• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Η Derbi έκανε πολύ καλά που παρουσίασε αυτό το μικρό μοτοσικλετάκι που θυμίζει έντονα scramble

Η πόλη του ταιριάζει γάντι αλλά δεν θα πει όχι ούτε στο χωματόδρομο που θα τον διασχίσει με περισσή άνεση παρά το ασφάλτινο set up των αναρτήσεών του.

Δυνατά και με αίσθηση τα φρένα επιτρέπουν πάσης φύσεως παιχνίδια στον αναβάτη και φυσικά την ασφαλή και άμεση ακινητοποίηση της μοτοσικλέτας

Το μοτέρ κινεί με ικανοποιητικούς ρυθμούς το Cross City αν και για να πάρεις τα μέγιστα πρέπει να τον ξεζουμίσεις. Κάποιοι κραδασμοί ψηλά γίνονται αισθητοί.

Στον πίνακα οργάνων του Derbi θα βρείτε μόνο τα απολύτως απαραίτητα με το στροφόμετρο, το μερικό χιλιομετρητή και τον δείκτη βενζίνης να απουσιάζουν.

Η σέλα βρίσκεται σε αρκετή απόσταση από το έδαφος σε σχέση με άλλα 125άρια αλλά συνηθίζεται γρήγορα και δεν προβληματίζει λόγω και του μικρού βάρους.

MTX: Derbi Cross City

Με το βάρος του να βρίσκεται χαμηλότερα από των μεσαίων scooter και καλή οδική συμπεριφορά, το Cross City σας μεταφέρει καθημερινά στο κέντρο της πόλης αλλά και λίγο έξω από αυτό.

 


Αισθητική/Ποιότητα:Ξεχωρίζει χωρίς να προκαλεί
Η Derbi έκανε πολύ καλά που παρουσίασε αυτό το μικρό μοτοσικλετάκι που θυμίζει έντονα scrambler. Σχεδιαστικά το Cross City δεν αντιγράφει κανένα άλλο μοντέλο στην κατηγορία των 125 κ.εκ. και για αυτό το λόγο δεν κατατάσσεται και σε καμία συγκεκριμένη κατηγορία. Ούτε street, ούτε χωμάτινο αλλά ούτε και γυμνό, συμπληρώνει ένα κενό που υπήρχε στην κατηγορία και θα εκτιμηθεί από εκείνους που δεν θεωρούν τον εαυτό τους streetάκια ή εντουρά και θέλουν να οδηγούν κάτι ξεχωριστό αλλά όχι κραυγαλέο. Η δουλειά που έχουν κάνει οι Ισπανοί στον τομέα της σχεδίασης κρίνεται άριστη αφού έχουν καταφέρει να δημιουργήσουν ένα αρμονικό σύνολο με ανάλαφρες αναλογίες. Τα χοντρά ψηλοπρόφιλα λάστιχα και οι ακτινωτοί τροχοί κυριαρχούν (ο εμπρός είναι 18 ιντσών), με τα πλαστικά κομμάτια να περιορίζονται στα απολύτως απαραίτητα και να φαίνονται ακόμη λιγότερα αφού δεν είναι όλα βαμμένα. Η συναρμογή τους είναι πολύ καλή όπως και η γενικότερη συναρμολόγηση της μοτοσικλέτας και τίποτα δεν θα τρίξει στο δρόμο. Σε γενικές γραμμές η ποιότητα του Cross City βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα και η μοτοσικλέτα δίνει την εντύπωση ότι θα παραμείνει στην αρχική της κατάσταση για αρκετά χρόνια, είτε τη χρησιμοποιείτε καθημερινά, απλά, για να πηγαίνετε στη δουλειά σας, είτε τη βασανίζετε σε κάποιο χωματόδρομο κάνοντας τα πρώτα σας βήματα σε αυτό το τερέν.

Εργονομία: Ψηλό αλλά βολεύει
Μία κανονική θέση οδήγησης με επιρροές από on-off έχει να επιδείξει το Derbi Cross City. Το πλάτος της σέλας είναι ικανοποιητικό αν και το αφρώδες παρουσιάζεται λίγο πιο σκληρό από το επιθυμητό επίπεδο. Στις σύντομες διαδρομές μέσα στην πόλη δεν θα προλάβει πάντως να κουράσει τον αναβάτη. Ο κορμός του τελευταίου τοποθετείται σε όρθια στάση και τα χέρια του πέφτουν φυσικά πάνω στο τιμόνι που θα μπορούσε να είναι λίγο πιο φαρδύ για καλύτερο έλεγχο. Ακόμη και έτσι όμως δεν προβληματίζει και κάνει πιο εύκολη την διήθηση ανάμεσα στα αυτοκίνητα. Τα πόδια πέφτουν επίσης φυσικά στα μαρσπιέ, που είναι ελαφρώς τραβηγμένα προς τα πίσω. Αν είστε μετρίου αναστήματος ίσως νιώσετε μία σχετική ανασφάλεια αφού το ύψος της σέλας είναι σχετικά μεγάλο (825 χλστ.). Το τελευταίο όμως συνηθίζεται γρήγορα και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να χαλάσει την πολύ καλή εικόνα της εργονομίας. Ο χώρος για τον συνεπιβάτη είναι επίσης ικανοποιητικός με την μικρή σχάρα στο πίσω μέρος να αυξάνει τα επίπεδα χρηστικότητας του Cross City.

Στο δρόμο: Με το χαμόγελο στα χείλη
Παρά τον ήπιας απόδοσης οικονομικό κινητήρα, που δεν θα ενθουσιάσει και θα προσφέρει απλά επαρκείς επιδόσεις, το Cross City είναι μία πολύ ευχάριστη και διασκεδαστική μοτοσικλέτα. Το πολύ καλό κοντρόλ που δίνει η θέση οδήγησης, σε συνδυασμό με τις σφιχτές αναρτήσεις και το άκαμπτο πλαίσιο, δημιουργούν ένα σύνολο που δεν θα διαμαρτυρηθεί ακόμη και όταν οι ρυθμοί ξεπεράσουν κατά πολύ τον μέσο όρο. To Derbi είναι μία πραγματική μοτοσικλέτα και το δείχνει σε κάθε ευκαιρία. Πληροφορεί αυτόν που βρίσκεται στο τιμόνι για την κατάσταση του δρόμου, στρίβει πολύ γρήγορα και με την ίδια ευκολία μπορεί να επιδοθεί σε κάθε είδους παραπτώματα, εκτός βέβαια από τη σούζα. Βασιζόμενος στα πολύ δυνατά και με καλή αίσθηση φρένα ο αναβάτης μπορεί να μπλοκάρει τον πίσω τροχό ή να τον σηκώσει στον αέρα κατά βούληση, κάτι που μπορεί να επαναλαμβάνει καθΆόλη τη διάρκεια της βόλτας μέσα στην πόλη. Αεράτο ανάμεσα στα αυτοκίνητα το Cross City θα κινείται με χαρακτηριστική ευκολία και στο άτυπο κυνηγητό θα μείνει πίσω μόνο από τα μικρά scooter και τα παπιά. ¶ξιο!

Συμπέρασμα: Βάζει χρώμα στη ζωή σου
Με αισθητική εμπνευσμένη από scrambler και δυνατότητες πραγματικής μοτοσικλέτας, το Derbi έχει ό,τι ακριβώς χρειάζεται για γρήγορη αλλά και διασκεδαστική μετακίνηση μέσα στην πόλη. Η συμπεριφορά του βρίσκεται τουλάχιστον ένα σκαλί πάνω από τα παπιά και τα scooter των 125 κ.εκ. και χάρη σε αυτή θα προσφέρει στον αναβάτη του ένα ολοκληρωμένο πακέτο για να κάνει τα πρώτα του βήματα στους δύο τροχούς. Ένα πακέτο που μπορεί να παραμείνει ο σύντροφός του στο αστικό περιβάλλον ακόμη και αν ο κάτοχός του προχωρήσει στην αγορά μίας μεγαλύτερης μοτοσικλέτας.

Ο ανταγωνισμός

Yamaha YBR 125
Σαφώς πιο συντηρητικό σε σχεδίαση αλλά με τις ίδιες πρακτικές προεκτάσεις η μικρή μοτοσικλέτα της ιαπωνικής εταιρίας είναι μία πρώτης τάξεως επιλογή για το αστικό και περιαστικό τοπίο. Το YBR 125 χρησιμοποιεί ένα δοκιμασμένο και αξιόπιστο κινητήρα που θα του προσφέρει επαρκείς επιδόσεις για τη χρήση που προορίζεται κρατώντας παράλληλα το κόστος χρήσης και συντήρησης σε χαμηλά επίπεδα. Η συμπεριφορά του είναι απόλυτα φιλική και προοδευτική και μόνο όταν ανέβει ο ρυθμός θα νιώσετε το μοντέλο της Yamaha να διαμαρτύρεται.

Honda CBF 125i
Το CBF 125i είναι μία μικρή μοτοσικλέτα που θα εκπληρώσει άριστα το ρόλο του καθημερινού εργαλείου. Αρκετή δύναμη από το μονοκύλινδρο κινητήρα για ασφαλή κίνηση και στον αυτοκινητόδρομο και μία θέση οδήγησης που θα βολέψει σχεδόν όλους τους σωματότυπους με τους πιο μικρόσωμους να νιώθουν ακόμη πιο άνετα στη χαμηλή του σέλα. Το φέρινγκ προσφέρει μία στοιχειώδη προστασία από τον αέρα, η λειτουργία των φρένων είναι πολύ καλή και η κατανάλωση της βενζίνης βρίσκεται στα επίπεδα παπιού.

Τι να προσέξετε
Το Cross City απευθύνεται κυρίως σε αρχάριους αναβάτες. Πέρα από τα βασικά καλό είναι να ρίξετε μία προσεκτική ματιά για τυχόν πτώσεις που μπορεί να ξεφεύγουν από τον χαρακτηρισμό «ελαφριά». Όσον αφορά τα μηχανικά του μέρη, η απλότητά τους εξασφαλίζει και τη μακροζωία τους εφόσον έχουν τηρηθεί τα διαστήματα σέρβις.

Τι να αλλάξετε
Αν δεν έχει γίνει ήδη από τον προηγούμενο ιδιοκτήτη, η τοποθέτηση ενός Top Case κρίνεται επιτακτική καθώς θα βελτιώσει δραματικά τα επίπεδα χρηστικότητας Cross City. Επίσης, δεν χρειάζεται να ψαχτείτε πολύ και στον τομέα των ελαστικών αφού αυτά της πρώτης τοποθέτησης κάνουν πολύ καλή δουλειά στους ελληνικούς δρόμους.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας 4Τ, 1Κ, Α/Ψ, 2B
Κυβισμός (κ.εκ.) 124
Ιπποδύναμη (ίπποι/σ.α.λ.) Δ.Α.
Ροπή (kgm/σ.α.λ.) Δ.Α.
Τροφοδοσία καρμπυρατέρ
Ρεζερβουάρ (λίτρα) 8
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) 3,7
Τελική (χλμ./ώρα) 114
Εκκίνηση Μίζα
Μήκος (χλστ.) 2.022
Πλάτος (χλστ.) Δ.Α.
Ύψος σέλας (χλστ.) 825
Μεταξόνιο (χλστ.) 1.384
Βάρος (κιλά) 110
Ελαστικό μπροστά 100-90/18
Ελαστικό πίσω 130/80-17
Φρένα μπροστά Δίσκος, 280 χλστ.
Φρένα πίσω Δίσκος, 220 χλστ.
Τιμή 1.400-1.800 ευρώ