Το Ninja ZX-6R της Kawasaki επιστρέφει στο τέλος του χρόνου, όντας η μόνη ιαπωνική supersport μοτοσυκλέτα στα 600 κυβικά που είναι εναρμονισμένη με τις αυστηρές εκπομπές ρύπων Euro 5 και επομένως μπορεί να πωλείται τόσο στην Ευρώπη, όσο και σε όλο τον κόσμο.
Ninja ZX-6R: Το μοναδικό ιαπωνικό supersport με Euro 5
Όποιος είπε ότι η παραδοσιακή κατηγορία των supersport έχει πεθάνει, πρέπει να ξέχασε να το πει στην Kawasaki, καθώς μόλις επανέφερε στη γκάμα των σπορ μοτοσυκλετών της το ZX-6R. Στην πραγματικότητα, το νέο ZX-6R αποτελεί περισσότερο ορόσημο για την Ευρώπη παρά για τις ΗΠΑ, αφού η Kawasaki είχε αποσύρει το μοντέλο από τις ευρωπαϊκές αγορές το 2021 λόγω του Euro 5. Χρειάστηκε να περάσουν 3 χρόνια για να καταφέρει να συμμορφωθεί με τις αυστηρές εκπομπές ρύπων, κερδίζοντας ταυτόχρονα την κούρσα απέναντι στις άλλες ιαπωνικές εταιρείες, αφού θα είναι η μοναδική supersport μοτοσυκλέτα 600 κ. εκ. από τη χώρα του ανατέλλοντος ηλίου που μπορεί να πουληθεί στην Ευρώπη.
Με 122 ίππους και 7 κιλά ροπής το Kawasaki Ninja ZX-6R του 2024
Ο κινητήρας διατηρεί την υπάρχουσα χωρητικότητα των 636 κ.εκ., αλλά οι μηχανικές βελτιώσεις περιλαμβάνουν νέα προφίλ εκκεντροφόρων, επανασχεδιασμένη εισαγωγή, νέους καταλύτες και σύστημα εξάτμισης. Σε συνδυασμό με τις ηλεκτρικές παρεμβάσεις, οι αλλαγές αυτές μείωσαν ελαφρώς την ισχύ του ΖΧ-6R, από 127 σε 122 ίππους, αλλά ταυτόχρονα επέστρεψαν στην μέγιστη δύναμη να βγει 500 στροφές χαμηλότερα και συγκεκριμένα στις 13.000 σ.α.λ., αντί για 13.500 σ.α.λ.. Υπάρχει επίσης μια μικρή πτώση στη ροπή, από 7,1 kg στις 11.500 σ.α.λ., σε 7 στις 11.800 σ.α.λ. (σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά στοιχεία), αλλά επειδή όλες οι αναβαθμίσεις αποσκοπούν στην ενίσχυση της απόδοσης στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, σε πραγματική χρήση o αναβάτης θα είναι σχεδόν απίθανο να καταλάβει τις διαφορές στην ιπποδύναμη σε σχέση με το μοντέλο του 2023.
Πιο φρέσκο και σύγχρονο στο μάτι το νέο Ninja ZX-6R
Οπτικά, το νέο μοντέλο φαίνεται πολύ πιο φρέσκο, παρόλο που οι αλλαγές περιορίζονται στο ρύγχος και τα πλαϊνά φέρινγκ, ενώ το ρεζερβουάρ και η σέλας παραμένουν αναλλοίωτα. Αν και η εμφάνιση του αποτελεί εξέλιξη του προηγούμενου ZX-6R, οι νέοι προβολείς LED, η αναδιαμορφωμένη εισαγωγή αέρα και η πιο έντονη αεροτομή κάτω από τα φώτα δίνουν μια πολύ πιο σύγχρονη εμφάνιση από τον προκάτοχό του. Αν και δεν συγκρίνονται με τις πλευρικές προεξοχές που συναντάμε στα περισσότερα σύγχρονα superbikes της κατηγορίας των 1.000 κ.εκ., η Kawasaki αναφέρεται στα τμήματα κάτω από τα φώτα ως «winglets»(φτερά) και προορίζονται για να παράγουν downforce.
Νέα όργανα και 4 οδηγικά mode
Για να έρθει το ZX-6R στο σήμερα και να γίνει πιο θελκτικό, τα αναλογικά όργανα παλαιάς κοπής του παρελθόντος έχουν εξαφανιστεί και τη θέση τους έχει πάρει μια έγχρωμη οθόνη TFT 4,3 ιντσών, στην οποία μπορεί να συνδεθεί και smartphone μέσω της εφαρμογής Rideology της Kawasaki. Επιπλέον ο αναβάτης έχει τη δυνατότητα να επιλέξει ανάμεσα σε τέσσερα προγράμματα οδήγησης (Sport, Rain, Road και Rider-adaptable), τα οποία μεταξύ άλλων θα επεμβαίνουν και στο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης. Το πλαίσιο και η ανάρτηση παραμένουν ίδια, με το γνωστό αλουμινένιο πλαίσιο να πλαισιώνεται από ένα πιρούνι Showa SFF-BP διαμέτρου 41 χλστ. μπροστά και ένα monoshock Uni-Trak πίσω, τα οποία είναι πλήρως ρυθμιζόμενα σε προφόρτιση, συμπίεση και απόσβεση επαναφοράς.
Tέλος στα δισκόφρενα-μαργαρίτες
Η μόνη αξιοσημείωτη αλλαγή είναι στο κομμάτι της πέδησης, με τα παλιά δισκόφρενα-μαργαρίτες των 310 χιλιοστών να έχουν αντικατασταθεί με συμβατικά στρογγυλά, τα οποία συνεργάζονται με τετραπίστονες δαγκάνες της Nissin. Η Kawasaki θα προσφέρει εκδόσεις με και χωρίς ABS, με τη μονάδα να προσθέτει 2 κιλά στο συνολικό βάρος (197 κιλά με ABS, 195 κιλά χωρίς). Το μέγεθος των τροχών παραμένει ίδιο, αλλά το μοντέλο του 2024 θα φοράει λάστιχα πρώτης τοποθέτησης Pirelli Diablo Rosso IV σε διάσταση 120/70-17 μπροστά και 180/55-17 πίσω.
Το Kawasaki Ninja ZX-6R 2024 θα είναι διαθέσιμο από τον Οκτώβριο του τρέχοντος έτους στο γνωστό πράσινο χρώμα , σε ένα πιο χαμηλών τόνων μαύρο και σε γκρί απόχρωση με κόκκινες λεπτομέρειες.
Το Ninja 636 επιστρέφει!
Η μοναδική ιαπωνική supersport που θα πωλείται στην Ευρώπη!
Με 122 ίππους, 7 κιλά ροπή και εμφάνιση που θυμίζει 1.000αρι.
Με ψηφιακό πίνακα οργάνων και δυνατότητα σύνδεσης με smartphone.
Τέλος τα φρένα μαργαρίτα, θα βγαίνει και χωρίς ABS.
Θα έπαιρνες τον ιαπωνικό θρύλο ή θα προτιμούσες ευρωπαϊκό;