• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Το Caponord καταφέρνει να προσαρμόζεται σε κάθε στροφή με τρόπο σχεδόν μαγικό, παρέχοντας παράλληλα πληροφορίες στον αναβάτη για την κατάσταση του οδοστρώματος.

Το φαρδύ τιμόνι φέρει τη μεγαλύτερη ευθύνη για τον γρήγορο τρόπο που αλλάζει κατεύθυνση στις στροφές η ιταλική μοτοσικλέτα.

Άλλη μοτοσικλέτα υπό κλίση το Caponord χάρη στις ημιενεργητικές του αναρτήσεις.

Στο ταξιδι με φυσιολογικούς ρυθμους το Capo ξεχωρίζει για τα επίπεδα άνεσης που προσφέρουν οι αναρτήσεις του.

Πολύ άνετη και καλοσχεδιασμένη η σέλα του Caponord. Παρά τα 840 χλστ. του ύψους δεν θα δυσκολέψει ούτε τους κοντύτερους αναβάτες.

Η ψηφιακή οθόνη έχει πολλές και ευδιάκριτες ενδείξεις αν και παρουσιάζει ελλείψεις στις πληροφορίες σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Χάθηκε ένα θερμόμετρο;

Δυνατά φρένα που παρέχουν πολύ καλή πληροφόρηση στον αναβάτη με το ABS να λειτουργεί εξαιρετικά σε όλες τις συνθήκες.

Ό,τι και να πούμε είναι μάλλον λίγο για την τελευταία δημιουργία της Sachs σε συνεργασία βέβαια με την Aprilia. Κάτι που πρέπει σίγουρα να δοκιμάσετε.

Περά από ένα συντονισμό στις χαμηλές στροφές που κάνει τη λειτουργία του λίγο τραχιά το μοτέρ του Caponord έχει όλα όσα περιμένει κανείς από έναν μεγάλο V-2.

Η πλαστικές βαλίτσες της έκδοσης Travel Pack έχουν καλή χωρητικότητα, δεν ενοχλούν τον συνεπιβάτη και βγαίνουν/μπαίνουν πανεύκολα και γρήγορα.

Η νέα εταιρική ταυτότητα της Aprilia κάνει την εμφάνισή της και στη μάσκα του νέου Caponord 1200.

Δοκιμάζουμε: Aprilia Caponord 1200 Travel Pack

Το νέο Caponord διαθέτει αυτή τη στιγμή το πιο εξελιγμένο σύστημα αναρτήσεων, μεταξύ των μοτοσικλετών. Ένα σύστημα που σε κάνει να κοιτάς το μέλλον με αισιοδοξία αλλά και θαυμασμό.

 
Τιμή: 15.900 ευρώ

+: Συμπεριφορά, άνεση, προσαρμοστικότητα
-: Ταλαντώσεις στις πολύ υψηλές ταχύτητες

Πάνε πάνω από δέκα χρόνια από τότε που είδαμε το τελευταίο ανανεωμένο Caponord. Εκείνο ήταν μια καθόλα ολοκληρωμένη mega on-off με αλουμινένιο πλαίσιο δύο δοκών και κινητήρα που προερχόταν με πολλές αλλαγές από τα RSV και Tuono εκείνης της εποχής. Σπορ επιλογές που τόνιζαν ως ένα βαθμό τη «σπορ» πλευρά της ιταλικής μοτοσικλέτας που μεταφραζόταν σε πολύ καλή συμπεριφορά σε κάθε είδους ασφάλτινο τερέν και κάποιες δυνατότητες στο χώμα. Κάτι ανάλογο γίνεται και με το σημερινό ολοκαίνουριο Caponord. Κινητήρας και πλαίσιο προέρχονται με αλλαγές από το maxi-motard Dorsoduro, ωστόσο οι ημιενερργητικές του αναρτήσεις έρχονται απευθείας τους αγώνες και την εμπειρία που έχει αποκτήσει η Aprilia σε αυτό το περιβάλλον και δίνουν άλλη διάσταση σε λέξεις και φράσεις όπως «προσαρμοστικότητα» και «πολυπρόσωπος χαρακτήρας». Το νέο «Capo» έρχεται επίσης με 17άρη εμπρός τροχό. Οι μηχανικοί της Aprilia έδωσαν έμφαση στις δυνατότητές του στην άσφαλτο και στην ευχαρίστηση που μπορεί να προσφέρει στον αναβάτη του σε δρόμο με στροφές. Έτσι το off αποτελεί πλέον παρελθόν από τον χαρακτηρισμό mega on-off. Το Mega On όμως παραμένει πιο απαστράπτον από ποτέ. Το νέο Caponord είναι μια mega μοτοσικλέτα, όπως και να το δει κανείς αφού στη σέλα της η έκφραση «εικόνα από το μέλλον» γίνεται επίσης κομμάτι του παρελθόντος και παύει πλέον να υφίσταται. Το μέλλον, το ασφάλτινο μέλλον των δύο τροχών, είναι πλέον εδώ και τώρα χάρη στην Aprilia και το νέο Caponord.

Εργονομία/Ανεση: Χωρίς ενστάσεις 
Ακόμη και αν το κοιτάς από κοντινή απόσταση το Caponord δεν δίνει την αίσθηση μεγάλης μοτοσικλέτας και αυτό ενισχύεται με το που καθίσει κάποιος στην καλοσχεδιασμένη σέλα του. Φέρει ποιοτικό αφρώδες, είναι ευρύχωρη αλλά όχι ιδιαίτερα φαρδιά και έτσι επιτρέπει στους πιο βραχύσωμους να πατήσουν κάτω με ασφάλεια παρά τα 840 χλστ. που απέχει από το έδαφος. Ασφάλεια θα νιώσουν όλοι και από την ελαφριά αίσθηση που αφήνει το «Capo» στο επιτόπιο «κούνημα» δεξιά και αριστερά παρά τα 228 ανακοινώσιμα και στεγνά κιλά της έκδοσης Travel pack που είχαμε στη διάθεσή μας που ξεπερνούν τα 250 αν υπολογίσει κανείς το 24λιτρο ρεζερβουάρ. «Ακόμη και αν γείρει λίγο παραπάνω εν στάση δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας», σκέφτεσαι και προχωράς παρακάτω. Η θέση οδήγησης είναι όρθια και ξεκούραστη και δίνει στον αναβάτη τον πλήρη έλεγχο λόγω της καρατιμόνας που φέρει το μοντέλο της Aprilia η οποία προσφέρει άνετους και γρήγορους ελιγμούς στο κέντρο της πόλης και ταχύτατες αλλαγές κατεύθυνσης έξω από αυτή. Ο συνεπιβάτης κάθεται επίσης άνετα στο δικό του μερίδιο της σέλας και εφόσον είναι μέσου ύψους δεν πρόκειται να παραπονεθεί για τίποτα. Οι ψηλότεροι θα βρουν τη γωνία που σχηματίζουν τα γόνατα μικρότερη από το ιδανικό.

Αναρτήσεις: Τα κάνει όλα μόνο του!
Οι ADD αναρτήσεις (Aprilia Dynamic Damping)  είναι αυτές που ξεχωρίζουν τη μοτοσικλέτα της ιταλικής εταιρίας από τους υπόλοιπους ανταγωνιστές της. Αιτία για αυτό το ανεστραμμένο πιρούνι της Sachs με διάμετρο καλαμιών 43 χλιστ. αλλά και το αμορτισέρ της ίδιας εταιρίας που ελέγχονται ηλεκτρονικά και αλλάζουν σε πραγματικό χρόνο τις ρυθμίσεις τους μέσα σε κλάσματα ου δευτερολέπτου. Στο αμορτισέρ μάλιστα, πέρα από την απόσβεση και τη συμπίεση, ανάλογα με τις συνθήκες, ρυθμίζεται αυτόματα και η προφόρτιση του ελατηρίου κάτι που κάνει ακόμη πιο έντονη τη διαφορά στην αλλαγή ρυθμίσεων σε πραγματικές συνθήκες. 

Κάτι τέτοιο είναι εφικτό χάρη στους αισθητήρες που έχουν τοποθετήσει οι μηχανικοί της Aprilia τόσο μπροστά όσο και πίσω οι οποίοι ελέγχουν συνεχώς την ταχύτητα που εκτείνεται το πιρούνι και το αμορτισέρ. Οι πληροφορίες που συλλέγονται από εκεί πηγαίνουν σε μια κεντρική μονάδα που καταγράφει επίσης το άνοιγμα/κλείσιμο του γκαζιού, την ταχύτητα που γίνεται αυτό αλλά και τη χρήση των φρένων. Βάσει όλου αυτού του όγκου δεδομένων η κεντρική μονάδα στέλνει πίσω τις σωστές ρυθμίσεις τις οποίες αναλαμβάνουν να εφαρμόσουν ηλεκτρικά μοτέρ. Οι αναρτήσεις έχουν «προσεταριστεί», μέσω ειδικού αλγόριθμου, ώστε να τείνουν προς τα υψηλά επίπεδα άνεσης, εφόσον κάνουν τη δουλειά τους εκεί που χρειαστεί, δηλαδή στις στροφές και στη δυναμική οδήγηση.

Για τις ημιενεργητικες αναρτήσεις του Caponord υπάρχουν τέσσερα προεπιλεγμένα επίπεδα από την Aprilia (ένα άτομο, ένα άτομο και αποσκευές, δύο άτομα, δύο άτομα και αποσκευές) αλλά και ένα πλήρως αυτόματο! Το τελευταίο υπολογίζει μόνο του το βάρος που βρίσκεται πάνω στη μοτοσικλέτα (και πού βρίσκεται αυτό!) και προχωρά στις ανάλογες ρυθμίσεις για τη σωστή ισορροπία μεταξύ των δύο τροχών!

Με λίγα λόγια ο αναβάτης αφήνει τη ρύθμιση των αναρτήσεων στο αυτόματο και απολαμβάνει πάντα τη μέγιστη δυνατή άνεση στην ευθεία αλλά και σπορ συμπεριφορά στις στροφές χωρίς να ανησυχεί ποτέ και για τίποτα κάτι που ισχύει και στην πράξη όπως θα διαβάσετε παρακάτω.

Φρένα: Δυνατός συνδυασμός
Τα φρένα του Caponord  έχουν πολλή και αξιοποιήσιμη δύναμη και συνεισφέρουν τα μέγιστα στο φιλικό προφίλ που παρουσιάζει η υπόλοιπη μοτοσικλέτα. Το αρχικό δάγκωμα είναι σχεδόν ανεπαίσθητο και αυτό μόνο καλό είναι για τους δρόμους της χώρας μας. Από την τελική τα χιλιόμετρα μειώνονται γρήγορα αν και σε αυτό το σημείο λίγη παραπάνω δύναμη θα ήταν ευπρόσδεκτη καθώς τα 250+ που θα δείτε σχετικά εύκολα στο ψηφιακό ταχύμετρο δεν είναι αμελητέα ποσότητα. Το δικάναλο ABS της Continental λειτουργεί εξαιρετικά και αφήνει τους δίσκους των 320 χλστ. που συνδυάζονται με 4πίστονες δαγκάνες της Brembo να εκμεταλλευτούν κάθε σπιθαμή ασφάλτου για να φρενάρουν τη μοτοσικλέτα γρήγορα και με ασφάλεια στο φρενάρισμα πανικού. Πολύ καλά λειτουργεί και το πίσω φρένο που έχει και καλή αίσθηση με το μπλοκάρισμα του πίσω τροχού (με το ABS απενεργοποιημένο) να έρχεται μόνο κατόπιν απαίτησης του αναβάτη. Σε καλή άσφαλτο φυσικά το ABS δεν θα λειτουργήσει ποτέ οπότε προσοχή στις δοκιμές τσαρουχώματος γιατί το…καπάκι δεν είναι και πολύ μακριά. Τέλος, να πούμε ότι για την ασφαλή διάσχιση των χωματόδρομων το ABS μπορεί να απενεργοποιηθεί.


Κινητήρας: Απολαυστικά εξευγενισμένος 
Ο δικύλινδρος V κινητήρας του νέου Caponord είναι ο ίδιος που κινεί και το ατίθασο άτι της ιταλικής εταιρίας το Dorsoduro. Σχεδόν ίδιος καθότι οι άνθρωποι της Aprilia προχώρησαν σε πολλές και σημαντικές αλλαγές ώστε να τον φέρουν στα μέτρα του sport-touring “Capo”. Η πιο θετική αλλαγή σε σχέση με εκείνο είναι η διαφορετική απόκριση στο ηλεκτρονικό γκάζι που απλά δεν έχει καμία σχέση με την πρώτη γενιά του Dorsoduro. Η λιγότερο θετική είναι η ελαφρώς μειωμένη απόδοσή του καθώς τα παραπάνω άλογα του Dorsoduro σίγουρα θα ήταν ευπρόσδεκτα αλλά και πιο εκμεταλλεύσιμα σε μια μοτοσικλέτα με φέρινγκ. Στο άνοιγμά του γκαζιού η παροχή ισχύος είναι άμεση αλλά την ίδια στιγμή γλυκιά, έρχεται με ακρίβεια  και δεν χαλά την ισορροπία της μοτοσικλέτας μέσα στη στροφή, ενώ…περίεργα πράγματα δεν κάνει ούτε και στην ευθεία. Όπως και στο Dorsoduro έτσι και εδώ ο ψεκασμός του κινητήρα φέρει τρεις διαφορετικές χαρτογραφήσεις (Sport, Touring και Rain) με την τελευταία να περιορίζει την ισχύ από τους 125 ίππους στους 100 αλλάζοντας δραματικά και την απόκριση του γκαζιού. Επίσης η Aprilia έχει εξοπλίσει το Caponord και με Traction Control το οποίο θα φανεί ιδιαίτερα χρήσιμο στους γυαλισμένους δρόμους των πόλεων. Αν και ρυθμίζεται σε τρεις θέσεις η πρώτη και λιγότερο παρεμβατική αρκεί για να αποσοβήσει τα χειρότερα αλλά και να αφήσει τον αναβάτη να διασκεδάσει λιγουλάκι με απόλυτη ασφάλεια. Ακόμη όμως και με το Traction Control απενεργοποιημένο το Caponord είναι απόλυτα ελεγχόμενο ακόμη και στους δρόμους της πόλης με τον πίσω τροχό να γλιστρά όσο ακριβώς θέλει ο αναβάτης του. Για το τέλος αφήσαμε τον ήχο του ο οποίος πραγματικά ταιριάζει σε μια μοτοσικλέτα που θέλει να λέγεται και sport και touring. Με το χούφτωμα του γκαζιού ένας μπάσος και μεταλλικός βρυχηθμός απελευθερώνεται από το τελικό (προφανώς υπάρχει κλαπέτο που ανοίγει διάπλατα) αλλά και από το φιλτροκούτι κάνοντας την απόλαυση στερεοφωνική! 


Στο δρόμο: Το «φοράς»  και πετάς!
Το μεγαλύτερο ατού του νέου Caponord με τις ημι-ενεργητικές αναρτήσεις είναι ότι δεν νιώθεις τίποτα το «ρομποτικό» ή μηχανικό όταν το οδηγείς. Όλα γίνονται με έναν απόλυτα φυσιολογικό τρόπο σε βαθμό που αμφισβητείς αν όντως η ενεργητική ανάρτηση δουλεύει ή όχι. Όσο κινείται σε ευθεία είναι εξαιρετικά άνετο και οι αναρτήσεις καταπίνουν σχεδόν κάθε κακοτεχνία του δρόμου. Σε τέτοιο βαθμό μάλιστα που σε βάζει σε σκέψεις για τις στροφές και το κατά πόσο θα είναι ικανό να τις αντιμετωπίσει όταν τις βρει μπροστά του. Στην πόλη κάνουν απίστευτη δουλειά και πρέπει να προσπαθήσετε πολύ για να βρείτε κάποια ανωμαλία που θα ταράξει την ηρεμία του Caponord. Σε αυτό το περιβάλλον η ιταλική μοτοσικλέτα παρουσιάζεται πολύ εύκολη στις μανούβρες ανάμεσα στα αυτοκίνητα. Μόνο αρνητικό οι μεγάλες ποσότητες θερμότητας που φτάνουν στον αναβάτη από το δικύλινδρο κινητήρα. Τις πολύ ζεστές μέρες του καλοκαιριού σίγουρα θα τον προβληματίσουν.

 Στην εθνική η ζελατίνα είναι απλά κοντή για όλους εκείνους που ξεπερνούν σε ύψος τα 1,8  μ. με αποτέλεσμα να μένει πάντα στην ψηλότερη θέση της και να προσφέρει καλή κάλυψη μέχρι και τα 150-160 χλμ./ώρα. Από εκεί και πάνω το κράνος αναταράσσεται κοφτά από τις ρίπες αέρα που φτάνουν στην κορυφή του, ωστόσο η προστασία στους ώμους βρίσκεται πάνω από το μέσο όρο.  Αλλο ένα στοιχείο της συμπεριφοράς του Caponord σε ταχύτητες που ξεπερνούν τα 220 χλμ./ώρα είναι οι ταλαντώσεις που παρουσιάζει οι οποίες αν και δεν γίνονται ποτέ επικίνδυνες απαιτούν από τον αναβάτη να βρίσκεται σε εγρήγορση. Ο μόνος τρόπος που βρήκα για να τις εξαλείψω σχεδόν ολοκληρωτικά ήταν με το σύστημα πρόσφυσης απενεργοποιημένο (λογικά αυτό αλλάζει και το set up του αμορτισέρ) και το σώμα σε επιθετική στάση με τους αγκώνες ψηλά και το κεφάλι λίγα εκατοστά πίσω από τη ζελατίνα. Το παραπάνω βέβαια ισχύει μόνο στην ευθεία γιατί στις καμπές του αυτοκινητόδρομου το Capo είναι ακλόνητο. Προφανώς ο αλγόριθμός για τον οποίο μιλήσαμε παραπάνω παίζει εδώ και τον σημαντικότερο ρόλο. Στις ευθείες χρειάζεσαι άνεση και αυτό που θυσιάζεται στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι η σταθερότητα προς χάρη ενός πιο μαλακού set up. Και μετά έρχονται οι στροφές και ξεχνάς και το όνομά σου!

Η ικανότητα του Caponord να προσαρμόζεται σε κάθε είδους διαδρομή αλλά και σε κάθε οδηγικό στιλ είναι εκείνη που το ξεχωρίζει από οτιδήποτε άλλο βρίσκεται αυτή τη στιγμή στο δρόμο.  Για να δρέψεις τους ηλεκτρονικούς καρπούς της Aprilia θα πρέπει να το εμπιστευτείς στις πρώτες στροφές γιατί το μυαλό σου απλά δεν μπορεί να προσαρμοστεί και να πιστέψει ότι μια μοτοσικλέτα που τη μία στιγμή τα καταφέρνει τόσο καλά με την απορρόφηση των ανωμαλιών μπορεί να στρίψει «αεροπορία» την επόμενη χωρίς εσύ να χρειαστεί να κουνήσεις ούτε το μικρό σου δακτυλάκι.

Το Capo επίσης δεν στρίβει απλά…πολύ γρήγορα αλλά και διασκεδαστικά προσφέροντας παράλληλα και πολύ καλή πληροφόρηση στον αναβάτη του. Ανάλογα πάλι με το στιλ του τελευταίου μπορεί να στρίβει ξύνοντας τα μαρσπιέ του ή να διώχνει απόλυτα ελεγχόμενα τον πίσω τροχό στη έξοδο της στροφής ακόμη και όταν το traction control είναι απενεργοποιημένο. Οι στροφές διαδέχονται η μία την άλλη και το Caponord παραμένει το ίδιο ατάραχο ανεξάρτητα από την ακτίνα τους και τον αναβάτη απλά να λυσσά στη σέλα του. Σχεδόν μαγικό και απόλυτα πορωτικό.

Συμπέρασμα: Ένα για όλους; Γιατί όχι!
Αν είστε από εκείνους που προτιμούν να κινούνται γρήγορα στα ταξίδια τους επιλέγοντας επαρχιακούς δρόμους για μέγιστη δυνατή απόλαυση το Caponord είναι σίγουρα για εσάς. Αν πάλι είστε από εκείνους που τους αρέσει να ταξιδεύουν χαλαρά απολαμβάνοντας υψηλότατα επίπεδα άνεσης τότε το Capo είναι πάλι για εσάς. Το Capo με τις ημιενεργητικές του αναρτήσεις είναι για όλους και για όλα. Με μια ψηλότερη ζελατίνα θα…εξατμίζει και τους αυτοκινητόδρομους φτάνοντας μια ώρα αρχύτερα στο αγαπημένο πεδίο για αυτό και τον αναβάτη του. Τις στροφές. Η μοτοσικλέτα που εγκαινιάζει μια νέα εποχή για τους δύο τροχούς με τον πλέον σωστό και απολαυστικό τρόπο.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας: 4T, 2Κ, Y/Ψ,8β
Κυβισμός (κ.εκ.): 1.197
Διάμετρος x Διαδρομή (χλστ.): 106x67,8
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 125/8.250
Ροπή (kgm/σ.α.λ.): 11,7/6.800
Τροφοδοσία: Ψεκασμός 
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ (λίτρα): 24
Κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.): 6,8
Βάρος, (κιλά) : 228
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 256
Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα
Τύπος: Ατσάλινο χωροδικτύωμα και πλάκες αλουμινίου
Αναρτήσεις Ε: USD, Sachs 43 χλστ., ADD, ΑΕ, ΑΣ ηλ.ρυθμιζόμενες
Διαδρομή (χλστ.): 167
Αναρτήσεις Π : Αμορτισέρ, ADD, ΑΣ, ΑΕ, ΠΕ, ηλ. ρυθμιζόμενες
Διαδρομή (χλστ.): 150
Φρένα Ε (χλστ.): 2Δ, 320 χλστ., 4πίστονες δαγκάνες, ABS
Φρένα Π (χλστ.): Δίσκος, 240 χλστ., ABS
Εξοπλισμός
ABS Y
Μίζα Y
Στροφόμετρο Y
Κοντέρ Y
Ένδειξη θερμοκρασίας Y
Ένδειξη βενζίνης Y
Μερικός χιλιομετρητής Y
Φέρινγκ Y
Ρυθμιζόμενες μανέτες Y
Κεντρικό σταντ Y
Πλάγιο σταντ Y
Σχάρα _
Κλειδαριά κράνους _
Ρυθμιζόμενη εμπρόσθια ανάρτηση Υ
Ρυθμιζόμενη πίσω ανάρτηση Y
Τροχοί-ελαστικά
Ελαστικό Ε: 120/70-17
Ελαστικό Π: 180/55-17
Διαστάσεις
Μήκος (χλστ.): 2.245
Πλάτος -τιμόνι (χλστ.): Δ.Α.
Μεταξόνιο (χλστ.) 1.565
Ύψος σέλας (χλστ.): 840


 

APRILIA - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ