• 1.459 ΚΑΙΝΟΥΡΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
    Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
Έριξες τη μοτοσυκλέτα σου; Αυτά πρέπει να τσεκάρεις.

Έριξες τη μοτοσυκλέτα σου; Αυτά πρέπει να τσεκάρεις.

Το να βρεθεί η μοτοσυκλέτα σου στο έδαφος είναι κάτι που δύσκολα θα αποφύγεις. Δες εδώ τι να κάνεις και τι να ελέγξεις όταν σου συμβεί.

Όσα πρέπει να ελέγξεις μετά από πτώση

Η μοτοσυκλέτα μπορεί να πέσει από δικό σου λάθος ή αν κάποιο αυτοκίνητο τη χτυπήσει, ακόμα και σταματημένη. Τι ζημιές όμως να περιμένεις και πότε η μεταφορά με γερανό είναι αναπόφευκτη; Όλα εξαρτώνται από τις εκάστοτε συνθήκες. Αν είχες πτώση με την enduro μοτοσυκλέτα σου στο χώμα, μάλλον δεν έπαθε τίποτα, αν όμως η supersport μοτοσυκλέτα σου βρέθηκε πεσμένη στην άσφαλτο, θα πρέπει να ελέγξεις για ζημιές.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Σήκωσέ τη και μην ξεχάσεις να βάλεις σταντ.

Πριν σηκώσεις τη μοτοσυκλέτα κοίτα σε ποια σημεία έχει έρθει σε επαφή με το οδόστρωμα για να ξέρεις χοντρικά που να ψάξεις για ζημιές. Έχε κατά νου ότι μπορεί να υπάρχει πρόβλημα σε σημείο που δεν φαίνεται. Σήκωσε με προσοχή τη μοτοσυκλέτα και μην ξεχάσεις να ανοίξεις το σταντ γιατί μπορεί να πέσει από την άλλη μεριά. Αν έχεις εμπλακεί σε ατύχημα βγάλε μερικές φωτογραφίες πριν σηκώσεις τη μοτοσυκλέτα και πάρε τα στοιχεία των εμπλεκόμενων και των μαρτύρων.  

Μανέτες, λεβιέδες, αντίβαρα τιμονιού, φλας και βαλίτσες είναι τα σημεία που μπορεί να έχουν «πληγωθεί».

Αν η μοτοσυκλέτα ήταν στο σταντ, την έσπρωξε αυτοκίνητο και έπεσε από τη δεξιά μεριά, πολύ πιθανόν το σταντ ή η βάση του να έχουν στραβώσει. Επίσης, δες αν έχει στραβώσει η μανέτα του συμπλέκτη και ο λεβιές των ταχυτήτων. Σε κάποιες μοτοσυκλέτες υπάρχει περίπτωση ο λεβιές των ταχυτήτων να ακουμπήσει στο κάρτερ και να κάνει ζημιά κι εκεί. Αν η μοτοσυκλέτα πέσει από την άλλη μεριά η μανέτα του εμπρός φρένου και το πεντάλ του πίσω, είναι εκτεθειμένα και μπορεί να στραβώσουν ή να σπάσουν. Σε κάθε περίπτωση ψάξε για διαρροή λαδιού από τα κάρτερ του κινητήρα και μην οδηγήσεις τη μοτοσυκλέτα αν χάνει λάδι γιατί μπορεί να κάνεις μεγαλύτερη ζημιά στον κινητήρα.
Ρίξε μια ματιά στα μαρσπιέ, μπορεί να έχουν στραβώσει ή ακόμα και να έχουν σπάσει. Αν η μοτοσυκλέτα έχει πλαστικά φαίρινγκ, το πιθανότερο είναι να έχουν γρατζουνιστεί, ενώ ζημιά μπορεί να εντοπίσεις στα φλας και τα αντίβαρα του τιμονιού. Γρατζουνιά, ράγισμα ή σπάσιμο μπορεί να βρεις και στους καθρέπτες, ενώ η αντικατάσταση όσων έχουν ενσωματωμένα φλας είναι πιο ακριβή. Αν οι καθρέπτες στηρίζονται στο φαίρινγκ, δεν αποκλείεται να υπάρχει ζημιά και σε εκείνο το σημείο. Τέλος, αν είχες τοποθετημένες βαλίτσες, μάλλον κάποια θα ακούμπησε στο έδαφος, ενώ μπορεί να υπάρχει ζημιά και στις βάσεις τους.
Έχε κατά νου ότι μπορεί να έχει γίνει κάποια ζημιά στο πλαίσιο ή το υποπλαίσιο που είναι πιο ευαίσθητο. Μια τέτοια ζημιά ίσως να μην είναι ορατή με το γυμνό μάτι και ο μόνος τρόπος να διαπιστωθεί είναι με την μέτρηση πλαισίου. Το σύστημα mega-m.a.x της MotoCert πραγματοποιεί αυτόματα ηλεκτρονικές μετρήσεις υψηλής ακρίβειας χωρίς να χρειάζεται να αποσυναρμολογηθεί η μοτοσυκλέτα και τις συγκρίνει με τα εργοστασιακά νούμερα. Δες εδώ όλες τις λεπτομέρειες για τον τρόπο που γίνεται η μέτρηση και τις πιστοποιήσεις που λαμβάνεις.