• 1.459 ΚΑΙΝΟΥΡΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
    Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
Ηλεκτρονικός ψεκασμός VS καρμπυρατέρ

Ηλεκτρονικός ψεκασμός VS καρμπυρατέρ

Γιατί σήμερα έχει επικρατήσει ο ηλεκτρονικός ψεκασμός και τι παραπάνω προσφέρει από το καρπυρατέρ; Διάβασέ τα όλα εδώ.

Ένας κινητήρας χρειάζεται να τροφοδοτείται συνεχώς με μείγμα αέρα – καυσίμου. Τα καρμπυρατέρ και τα συστήματα ηλεκτρονικού ψεκασμού έχουν αναλάβει το ρόλο του να παρέχουν την ιδανική αναλογία καυσίμου και αέρα σε κάθε δεδομένη στιγμή. Η πλειονότητα όμως των σημερινών μοτοσυκλετών χρησιμοποιούν ηλεκτρονικό ψεκασμό και πλέον βρίσκουμε καμπρυρατέρ μόνο σε μερικούς μικρού κυβισμού κινητήρες. Ας δούμε τι παραπάνω προσφέρουν.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Η διάμετρος του αυλού εισαγωγής επηρεάζει την ιπποδύναμη, ένα καρμπυρατέρ με διάμετρο αυλού ίδια με την αντίστοιχη ενός ψεκασμού, αποδίδει ακριβώς το ίδιο. Τα πλεονεκτήματα των ψεκασμών δεν αναφέρονται ακριβώς στην αύξηση της ιπποδύναμης, αλλά στη γενικότερη βελτίωση της απόδοσης όσον αφορά στην κατανομή της σε όλο το φάσμα των στροφών, αλλά και στην απόκριση στο γκάζι. Πλεονεκτήματα, που εμφανίζονται κυρίως λόγω των... μειονεκτημάτων των καρμπυρατέρ. Στην προσπάθεια για επίτευξη μέγιστης δυνατής ιπποδύναμης, τα καρμπυρατέρ γίνονται όλο και μεγαλύτερα, κάτι όμως που δημιουργεί πολλά προβλήματα. Με την αύξηση της διαμέτρου του αυλού (ώστε να περάσει στον κύλινδρο όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ποσότητα καύσιμου μείγματος), μειώνεται η ταχύτητα ροής του αέρα. Στις υψηλές στροφές δεν υπάρχει πρόβλημα, αφού τα καρμπυρατέρ ρυθμίζονται για μέγιστη απόδοση εκεί, δεν ισχύει όμως το ίδιο στις χαμηλές και μεσαίες στροφές. Σε αυτές, η χαμηλή ταχύτητα ροής του αέρα δεν αρκεί για να δημιουργήσει ικανοποιητική υποπίεση στο ζιγκλέρ, ώστε να τραβήξει την απαραίτητη ποσότητα βενζίνης.

Το αποτέλεσμα είναι το μείγμα να είναι φτωχό και ο κινητήρας να υπολειτουργεί. Το φαινόμενο αυτό είναι ιδιαίτερα έντονο στο άνοιγμα του γκαζιού, όπου η αντίθετη υποπίεση που δημιουργείται από το άνοιγμα της πεταλούδας, ουσιαστικά μηδενίζει την ταχύτητα του αέρα, οπότε και σταματά να βγαίνει καύσιμο από το ζιγκλέρ. Αντίθετα, ο ψεκασμός δε στηρίζεται στην υποπίεση που δημιουργείται από τη ροή του αέρα για να διασπείρει τη βενζίνη στον αέρα, αλλά ψεκάζει μηχανικά την απαραίτητη ποσότητα καυσίμου. Αυτή, στα σύγχρονα συστήματα, ελέγχεται ηλεκτρονικά από το σύστημα διαχείρισης, σύμφωνα με την πίεση στον αυλό εισαγωγής. Έτσι, είναι πάντοτε σωστή, όσο χαμηλή και να είναι η ταχύτητα ροής. Ένα άλλο πρόβλημα που προκύπτει με την αύξηση της διαμέτρου, είναι το ίδιο το μέγεθος των καρμπυρατέρ.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »