net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Βασίλης Πάζας (Moto Guzzi): «To κλασικό είναι πάντα στη μόδα»

Στην παρακάτω συνέντευξη, ο κ. Βασίλης Πάζας, Aprilia & Moto Guzzi Sales Manager στην Ελλάδα, μας μιλά για το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον της θρυλικής ιταλικής εταιρείας Moto Guzzi, η οποία και διαθέτει μια γκάμα σύγχρονων μοντέλων με έντονη όμως την «αύρα» του παρελθόντος.

 
M.T.: Αναφερθείτε, εν συντομία, στα σημαντικότερα σημεία της ιστορίας της Moto Guzzi.

Β.Π.: Η Moto Guzzi ιδρύθηκε το 1921 από τους Carlo Guzzi και Giorgio Parodi στο Mandello del Lario, 65 χλμ. βόρεια του Μιλάνο, όπου εδρεύει έως και σήμερα. Αναμφίβολα, αποτελεί ένα από τα μακροβιότερα και πλέον ιστορικά ευρωπαϊκά εργοστάσια, κατέχοντας ίσως ένα σπάνιο ρεκόρ: αυτό της αδιάλειπτης λειτουργίας του από την πρώτη ημέρα ίδρυσής του έως και σήμερα.
Θα αναφερθώ επιγραμματικά στις κυριότερες στιγμές της ιστορίας της Moto Guzzi, μιας και η αναλυτική περιγραφή θα απαιτούσε πολλές σελίδες:

-Το 1921 παράγεται η πρώτη μοτοσικλέτα (Normale) με κινητήρα 500 κ.εκ.
-Το 1928 κατασκευάζεται η πρώτη GT (Gran Turismo) μοτοσικλέτα στον κόσμο με πίσω ανάρτηση, με την ονομασία Norge.
-To 1949 κερδίζει το 1ο παγκόσμιο πρωτάθλημα μοτοσικλετών από τα 14 συνολικά στην ιστορία της.
-Τη δεκαετία του ’50 μπαίνουν στην παραγωγή 2 μοντέλα-σταθμοί: το Galletto που ήταν το πρώτο scooter με μεγάλη ρόδα και το Falcone. Παράλληλα, εγκαινιάζεται η αεροδυναμική σήραγγα δοκιμών.
-Στα τέλη της δεκαετίας του ‘60 τοποθετείται για πρώτη φορά ο δικύλινδρος κινητήρας V2-90°, που αποτελεί σήμα κατατεθέν της μάρκας έως και σήμερα. Τα μοντέλα που φέρουν πρώτα το νέο κινητήρα είναι τα Guzzi V7, V7 Special και V7 Sport.
-Το 1975 αρχίζει η παραγωγή του μοντέλου Le Mans, συμβόλου της ταχύτητας και της ιταλικής κομψότητας, ενώ μετέπειτα τα V35 και V50 θα είναι best sellers στην κατηγορία τους στη δεκαετία του ’80.
-Τέλη του 2004 και η Moto Guzzi περνάει στην ιδιοκτησία του ομίλου της Piaggio, του μεγαλύτερου κατασκευαστή δίτροχων στην Ευρώπη και μιας από τις μεγαλύτερες κατασκευάστριες βιομηχανίες στον κόσμο.

Μ.Τ.: Ποια είναι η εταιρική φιλοσοφία της Moto Guzzi;

Β.Π.: Η φιλοσοφία της εταιρείας συνδέεται με όλες τις αξίες που έχουν να κάνουν με την οδήγηση της μοτοσικλέτας, όπως είναι η αίσθηση της ελευθερίας, η επιθυμία για ταξίδια, το πάθος και η αυθεντικότητα. Στόχος της Moto Guzzi είναι να ικανοποιήσει τις ανάγκες του αναβάτη μοτοσικλέτας μεγάλου κυβισμού από την απλή καθημερινή μετακίνηση έως και τις απαιτήσεις ενός δυναμικού, πολύωρου ταξιδιού με ασφάλεια, λειτουργικότητα και άνεση.

Μ.Τ.: Μετά την επιτυχημένη αναβίωση της εταιρείας από το Piaggio Group, ποια θεωρείτε τα δυνατά χαρτιά της Guzzi ως εταιρείας (τεχνολογία, ποιότητα, ξεχωριστό design, κ.λπ.);

Β.Π.: Το διάστημα που η Moto Guzzi πέρασε στην ιδιοκτησία του ομίλου της Piaggio έγιναν σημαντικές επενδύσεις στην ανάπτυξη νέων προϊόντων, στην προώθησή τους, καθώς και στα δίκτυα διανομής που διαμόρφωσαν τη σύγχρονη φυσιογνωμία της μάρκας. 14 νέα μοντέλα και εκδόσεις παρουσιάστηκαν από το 2004 μέχρι και σήμερα, όπως η σειρά Breva, το Griso, το 1200 Sport, το Bellagio, το Norge και πιο πρόσφατα, το Stelvio, το V7 Classic και το V7 Racer. Επίσης, σημαντικό ρόλο διαδραμάτισε το δίκτυο της Piaggio Hellas, το οποίο ενίσχυσε το προφίλ και ανέβασε την εμπιστοσύνη στη μάρκα που απουσίαζε τα προηγούμενα χρόνια. Η ποιότητα κατασκευής με ιδιαίτερη έμφαση στη λεπτομέρεια, το ξεχωριστό και διαχρονικό design με σαφείς αναφορές σε θρυλικά μοντέλα όπως το V7, σε συνδυασμό με την εφαρμογή νέας τεχνολογίας, είναι τα δυνατά χαρτιά της.

Μ.Τ.: Ένα από τα μηχανολογικά στάνταρ της Guzzi είναι και η τελική μετάδοση με άξονα. Τι βελτιώσεις επέφερε το σύστημα CARC σε αυτόν;

Β.Π.: Η μετάδοση της κίνησης με άξονα και ο κινητήρας V2-90° είναι τα δύο απόλυτα γνωρίσματα μιας Guzzi. Ειδικότερα, το σύστημα μετάδοσης CARC (Cardano Reattivo Compatto), το οποίο φέρει το όνομα του αρχιμηχανικού ing. Giulio C. Carcano, αποτελεί πατέντα της Moto Guzzi και στα ελληνικά αποδίδεται ως άξονας συμπαγούς αντίδρασης. Τα πλεονεκτήματά του είναι η καθαρή λειτουργία, η έλλειψη θορύβου και η μικρότερη δυνατή συντήρηση σε σχέση με τα συμβατικά συστήματα μετάδοσης, ενώ για τον οδηγό αυτό μεταφράζεται σε μία ομαλή οδήγηση, χωρίς ταλαντώσεις και «κενά» στο άνοιγμα του γκαζιού.

Μ.Τ.: Ποια είναι η μορφή συνεργασίας της ελληνικής αντιπροσωπείας με το εργοστάσιο στην Ιταλία (επισκέψεις, επικοινωνία, κ.λπ.);

Β.Π.: Όπως για όλες τις μάρκες που αντιπροσωπεύει η Piaggio Hellas, υπάρχει τακτική επικοινωνία, παρουσιάσεις και ανταλλαγή απόψεων για νέα μοντέλα και για τις τάσεις της αγοράς, κ.ά. Εκτός των προγραμματισμένων επισκέψεων που πραγματοποιούνται στα πλαίσια των εμπορικών συναντήσεων ή Marketing, το εργοστάσιο δίνει τη δυνατότητα σε όλες τις θυγατρικές να συμμετέχουν στην Ετήσια Συνάντηση των Guzzisti με εκπροσώπους των MG clubs, όπως είναι και η αρκετά δραστήρια Ελληνική Λέσχη της Moto Guzzi.

Μ.Τ.: Εμπορικά, το 2009 και το 2010 ήταν δύσκολες χρονιές. Τι κάνετε ως Moto Guzzi (προσφορές, μειώσεις τιμών, εκδηλώσεις, νέα οικονομικά δίκυκλα, κ.λπ.), ώστε το 2011 να αποδειχτεί περισσότερο ευοίωνο για εσάς και τους πελάτες σας;

Β.Π.: Όπως σωστά αναφέρετε, η περίοδος ύφεσης των δύο τελευταίων ετών δεν άφησε ανεπηρέαστη την αγορά μοτοσικλέτας μεγάλου κυβισμού, η οποία σημειώνει σημαντική πτώση. Η Piaggio Hellas αντιλαμβάνεται απόλυτα το νέο περιβάλλον που διαμορφώνεται και στα πλαίσια αυτά προσφέρει τη δυνατότητα απόκτησης μοτοσικλετών με νέες μειωμένες τιμές σε αρκετά εμπορικά της μοντέλα και με δυνατότητα χρηματοδότησης με πολύ ευνοϊκούς όρους πληρωμής. Σε αυτές τις παροχές θα ήθελα να προσθέσω και τη δυνατότητα επέκτασης της εργοστασιακής εγγύησης σε δύο επιπλέον έτη (2+2), μια νέα υπηρεσία του ομίλου, καθώς και τη δωρεάν οδική βοήθεια για όλους τους νέους κατόχους Moto Guzzi.

Μ.Τ.: Πρόσφατα είδαμε ότι η Guzzi ετοιμάζεται να βγάλει στην παραγωγή ένα λαχταριστό νεο-κλασικό μοντέλο, το V7 Racer. Πείτε μας δυο λόγια για αυτό.

Β.Π.: Το V7 Racer είναι η τελευταία δημιουργία της Guzzi και αποτελεί ίσως το πιο αντιπροσωπευτικό δείγμα εμμονής στη λεπτομέρεια από την ιταλική φίρμα. Πρόκειται για ένα μοντέλο που έχει τις ρίζες του στη δεκαετία του ’70, τότε που επικρατούσαν δύο σχολές: αυτή των πανίσχυρων αλλά δύσκολων να οδηγηθούν γιαπωνέζικων μοντέλων και αυτή των ιταλικών με τα ισχυρότερα πλαίσια και φρένα που είχαν το πλεονέκτημα. Το εν λόγω μοντέλο συνεχίζει αυτήν την παράδοση με… μπόλικες δόσεις στιλ! Το ρεζερβουάρ έχει δεχτεί ειδική επεξεργασία και είναι πλήρως χρωμιωμένο, ενώ διαθέτει δερμάτινη προστατευτική ζώνη. Το πλαίσιο, τα κέντρα των τροχών και το ψαλίδι είναι βαμμένα κόκκινα, ενώ ο αριθμός 7 προβάλλεται εμφατικά στο number plate. Η νέα ανάρτηση της Bitubo είναι πλήρως ρυθμιζόμενη και σε συνδυασμό με τα ελαστικά Pirelli Demon Sport, εγγυάται απολαυστική οδήγηση. Φυσικά, πρόκειται για μια μοτοσικλέτα περιορισμένης παραγωγής, οπότε κάθε μοντέλο θα φέρει χαραγμένη σειρά αρίθμησης στην πλάκα τιμονιού.

Μ.Τ.: Βλέπουμε ότι το best seller της φίρμας στη χώρα μας είναι το V7 Classic. Μαζί και με την παραγωγή του Racer, πιστεύετε πως θα υπάρξει σαφής στροφή της εταιρείας στα σύγχρονα-κλασικά μοντέλα όπου δείχνει ιδιαίτερα δυνατή ή θα συνεχίσουμε να βλέπουμε και μοτοσικλέτες άλλων κατηγοριών (π.χ. τουρισμού) με το λογότυπο Guzzi;

Β.Π: Το V7 Classic είχε μεγάλη αποδοχή από τους φίλους της εταιρείας στην Ελλάδα από την πρώτη στιγμή. Οι συμπαγείς του διαστάσεις, ο εύχρηστος και ροπάτος κινητήρας των 750 κ.εκ., αλλά κυρίως το αυθεντικό του στιλ, είναι αναμφίβολα τα δυνατά του σημεία. Σε ό,τι αφορά την παραγωγή νέων μοντέλων, η εταιρεία στο μέλλον αναμένεται να κινηθεί σε δύο άξονες. Θα συνεχίσει να παράγει μοτοσικλέτες που θα έχουν σαφείς αναφορές σε κλασικά μοντέλα της, όπως είναι για παράδειγμα το V7 και η California, ενώ παράλληλα θα παρουσιάσει τελείως νέα προϊόντα, μηχανολογικά και σχεδιαστικά, και σε άλλες κατηγορίες. Μην ξεχνάτε ότι μόλις πέρυσι στο σαλόνι της EICMA, η Moto Guzzi παρουσίασε τρία πρωτότυπα μοντέλα σχεδιασμένα από τους δύο κορυφαίους σχεδιαστές Terblanche και Galluzi στις κατηγορίες naked, SM και supersport, τα οποία καταδεικνύουν τις δυνατότητες και τη δυναμική που έχει η μάρκα.

Μ.Τ.: Δώστε μας μια γενική εικόνα για τα μελλοντικά σχέδια και τις πιθανές κατευθύνσεις της εταιρείας.

Β.Π.: Η εταιρεία έχει ως στόχο στο μέλλον να ενισχύσει τη θέση της στην παγκόσμια αγορά μοτοσικλέτας μεγάλου κυβισμού, με παρουσία μοντέλων στις κατηγορίες touring, custom, naked και on-off. Στα πλαίσια αυτά, ήδη λαμβάνει χώρα η αναδιάρθρωση της μονάδας παραγωγής στο Mandello, ενώ το τμήμα έρευνας και ανάπτυξης έχει την έδρα του στις σύγχρονες εγκαταστάσεις της Aprilia στο Noale, με έμφαση στους τομείς της ποιότητας, της τεχνολογικής καινοτομίας και της ασφάλειας. Πιστεύω ότι στο μέλλον η εταιρεία θα διατηρήσει τα στοιχεία που είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με το όνομά της και της προσδίδουν χαρακτήρα, όπως είναι για παράδειγμα ο εγκάρσια τοποθετημένος V2 κινητήρας, προσθέτοντας όμως και νέα που θα καταφέρουν να ελκύσουν ένα πιο διευρυμένο κοινό.

 

MOTO GUZZI - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ