• 1.459 ΚΑΙΝΟΥΡΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
    Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
Ένα συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι (αριστερά), μαζί με ένα, συνηθέστερο σήμερα, ανεστραμμένο ή USD πιρούνι (δεξιά).

Ένα συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι (αριστερά), μαζί με ένα, συνηθέστερο σήμερα, ανεστραμμένο ή USD πιρούνι (δεξιά).

H BMW R12, μία από τις πρώτες 2 μοτοσυκλέτες του κόσμου με υδραυλικό, τηλεσκοπικό πιρούνι. Η δεύτερη είναι η, επίσης BMW, R17.

H BMW R12, μία από τις πρώτες 2 μοτοσυκλέτες του κόσμου με υδραυλικό, τηλεσκοπικό πιρούνι. Η δεύτερη είναι η, επίσης BMW, R17.

  • Ένα συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι (αριστερά), μαζί με ένα, συνηθέστερο σήμερα, ανεστραμμένο ή USD πιρούνι (δεξιά).
  • H BMW R12, μία από τις πρώτες 2 μοτοσυκλέτες του κόσμου με υδραυλικό, τηλεσκοπικό πιρούνι. Η δεύτερη είναι η, επίσης BMW, R17.

Τηλεσκοπικό πιρούνι: Γιατί κυριάρχησε στην εμπρός ανάρτηση;

Δεν είναι πολλά τα στοιχεία, που η μεγάλη πλειοψηφία των μοτοσυκλετών και των δικύκλων έχουν σε κοινό, ανεξαρτήτως κατηγορίας και μάρκας. Ένα από αυτά τα στοιχεία είναι άρρηκτα συνδεδεμένο, με την εμφάνιση και την λειτουργικότητα των μοτοσυκλετών σχεδόν καθολικά και αυτό είναι, το πιρούνι στην εμπρός ανάρτηση.

Δες ποια εξάτμιση Akrapovic σου ταιριάζει

Κι όμως το τηλεσκοπικό πιρούνι δεν είναι η τέλεια λύση

Κι όμως, ίσως να εκπλαγείτε όταν διαβάσετε ότι το πιρούνι απέχει παρασάγγας από την ιδανική λύση, ενώ οι λόγοι που επικράτησαν, είναι (ή όχι) ακριβώς αυτοί που φαντάζεστε!


H BMW R12, μία από τις πρώτες 2 μοτοσυκλέτες του κόσμου με υδραυλικό, τηλεσκοπικό πιρούνι. Η δεύτερη είναι η, επίσης BMW, R17.

H BMW R12, μία από τις πρώτες 2 μοτοσυκλέτες του κόσμου με υδραυλικό, τηλεσκοπικό πιρούνι. Η δεύτερη είναι η, επίσης BMW, R17.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Απαρχές από το 1908 και έμπνευση από τα αεροσκάφη

Μιλώντας αυστηρά, οι πρώτες μοτοσυκλέτες που εξοπλίστηκαν με τηλεσκοπικό πιρούνι, ως τεχνική λύση για εμπρόσθια ανάρτηση, ήταν οι αγγλικές Scott, το 1908. H λύση άργησε πολύ να ξεχωρίσει στην μοτοσυκλέτα και η BMW επωφελήθηκε από τον πέρασμα των χρόνων, καθώς ήταν η πρώτη μάρκα που παρουσίασε το υδραυλικό, τηλεσκοπικό πιρούνι ως εμπρόσθια ανάρτηση, το 1935. Οι μηχανικοί της Γερμανικής εταιρείας χρησιμοποίησαν πολύτιμες τεχνικές πληροφορίες από μια τεχνολογική εφαρμογή της εποχής, συγκεκριμένα τις αναρτήσεις του συστήματος προσγείωσης του αεροσκάφους Messerschmitt M29.
 

Σε καμία περίπτωση, ιδανική λύση ανάρτησης

Το τηλεσκοπικό πιρούνι έχει σημαντικές, εγγενείς αδυναμίες όσον αφορά τον ρόλο του. Το χαρακτηριστικό της βύθισης στο φρενάρισμα, που επιτρέπει λόγω αρχής λειτουργίας, είναι ανεπιθύμητο στην ανάρτηση καθώς μεταβάλλει την γεωμετρία της μοτοσυκλέτας, ενώ για την διαχείριση όλων των δυνάμεων που δέχεται χωρίς να λυγίζει(ειδικά στο φρενάρισμα), πρέπει να είναι πολύ άκαμπτο.  Παράλληλα, η βύθιση τους κατά την πέδηση «εξαφανίζει» πολύτιμα χιλιοστά διαδρομής, καθιστώντας τα ακόμα και άχρηστα σε περίπτωση που η μοτοσυκλέτα συναντά ανωμαλίες, ενώ φρενάρει! Οι κατασκευαστές έχουν κατά καιρούς πειραματιστεί με πολλές λύσεις στην εμπρός ανάρτηση, οι πιο γνωστές από τις οποίες είναι οι αναρτήσεις τύπου Hossack-Girder ή εφαρμογές όπως το Telelever της BMW. Όμως όλες αυτές οι λύσεις, έφεραν άλλα αντικειμενικά και υποκειμενικά προβλήματα και, εν τέλει, δεν τους επέτρεψαν περαιτέρω διάδοση πέρα από συγκεκριμένες εφαρμογές…

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »