LIVE: κίνηση στους δρόμους
Εξουσιοδοτημένοι αντιπρόσωποι - Συνεργάτες MotoΤρίτη

Παρεούλα έβγαλαν όλον τον αγώνα οι κ.κ. Lorenzo (99) και Marquez (93), μόνο που ο τερματισμός τους βρήκε με ανάποδη σειρά.

Η εκπληκτική εκκίνηση του Lorenzo δε μεταφράστηκε σε νίκη.

Οι δύο Yamaha Tech3 Smith (38) και Espargaro (44) συνεχίζουν να είναι οι καλύτερες μη εργοστασιακές συμμετοχές.

Όλοι έχουν έναν λόγο να χαίρονται που βρίσκονται εδώ. Ίσως μόνο ο Lorenzo να χαίρεται λιγότερο από τους άλλους δύο.

Ίδρωσε ο Rossi (46) να κερδίσει τον Pedrosa (26) για το τρίτο σκαλί του βάθρου.

MotoGP Indianapolis: Με λένε Marc Marquez

Αυτό το παιδί έχει μετατρέψει τις ΗΠΑ σε Marquezland. Από τότε που πάτησε το πόδι του στη μεγάλη κατηγορία των GP σαρώνει όλους τους αγώνες στην απέναντι όχθη του Ατλαντικού και ο τελευταίος δεν αποτέλεσε εξαίρεση.

 
Οι δύο εργοστασιακές Honda έδειξαν τα δόντια τους από τις πρώτες δοκιμές. Μέχρι να φτάσουμε στην Superpole 2 όλοι λίγο-πολύ γνωρίζαμε πως οι Marc Marquez και Dani Pedrosa θα βρίσκονταν στην πρώτη σειρά εκκίνησης και το 1-2 στις κατακτήριες δοκιμές το επιβεβαίωσε.

Πίσω τους βρισκόταν ο Jorge Lorenzo, κάνοντας τον Marquez να δηλώνει το Σάββατο πως “ο Jorge είναι αυτή τη στιγμή ο πιο δυνατός μας αντίπαλος” – ρίχνοντας και μια υπόγεια μπηχτή στο ίνδαλμά του Rossi, κατά την ψυχολογική τακτική που ο ίδιος ο Ιταλός έχει ανάγει σε επίπεδο επιστήμης. Ο Lorenzo θέλει να επιστρέψει στη φόρμα που του έδωσε τέσσερις συνεχείς νίκες, πριν του την κόψει λιγάκι ο αναγεννημένος πρωτοπόρος της κατάταξης Valentino Rossi.

Ο οποίος Γιατρός πάντως δεν πρέπει να αγαπά ιδιαίτερα την Indianapolis. Κέρδισε εκεί στον πρώτο αγώνα που είχε γίνει την ώρα που ένας τυφώνας χτυπούσε την περιοχή, αλλά έκτοτε αγνοεί την επιτυχία στην περίφημη Brickyard. Η όγδοη θέση στις κατακτήριες είναι ένα δείγμα των προβλημάτων που αντιμετώπιζε, ενώ ο τέταρτος χρόνος στο πρωινό warmup της Κυριακής δικαίωνε τον ίδιο που το προηγούμενο βράδυ δήλωνε πως “το βάθρο δεν είναι αδύνατο, αλλά θα είναι πολύ δύσκολο”. Κάτι ήξερε ο έμπειρος κάτοχος 9 παγκοσμιών πρωταθλημάτων GP.

Με την εκκίνηση του αγώνα πάντως το 1-2 της Honda δεν εξαργυρώθηκε, καθώς ο Lorenzo έκανε μια τρομερή εκκίνηση, έβαλε το κεφάλι κάτω και άρχισε να απλώνει τέλειους γύρους. Πίσω του κόλλησε αμέσως ο Marquez, ενώ λίγο πιο πίσω ο Pedrosa δε φαινόταν ικανός να τους πλησιάσει, αλλά δεν ένιωθε και άμεση απειλή. Ο Rossi έκανε καλή εκκίνηση και ανέβηκε αμέσως πέμπτος, όταν και κόλλησε πίσω από τον Andrea Iannone αρχικά και τον Bradley Smith μετά. Ειδικά τον Βρετανό αναβάτη της Τech 3 χρειάστηκε κάμποση ώρα για να τον περάσει και μετά το επόμενο σημείο αναφοράς για τον Ιταλό ήταν ο μοναχικός τρίτος Pedrosa.

Την ίδια ώρα μπροστά οι δύο ισπανοί εξωγήινοι, Lorenzo και Marquez, χόρευαν στον δικό τους ρυθμό, πέφτοντας κάτω από το 1,33. Ο πρωταθλητής του 2014 ωστόσο, αν και έδειχνε πως κάθεται εύκολα στον πίσω τροχό του Lorenzo, δεν έκανε κίνηση να τον περάσει, ακολουθώντας τον εκνευριστικά καθώς ο πρώτος ήθελε μα αδυνατούσε να ξεφύγει από τον νεαρό διώκτη του. Κάπως έτσι οι δύο πρώτοι απομακρύνονταν από τους υπόλοιπους.

Ο Rossi μόλις βρήκε άδειο χώρο μπροστά του έγινε ο τρίτος αναβάτης που γυρνούσε με συνέπεια κάτω από το 1,33 και άρχισε να μαζεύει τη διαφορά από τον Pedrosa που είχε φτάσει στο 1,5 δευτερόλεπτο. Χρειάστηκε κάμποσους γύρους για να φτάσει πίσω του και εκεί άρχισαν οι αψιμαχίες. Ο Rossi έκανε αισθητή την παρουσία του και ο Pedrosa οδηγούσε αμυντικά, με αποτέλεσμα οι δυο τους να ανεβάσουν το γυρολόγιό τους στο 1,33.4 - 1,33.5, γεγονός που τους απομάκρυνε ακόμη περισσότερο από τους δύο πρωτοπόρους. Ο Rossi δεν ήθελε με τίποτε να δει τον Lorenzo νικητή και τον εαυτό του τέταρτο, καθώς αυτό θα εξαΰλωνε τη μεταξύ τους διαφορά στον 1 μόλις βαθμό. Έπρεπε να περάσει τον Pedrosa, τουλάχιστον. Μόνο που ο βραχύσωμος Ισπανός δεν έμελλε να είναι εύκολη λεία και ο Rossi χρειάστηκε να φτάσει ως το τελευταίο κομμάτι του αγώνα για να καταφέρει να περάσει.

Ο αγώνας πλέον είχε μετατραπεί σε τρεις μάχες. Ένα ζευγάρι εργοστασιακών Honda-Yamaha για τη νική, άλλο ένα για το τρίτο σκαλί του βάθρου και πίσω τους ένα μπουλούκι αρκετών αναβατών για τις αμέσως επόμενες θέσεις.

Στην κεφαλή ο Marquez έκανε την κίνησή του τρεις γύρους πριν το τέλος και όταν το έκανε ο Lorenzo δεν είχε απάντηση. Πολλοί περίμεναν πως τα λάστιχα θα παίξουν κρίσιμο ρόλο σε αυτόν τον αγώνα. Όλοι οι αναβάτες είχαν φόβους πως τα Bridgestone δε θα έβγαζαν τον αγώνα, καθώς η Indianapolis έχει πολλές αργές στροφές, στις εξόδους των οποίων η απότομη δύναμη ντριφτάρει πολύ τα ελαστικά και η φθορά έρχεται πιο γρήγορα. Ο Lorenzo έλεγε το Σάββατο πως σε καλό ρυθμό, “δεν έχω πάνω από 15 γύρους”, ως ψυχολογική ρελάνς σε προηγούμενη δήλωση του Marquez πως φοβάται για την απόδοση των ελαστικών του μετά από 10 γύρους. Το γεγονός είναι πως όλοι επέλεξαν τις σκληρότερες δυνατές γόμες, θυσιάζοντας πρόσφυση σε οριακές κλίσεις για διάρκεια ζωής.

Στην πράξη όλα αυτά αποδείχθηκαν παιχνίδια ψυχολογίας. Όλος ο αγώνας κρίθηκε στους τελευταίους τρεις γύρους, όπου οι τέσσερις κορυφαίοι οδήγησαν πάρα πολύ γρήγορα, με προσπεράσεις, τρελά φρένα και ελάχιστα γλιστρήματα.

Η μονομαχία Rossi-Pedrosa έκλεψε τη δημοσιότητα στο τέλος. Ενώ ο Marquez πήρε τη διαφορά ασφαλείας που ζητούσε από τον Lorenzo, ο Rossi δεν κατάφερε να απομακρυνθεί από τον Pedrosa και η διεκδίκηση της τρίτης θέσης ήταν ανοικτή ως το τέλος. Δύο φορές ο Pedrosa ξαναπέρασε τον Ιταλό, για να έρθει το τελειωτικό block-pass από τον Γιατρό στον τελευταίο γύρο και να κρατήσει μια υπερπολύτιμη τρίτη θέση.

Για τον πρωτοπόρο της κατάταξης αυτός ο αγώνας μύριζε καταστροφή όλες τις μέρες, αλλά στο τέλος θα πρέπει να πανηγύρισε πολύ το αποτέλεσμα, που σήμανε απώλεια μόλις 4 βαθμών από τον βασικό του διώκτη στο πρωτάθλημα. Επιπλέον, διατηρεί το 100% στα βάθρα της φετινής σεζόν. Δίχως υπερβολή, κάτι τέτοιοι αγώνες δίνουν πρωταθλήματα.

Για το HRC ήταν ένα θετικότατο δείγμα, αφενός λόγω της κυριαρχικής επανεμφάνισης του Marquez, αφετέρου διότι και ο Pedrosa έμεινε στη μάχη του βάθρου ως το τέλος και διατήρησε τα γυρολόγιά του σε κορυφαίο επίπεδο για όλη τη διάρκεια του αγώνα. Αν ανέβαζε και τον Pedrosa στο βάθρο θα είχαμε σαμπάνιες στο γκαράζ της Honda.

Πιο πίσω ξεχωρίζουμε άλλη μια πολύ δυνατή εμφάνιση από τον Iannone. Έδωσε σκληρή μάχη με τη Yamaha Tech3 του Bradley Smith, τον οποίο και κέρδισε στο νήμα ουσιαστικά. Ξανά μια εξαιρετική εμφάνιση από τον Βρετανό, δέκατος συνεχόμενος αγώνας μέσα στην εξάδα. Η Ducati είχε πολλά προβλήματα στην Indianapolis, με ενδεικτικό πως η πρώτη της μοτοσικλέτα στην εκκίνηση ήταν αυτή του Danilo Petrucci της Pramac! Ο δε Andrea Dovizioso ήταν πάλι άτυχος, καθώς ένα μπλέξιμο στην πρώτη στροφή τον έστειλε εκτός γραμμής και ξεκίνησε ουσιαστικά τον αγώνα τελευταίος. Υπό αυτό το πρίσμα το ότι κατάφερε να τερματίσει ένατος είναι ένα δείγμα του πόσο σπουδαίος αναβάτης είναι ο Ιταλός.

Στους λοιπούς αναβάτες του αγώνα ξεχωρίζουμε τους Pol Espargaro (Yamaha) και Cal Crutchlow (Honda) που έχασαν προς το τέλος την επαφή με το γκρουπ της εξάδας και τερμάτισαν 7ος και 8ος αντιστοίχως. Τέλος μια ιδιαίτερη μνεία οφείλουμε τον Stefan Bradl, ο οποίος με μηδενικό χρόνο προσαρμογής πάνω στη νέα του Aprilia, προκρίθηκε μπροστά από τον ομόσταυλό του, Alvaro Bautista, ενώ στον αγώνα τερμάτισε δύο θέσεις πιο πίσω από αυτόν, στην 20ή θέση, αλλά πολύ κοντά σε χρόνο. Καμία σχέση δηλαδή με όσα έκανε με την ίδια μοτοσικλέτα ο Marco Melandri. Για τον Bradl περιμένουμε μια γρήγορη βελτίωση και έναν εσωτερικό ανταγωνισμό που αναμφίβολα θα κάνει καλό συνολικά στην Aprilia.

Σημειώνουμε επίσης την αφανή παρουσία ενός γνωστού μικρόσωμου κυρίου στον χτεσινό αγώνα. Μιλάμε για τον Toni Elias, ο οποίος έτρεξε με τη Honda της AB Motoracing στη θέση του τραυματία Karel Abraham και τερμάτισε 22ος και τελευταίος – στον προηγούμενο αγώνα στη Γερμανία στην ίδια θέση ήταν ο Hiroshi Aoyama, που τότε δεν τερμάτισε. Μπορεί χτες ο “Tiger” Toni Elias να πέρασε σχεδόν απαρατήρητος, αλλά δεν ξεχνάμε πως κρατά στα χέρια του ένα ιστορικό και ακόμη άσπαστο ρεκόρ: Είναι ο τελευταίος αναβάτης δορυφορικής ομάδας που έχει κερδίσει GP. Ήταν στο μακρινό 2006 και στο Estoril, μετά από μια επική μονομαχία με τον Rossi και νίκη στο slipstream της ευθείας. Αν ο Rossi είχε κερδίσει εκεί, με αυτούς τους 5 βαθμούς δε θα έχανε το πρωτάθλημα (για 4 βαθμούς) από τον Hayden παρά τη μοιραία πτώση του στον τελευταίο αγώνα στη Valencia.

Ο επόμενος αγώνας είναι το επόμενο σαββατοκύριακο στο Brno στην Τσεχία. Επιστροφή στις παραδοσιακές πίστες της Ευρώπης λοιπόν, με τον Rossi να διατηρεί βραχεία κεφαλή 9 βαθμών από τον Lorenzo. Όπως έχει ήδη γίνει ξανά φέτος (Assen), ο Γιατρός έχει ανάγκη μιας ψυχολογικής νίκης απέναντι στο αντίπαλό του και, αν μη τι άλλο, η τσέχικη πίστα είναι πολύ γνώριμη για τον πολύπρωταθλητή Ιταλό που μας έχει χαρίσει εκεί μέσα ιστορικές παραστάσεις.

Βαθμολογία MotoGP
Rossi  195, Lorenzo 186, Marquez 139, Iannone 129, Smith 97, Dovizioso 94, Pedrosa 80, Crutchlow 74, P.Espargaro 73, Vinales 62

Αποτελέσματα Indianapolis GP
1 Marc MARQUEZ Repsol Honda Team 41'55.371
2 Jorge LORENZO Movistar Yamaha MotoGP +0.688
3 Valentino ROSSI Movistar Yamaha MotoGP +5.966
4 Dani PEDROSA Repsol Honda Team +6.147
5 Andrea IANNONE Ducati Team +21.528
6 Bradley SMITH Monster Yamaha Tech 3 +21.751
7 Pol ESPARGARO Monster Yamaha Tech 3 +30.378
8 Cal CRUTCHLOW CWM LCR Honda +31.607
9 Andrea DOVIZIOSO Ducati Team +32.821
10 Danilo PETRUCCI Octo Pramac Racing +34.517

Αναλυτικά αποτελέσματα και στατιστικά από τον αγώνα θα βρείτε στην επίσημη ιστοσελίδα των MotoGP.

 

MOTOGP - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ