Η Benda φτιάχνει νέους υβριδικούς boxer κινητήρες με 250 και 700 κ.εκ.

Η κινεζική Benda έρχεται να ταράξει τα νερά με την παρουσίαση του P51 Hybrid Concept στη διεθνή έκθεση CIMA στο Chongqing. Μια μικρή, ελαφριά naked μοτοσυκλέτα που όμως κρύβει μεγάλες εκπλήξεις.
5 Φωτογραφίες »

Η κινεζική Benda έρχεται να ταράξει τα νερά με την παρουσίαση του P51 Hybrid Concept στη διεθνή έκθεση CIMA στο Chongqing. Μια μικρή, ελαφριά naked μοτοσυκλέτα που όμως κρύβει μεγάλες εκπλήξεις.

Το πρώτο Benda P51 Concept με boxer 250 κ.εκ. και ηλεκτρικό μοτέρ.
70 άλογα με 100 Nm ροπής και επιλογή βενζίνης ή ρεύματος.
Ελαφρύ πλαίσιο αλουμινίου, κεντρικό αμορτισέρ και βάρος μόλις 175 κιλά.
Η Benda φέρνει τους boxer της και στην Ευρώπη.

mototriti Team

Το πρώτο Benda P51 Concept με boxer 250 κ.εκ. και ηλεκτρικό μοτέρ


Η κινεζική Benda έρχεται να ταράξει τα νερά με την παρουσίαση του P51 Hybrid Concept στη διεθνή έκθεση CIMA στο Chongqing. Μια μικρή, ελαφριά naked μοτοσυκλέτα που όμως κρύβει μεγάλες εκπλήξεις. Στην καρδιά της βρίσκεται ένας δικύλινδρος υδρόψυκτος boxer 250 κ.εκ., με εισαγωγή από πάνω και εξαγωγή από κάτω, σχεδιαστική λογική που θυμίζει τη BMW από το 2013. Η ισχύς του φτάνει τους 30 ίππους, με DOHC διάταξη, αλλά η πραγματική καινοτομία βρίσκεται στο ηλεκτρικό του ταίρι: Ένας πρόσθετος ηλεκτροκινητήρας, τοποθετημένος μπροστά και χαμηλά, προσθέτει 40 ίππους (30 kW).
 

70 άλογα με 100 Nm ροπής και επιλογή βενζίνης ή ρεύματος


Συνδυαστικά, το υβριδικό σύστημα του Benda P51 αγγίζει τους 70 ίππους και τα 100 Nm ροπής, με δυνατότητα επιλογής λειτουργίας βενζίνης, ρεύματος ή υβριδικού. Η μετάδοση είναι πλήρως αυτόματη, μέσω του συστήματος Benda Direct Drive (BDD) χωρίς αλλαγές ταχυτήτων, ενώ η τελική μετάδοση γίνεται με αλυσίδα αντί για άξονα. Η εταιρεία αναφέρει εντυπωσιακή επιτάχυνση, με το 0–100 km/h να ολοκληρώνεται σε μόλις τρία δευτερόλεπτα. Έτσι, η μικρή σε κυβισμό μοτοσυκλέτα καταφέρνει να προσεγγίσει επιδόσεις που παραπέμπουν σε ανώτερες κατηγορίες.
 

Ελαφρύ πλαίσιο αλουμινίου, κεντρικό αμορτισέρ και βάρος μόλις 175 κιλά


Για να πετύχει αυτή την ισορροπία δύναμης και ευελιξίας, η Benda έχει σχεδιάσει το P51 γύρω από ένα αλουμινένιο πλαίσιο που φιλοξενεί το ρεζερβουάρ και την μπαταρία σε ενιαίο περίβλημα κάτω από το ψαλίδι. Το συνολικό βάρος φτάνει μόλις τα 175 κιλά, κάτι που το καθιστά ιδιαίτερα ευέλικτο. Στην ανάρτηση, το κεντρικό αμορτισέρ εδράζεται απευθείας στο πλαίσιο, ενώ μπροστά υπάρχει τηλεσκοπικό πιρούνι με πλαστικό κάλυμμα, χαρακτηριστικό των μοτοσυκλετών Benda. Η αισθητική του P51 παραμένει κλασική και λιτή, ενισχύοντας την εικόνα ενός «απλού» naked, παρόλο που η τεχνολογία του είναι κάθε άλλο παρά απλή.
 

Η Benda φέρνει τους boxer της και στην Ευρώπη

Η έκδοση παραγωγής του P51 αναμένεται το 2026, αρχικά στην Κίνα, χωρίς σημαντικές αλλαγές από το πρωτότυπο. Στην ίδια έκθεση, η εταιρεία παρουσίασε και έναν μεγαλύτερο boxer 700 κ.εκ. (698 κ.εκ.), ανοίγοντας τον δρόμο για μια νέα σειρά μοντέλων με μεγαλύτερη ισχύ και περισσότερες επιλογές. Δεδομένου ότι οι μοτοσυκλέτες της Benda ήδη διατίθενται στην Ευρώπη, θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι και οι νέοι boxer θα φτάσουν σύντομα και στη δική μας αγορά. Η Benda, λοιπόν, δείχνει έτοιμη να μπει δυναμικά σε μια κατηγορία που μέχρι σήμερα ήταν συνδεδεμένη σχεδόν αποκλειστικά με τη BMW, προτείνοντας μάλιστα και υβριδικές λύσεις που δίνουν νέα διάσταση στο παραδοσιακό boxer layout.
 

LYBEROPOULOS