MotoGP: Αρκετές αλλαγές σε κανονισμούς

Μεταβολές σε κρίσιμα σημεία των κανονισμών θα γίνουν για την επόμενη χρονιά στους κανόνες των Moto GP. Δείτε τι θα αλλάξει…

Για το 2019, αρκετές είναι οι αλλαγές στους κανονισμούς που η διοργανωτική αρχή των Moto GP αποφάσισε. Πριν λίγες ώρες δημοσιεύθηκαν αναλυτικά οι μεταβολές, οι οποίες έχουν να κάνουν με ποικίλα θέματα και ξεκαθαρίζουν περισσότερες «γκρίζες ζώνες».

Ας ρίξουμε λοιπόν μια ματιά στις αλλαγές αυτές. Αρχικά, μετά την σύγχυση που προκλήθηκε στον αγώνα της Valencia λόγω της κόκκινης σημαίας και της επανεκκίνησης, διευκρινίζεται το πώς ένας αναβάτης που έχει πτώση την στιγμή της κόκκινης σημαίας, θα έχει το δικαίωμα επανεκκίνησης. Από το 2019 λοιπόν, σε περίπτωση διακοπής και επανεκκίνησης του αγώνα, δικαίωμα να ξεκινήσουν θα έχουν όσοι αναβάτες είναι «ενεργά συμμετέχοντες» στον αγώνα, το οποίο σημαίνει είτε ότι οδηγούν, είτε ότι προσπαθούν να επανεκκινήσουν ή να επισκευάσουν την μοτοσυκλέτα μετά από πτώση, είτε ότι οδηγούν προς τα pits. Σε κάθε περίπτωση, θα υπάρχει εξέταση του κάθε περιστατικού και επιβεβαίωση, από τους αγωνοδίκες.

Στη συνέχεια, αλλάζει ένας κανονισμός που έχει να κάνει με την περίπτωση τερματισμού ενός αναβάτη που συμπίπτει με πτώση. Ο ισχύον κανονισμός –το ότι αναβάτης και μοτοσυκλέτα πρέπει να διέλθουν της γραμμής τερματισμού μαζί και σε επαφή, για να θεωρηθεί έγκυρο το αποτέλεσμα- αλλάζει. Πλέον, αν ένας αναβάτης πέσει πριν τερματίσει, το αποτέλεσμα θα θεωρείται έγκυρο, την στιγμή που ο ίδιος ή η μοτοσυκλέτα του διέλθει της γραμμής τερματισμού – όποιο περάσει πρώτο.

Ακόμη, αλλάζει ο κανονισμός λειτουργίας των κινητήρων στα pits: Συγκεκριμένα, οι κινητήρες των μοτοσυκλετών θα μπορούν να πάρουν μπροστά μόνο στο Pit lane και όχι στον εσωτερικό χώρο του Pit box. Επιπλέον, η φορητή γεννήτρια των ομάδων που χρησιμοποιείται στη σχάρα εκκίνησης πριν την έναρξη του αγώνα, τίθεται εκτός κανονισμών, με το πλαίσιο αντικατάστασής της να ανακοινώνεται σύντομα.

Αλλάζουν επίσης οι κανόνες για τους βαθμούς προνομίων (concessions): Συγκεκριμένα, όταν μια ομάδα συλλέξει αρκετούς πόντους ώστε να χάσει τα προνόμια, χάνει αυτόματα το δικαίωμα να δοκιμάσει τις μοτοσυκλέτες σε όποια πίστα θέλει, ενώ καθιερώνεται πως όταν μια ομάδα παραμένει εντός προνομίων για πάνω από 2 χρόνια και κερδίζει βαθμούς προνομίων μόνο σπασμωδικά, αυτοί θα ακυρώνονται.

Τέλος, αυξάνεται ο μέγιστος αριθμός ελαστικών βροχής που μπορούν να χρησιμοποιηθούν από 11 σε 13, ενώ κάποιες ποινές που έχουν να κάνουν με συμπεριφορά αναβατών θα γίνονται πλέον τελεσίδικες, χωρίς δικαίωμα ένστασης από τους αναβάτες ή την ομάδα.