600Ε παρέμεινε στην αγορά μέχρι και το 2003, όταν και αντικαταστάθηκε με έναν άλλο θρύλο της κατηγορίας: Το XT660. Οι αλλαγές στο νέο μοντέλο ήταν δραματικές και σύμφωνες με την εξέλιξη των καιρών: Το καρμπυρατέρ έδωσε την θέση του στον ψεκασμό, ενώ  ο Thumper κινητήρας ήταν πλέον υγρόψυκτος. Η αναμφισβήτητη παρακαταθήκη του XT600 το έχει εδραιώσει ως μια από τις εμβληματικές dual-purpose μοτοσυκλέτες, με την συνταγή να παραμένει ποθητή από τους αναβάτες ακόμα και σήμερα.
 

Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το στο facebook »