Έχεις συναντήσει και εσύ έναν τέτοιο «Χάρο» που πηγαίνει σαν τρελός στην πόλη;

Έχεις συναντήσει και εσύ έναν τέτοιο «Χάρο» που πηγαίνει σαν τρελός στην πόλη;

Οι «Χάροι της πόλης» ενοχλούν και αφαιρούν ζωές

Τα 50 χλμ/ώρα σε κατοικημένη περιοχή ως όριο είναι απλά ένα… ωραίο παραμυθάκι, ειδικά στις κεντρικές οδούς όπου δεν τηρείται ούτε για πλάκα. Ξέρατε εσείς ότι αυτές οι συμπεριφορές είναι εν δυνάμει δολοφονικές;

Η παραβατικότητα όσον αφορά τα όρια ταχύτητας στις ελληνικές πόλεις, είναι δεδομένη. Δυστυχώς, τα 50 χλμ/ώρα σε κατοικημένη περιοχή ως όριο είναι απλά ένα… ωραίο παραμυθάκι, ειδικά στις κεντρικές οδούς όπου δεν τηρείται ούτε για πλάκα. Όμως όλοι ξέρουμε, αναβάτες και οδηγούς που περνάνε «σίφουνες» από τα στενάκια, προφανώς μπερδεύοντας τα με την… Λεωφόρο Κηφισού. Γίνεσαι μάρτυρας σκηνικών που δεν πιστεύεις ότι συμβαίνουν, με αυτοκίνητα και δίκυκλα να τρέχουν σαν τρελά μέσα σε αστικές οδούς και γειτονιές και… την κόρνα σε κάθε στενάκι, για να μην βγει κανένας και τους κόψει τηφόρα, ως κερασάκι στην τούρτα! Ξέρατε εσείς ότι αυτές οι συμπεριφορές είναι εν δυνάμει δολοφονικές;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

 

4 στα 5 δυστυχήματα συμβαίνουν σε δημοτικούς δρόμους

Αρκεί να διαβάσεις μόνο την ως άνω πρόταση για να καταλάβεις την βαρύτητα της κατάστασης. Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, κατά την διάρκεια του 2019, το 79,3% των θανατηφόρων ατυχημάτων που σημειώθηκαν, συνέβη εντός δημοτικής οδού, δηλαδή σε οδικό δίκτυο με όριο τα 50 χλμ/ώρα, με 281 ανθρώπους να αφήνουν την τελευταία τους πνοή μέσα σε έναν χρόνο από αυτές τις αιτίες.
 

10 φορές πιο πιθανό το θανατηφόρο στα 50 από ότι στα 30 χλμ/ώρα

Πρόκειται για ένα δεδομένο που πραγματικά σοκάρει. Όπως έχουμε αναφέρει και παλαιότερα, αλλά και σύμφωνα με τα ευρήματα της ελληνικής αρχής, η πιθανότητα ενός θανατηφόρου τροχαίου ατυχήματος αυξάνεται από 8 έως 10 φορές, από τα 30 στα 50 χιλιόμετρα την ώρα. Σκεφτείτε λοιπόν τι γίνεται, πάνω από τα 50, δηλαδή σε ταχύτητες «ψωμοτύρι» για την ελληνική πραγματικότητα.
 

Μέχρι να πατήσεις φρένο, έχεις κάνει 1 λεωφορείο απόσταση

Μιλώντας για δίκυκλα, η ακινητοποίηση σε κατάσταση πανικού δεν είναι μια καθόλου εύκολη υπόθεση και, δυστυχώς, δεν διδάσκεται επαρκώς στην διαδικασία απόκτησης διπλώματος. Αποτέλεσμα, το φρενάρισμα να εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό, από την ικανότητα του κάθε αναβάτη. Ωστόσο, η ίδια η φυσική και οι έρευνες για τον ανθρώπινο εγκέφαλο κατά την οδήγηση, υπαγορεύουν το εξής: Χρειάζεσαι έως και 1 δευτερόλεπτο, από την αντίληψη ενός κινδύνου μέχρι να πατήσεις τα φρένα. Στα 50 χιλιόμετρα την ώρα, αυτό μεταφράζεται σε απόσταση 13,9 μέτρων, δηλαδή λίγο μεγαλύτερη από ένα… λεωφορείο! Για παράδειγμα και μόνο, στα 70 χλμ/ώρα, η ίδια απόσταση φτάνει τα 19,4 μέτρα και στα 90 χλμ/ώρα, τα 25 μέτρα. Θέλετε με πιο απλά λόγια; Βλέπεις τον κίνδυνο και, αν αυτός απέχει λιγότερο από τις αποστάσεις που αναφέραμε, απλά πέφτεις πάνω του με όλη σου την ταχύτητα. Και ότι γίνει, έγινε…
 

Στα 30 χλμ/ώρα το όριο ταχύτητας σε κατοικημένη περιοχή: είναι η λύση;

Σύμφωνα με ελληνικά μέσα ενημέρωσης, μέχρι το τέλος του φθινοπώρου θα είχε ανακοινωθεί η μείωση του ορίου ταχύτητας εντός πόλης, από τα 50 χλμ/ώρα στα 30 χλμ/ώρα, μέτρο που θα ωφελούσε την ασφάλεια για όλους τους χρήστες των οδών. Εδώ αξίζει να υπογραμμίσουμε και τα πρόστιμα που προβλέπονται: Αν υπερβείς το όριο ταχύτητας, μπορεί να «φας» έως και 350 ευρώ, αν το ξεπερνάς κατά 30 χλμ/ώρα. Ταυτόχρονα, σου αφαιρείται και το δίπλωμα για 2 μήνες. Με τον νέο ΚΟΚ λοιπόν, το μέγιστο πρόστιμο θα επιβάλλεται ακόμη και αν σε πιάσουν να κινείσαι με 60 χλμ/ώρα στην πόλη, μια ταχύτητα-πανάκεια μέχρι σήμερα! Είναι σκληρά τα μέτρα; Πρέπει να τα συγκρίνει κανείς με τα, σίγουρα σκληρά, δεδομένα των ατυχημάτων…

Με αφορμή ένα ακόμα ατύχημα μοτοσυκλέτας-πεζού, μήπως πρέπει να σκεφτούμε κάποια πράγματα;
-4 στα 5 δυστυχήματα, συμβαίνουν μέσα στην πόλη
-Ακόμα και με 50 χλμ/ώρα, σκοτώνεις και σκοτώνεσαι
-Πολλοί αναβάτες πάνε «μαλλία» στην πόλη με παντελή έλλειψη σεβασμού για τους άλλους
Πως πρέπει να αντιμετωπιστούν αυτοί οι «Χάροι»; 350 ευρώ πρόστιμο και αφαίρεση διπλώματος είναι αρκετά;