Yamaha MT-09 Y-AMT: Το αυτόματο κιβώτιο κάνει τη διαφορά

Yamaha MT-09 Y-AMT:  Το αυτόματο κιβώτιο κάνει τη διαφορά
7 Φωτογραφίες »

Γρηγορότερο από το χειροκίνητο με αλλαγές σε μόλις ένα 1/10 του δευτερολέπτου
Ακόμα πιο σπορ αλλά με χαμηλότερη κατανάλωση
Αστραπιαία κατεβάσματα σε φρενάρισμα πανικού
Κοστίζει μόλις 600 ευρώ παραπάνω από το χειροκίνητο μοντέλο

YAMAHA: NΜΑΧ με δώρο 200 ευρώ Αξεσουάρ

Γρηγορότερο από το χειροκίνητο με αλλαγές σε μόλις ένα 1/10 του δευτερολέπτου

Η ανάπτυξη των αυτόματων κιβωτίων ήταν για χρόνια ένα κοινό μυστικό μεταξύ των κατασκευαστών μοτοσυκλέτας και ήρθε η ώρα να φτάσουν και στα χέρια των αναβατών. Η Yamaha επέλεξε το ΜΤ-09 να είναι το πρώτο μοντέλο της που φοράει το νέο αυτόματο κιβώτιο Y-AMT (Yamaha Automated Manual Transmission), ένα πρωτοποριακό αυτόματο-σειριακό κιβώτιο για σπορ οδήγηση και πρακτικότητα. Η επαφή του αναβάτη με τη μοτοσυκλέτα αλλάζει ξεχωρίζοντας από άλλες μορφές αυτόματων κιβωτίων. Η απουσία μανέτας συμπλέκτη και λεβιέ ταχυτήτων επιτρέπει στον αναβάτη να επικεντρωθεί στο δρόμο έχοντας να διαχειριστεί μόνο γκάζι κα φρένο. Οδηγήσαμε  το Yamaha MT-09 Y-AMT τόσο στην πανευρωπαϊκή παρουσίαση όσο και επί ελληνικού εδάφους και οι μετρήσεις μας αποκαλύπτουν το πόσο επιδραστικό είναι το αυτόματο κιβώτιο στην επίτευξη καλών επιδόσεων. Οι επιδόσεις του είναι εφάμιλλες ή και καλύτερες από το χειροκίνητο μοντέλο με το MT-09 Y-AMT να κάνει το 0-100 σε 3,4sec και το 0-160 σε 7,2sec έναντι των 8sec στο χειροκίνητο. Στις αστραπιαίες αλλαγές του 0,1 δευτερολέπτου συνεισφέρει και το Quickshifter 3ης γενιάς. Αξίζει επίσης να αναφερθεί ότι η ταχύτητα εξόδου ξεπερνάει τα 180χλμ/ώρα στα 300 μέτρα ξεπερνώντας και εδώ την έκδοση με το κλασικό κιβώτιο ταχυτήτων.
 

Ακόμα πιο σπορ αλλά με χαμηλότερη κατανάλωση

Στις περισσότερες των περιπτώσεων, η σπορ οδήγηση συνδέεται με αυξημένη κατανάλωση πράγμα όμως που δεν ισχύει για το ΜΤ-09 Y-AMT. Η συνεργασία του CP3 κινητήρα με το νέο αυτόματο κιβώτιο κρατάει την μεικτή κατανάλωση χαμηλά στα 5,1 λίτρα/100χλμ., που σημαίνει ότι είναι κατά 1,1 λίτρα χαμηλότερη  από το χειροκίνητο σύμφωνα με τις μετρήσεις μας. Οι αλλαγές ταχυτήτων γίνονται με τέτοια ακρίβεια ώστε να διατηρούνται οι επιδόσεις που περιμένει  κανείς από το ΜΤ-09 με κατανάλωση όμως που παρομοιάζεται με αυτή ενός Sport Scooter, γεγονός που καθιστά το MT-09 Y-AMT ιδιαίτερα οικονομικό για την κατηγορία του. Η απόλαυση της οδήγησης δεν περιορίζεται καθώς ο αναβάτης  έχει την δυνατότητα να διαλέξει μεταξύ αυτόματης λειτουργίας του κιβωτίου και σειριακής. Η αυτόματη λειτουργία δίνει την δυνατότητα επιλογής μεταξύ δύο προγραμμάτων D+ για πιο σπορ οδήγηση και D για τις χαμηλές στροφές και ακόμα πιο οικονομική οδήγηση. Σε περίπτωση που ο αναβάτης το επιθυμεί μπορεί να επέμβει χειροκίνητα ανά πάσα στιγμή μέσω των κουμπιών + και – από το χειριστήριο που βρίσκεται στο αριστερό χέρι του αναβάτη. Η επιλογή της χειροκίνητης λειτουργίας γίνεται εύκολα εν κινήσει χρησιμοποιώντας το κουμπί ΑΤ/ΜΤ που βρίσκεται στο δεξί χέρι του αναβάτη.
 

Αστραπιαία κατεβάσματα σε φρενάρισμα πανικού

Η τεχνολογία του Y-AMT συμβάλει ενεργά και στο φρενάρισμα της μοτοσυκλέτας επεμβαίνοντας με αστραπιαία κατεβάσματα σε συνθήκες πανικού. Το 100-0 γίνεται σε 42,6 μέτρα, από τις καλύτερες επιδόσεις της κατηγορίας και όχι μόνο και το σημαντικότερο  χωρίς αστάθειες.  Να θυμίσουμε ότι το σύστημα πέδησης εξοπλίζεται με δαγκάνες τεσσάρων εμβόλων της  Nissin, δίσκους 298 χιλιοστών και ακτινική αντλία της Brembo. Στις αναρτήσεις συναντάμε ένα πλήρως ρυθμιζόμενο ανεστραμμένο πιρούνι 41mm της Kayaba, το οποίο έχει διαδρομή 130mm και ένα μονοσόκ αμορτισέρ της ίδιας εταιρείας, πλήρως ρυθμιζόμενο με διαδρομή 127mm και μοχλικό στο πίσω μέρος.
 

Κοστίζει μόλις 600 ευρώ παραπάνω από το χειροκίνητο μοντέλο

Όπως είδαμε παραπάνω, η νέα τεχνολογία του Y-AMT κιβωτίου συνεισφέρει σημαντικά στη σπορ οδήγηση ενώ πλεονεκτεί σε ορισμένες περιπτώσεις και σε επίπεδο επιδόσεων. Παράλληλα είναι σαφώς πιο πρακτικό και εύκολη στην καθημερινή χρήση σε σχέση με ένα χειροκίνητο. Θα περίμενε λοιπόν κανείς, όπως συμβαίνει με κάθε νέα τεχνολογία, να ανεβάζει κατά πολύ το κόστος απόκτησης. Όμως η Yamaha θέλησε να κάνει προσιτό το νέο κιβώτιο και έτσι η έκδοση MT-09 Y-AMT κοστίζει μόλις 600 ευρώ παραπάνω από την αντίστοιχη χειροκίνητη. Γεγονός που πρέπει να συνυπολογίσου όσοι σκέφτονται να αγοράσουν ΜΤ-09.