Η QJMOTOR πατεντάρει ασυνήθιστο μονοκύλινδρο κινητήρα
V κινητήρας με δύο κυλίνδρους και τον έναν ανενεργό
Αντίστοιχη ιδέα με αυτή της Ducati Supermono
Γιατί η Ducati απέρριψε τον δεύτερο κύλινδρο
Δεύτερος κύλινδρος μικρότερης διαμέτρου, με διάτρητο έμβολο
QJMOTOR: Το 1ο υβριδικό adventure ήρθε!!!
V κινητήρας με δύο κυλίνδρους και τον έναν ανενεργό
Συνήθως κατηγοριοποιούμε τους κινητήρες βάσει του αριθμού των κυλίνδρων που έχουν: Μονοκύλινδρους, δικύλινδρους, τρικύλινδρους, τετρακύλινδρους και ούτω καθεξής και σε δεύτερη φάση ανάλογα με την διάταξή τους: εν σειρά, V (σε διάφορες μοίρες), boxer κλπ. Ένα νέο σχέδιο που απεικονίζεται σε κατάθεση διπλώματος ευρεσιτεχνίας από την QJMOTOR όμως, περιπλέκει τις κατηγορίες αυτές, αφού έχει δύο κυλίνδρους σε V διάταξη από τους οποίους ο ένας μόνο είναι "ενεργός" ενώ το κυλινδροπίστονο του δεύτερου λειτουργεί αποκλειστικά ως αντικραδασμικός άξονας.
Αντίστοιχη ιδέα με αυτή της Ducati Supermono
Η ιδέα μετατροπής ενός V κινητήρα σε μονοκύλινδρο δεν είναι καινούρια, καθώς η Ducati δημιούργησε την δεκαετία του 1990 την περίφημη αγωνιστική μοτοσυκλέτα Supermono, "κόβοντας" τον πίσω κύλινδρο από τον Desmoquattro V2. Η ιταλική εταιρεία αποφάσισε να κρατήσει τον ίδιο στρόφαλο όπως επίσης και την δεύτερη μπιέλα, ενώ την ένωσε με ένα παλινδρομικά κινούμενο "βαρίδι" (σαν πρόσθετη μπιέλα σε σχήμα) με σύνδεσμο. Το εξάρτημα αυτό είχε μάζα παρόμοια με εκείνη του εμβόλου που έλειπε, με αποτέλεσμα να παρέχει ισορροπία στον κινητήρα επιτρέποντάς του να στροφάρει σε υψηλότερες ταχύτητες και άρα να αποδίδει περισσότερη ισχύ.
Ενδοσκόπηση του κινητήρα Supermono με την δεύτερη μπιέλα εξισορρόπησης
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Γιατί η Ducati απέρριψε τον δεύτερο κύλινδρο
Κατά την ανάπτυξη του Supermono, η Ducati εξέτασε το ενδεχόμενο να κρατήσει τον πίσω κύλινδρο και απλώς να τον "απενεργοποιήσει" αφαιρώντας την κεφαλή του, αλλά η απώλεια ισχύος λόγω της πρόσθετης τριβής μεταξύ του εμβόλου και του ανενεργού κυλίνδρου την οδήγησε στην εγκατάλειψη της ιδέας αυτής. Το τελικό σχέδιο αποδείχθηκε ότι μείωνε σημαντικά την τριβή, ενώ μείωσε και τον όγκο του κινητήρα. Τώρα όμως η QJMOTOR εξερευνεί την αρχική αυτή ιδέα με την διατήρηση ενός δεύτερου, ανενεργού κυλινδροπίστονου, τοποθετημένο σε γωνία 90° από το κυρίως.
Δεύτερος κύλινδρος μικρότερης διαμέτρου, με διάτρητο έμβολο
Ο κινητήρας της QJMOTOR όμως δεν είναι απλά ένας V2 από τον οποίο έχει αφαιρεθεί η πίσω κεφαλή. Στα σχέδιά της απεικονίζεται ένας δεύτερος κύλινδρος με πολύ μικρότερη διάμετρο από αυτή του ενεργού με ένα έμβολο σχεδιασμένο να λειτουργεί ως ισοσταθμιστής. Το ίδιο το έμβολο είναι διάτρητο στο κέντρο του ώστε να μην συμπιέζει ανώφελα αέρα ενώ ο κύλινδρος είναι ένα κομμάτι με την κεφαλή (συμπαγής) ώστε να διατηρείται σφραγισμένος. Το πλεονέκτημά του είναι αντίστοιχο με αυτό του Ducati Supermono: η ισορροπία του κινητήρα είναι ίδια με αυτή ενός V2 90°, χωρίς την ανάγκη προσθήκης ενός αντικραδασμικού άξονα ή άλλων μαζών. Η εταιρεία αναφέρει πως σκοπεύει να τον τοποθετήσει σε μοτοσυκλέτες, αλλά δεν αποκαλύπτει στοιχεία για την χωρητικότητά του ή για το είδος της μοτοσυκλέτας στην οποία θα τον τοποθετήσει. Το αν θα αποδειχθεί μία έξυπνη ιδέα ή ένα αδιέξοδο μηχανικής πολυπλοκότητας, αναμένουμε να ανακαλυφθεί, παρόλα αυτά όμως τα χαρτιά της "πατέντας" αποδεικνύουν πως ανερχόμενες εταιρείες όπως η QJMOTOR χρηματοδοτούν και διευρύνουν τις δυνατότητες των τμημάτων έρευνας και ανάπτυξης (R&D).
Εδώ φαίνεται το δεύτερο (μικρότερο και ανενεργό) έμβολο του κινητήρα της QJMOTOR με την τρύπα στο κέντρο του