net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Συνέντευξη: Μιχάλης Σπηλιώτης, Πρόεδρος Δ.Σ. ΠΑΣΕΕΔ

Ο ΠΑΣΕΕΔ (Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων Δικύκλων και παρεμφερών ειδών Δικύκλων) εκπροσωπεί πανελλαδικά τον κλάδο Εμπορίου Μοτοσικλέτας, καθώς και Μεικτών Επιχειρήσεων, που έχουν ως αντικείμενα δραστηριότητας την Εμπορία Μοτοσικλετών και την Εμπορία Ανταλλακτικών και Αξεσουάρ.

 
Moto Τρίτη: Μιλήστε μας για τον ΠΑΣΕΕΔ.

Μιχάλης Σπηλιώτης: Σκοπός του ΠΑΣΕΕΔ είναι να ενεργοποιήσει όλες τις επιχειρήσεις και τους επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στον ευρύτερο χώρο της μοτοσικλέτας, ώστε να υπάρξει ενεργή συμμετοχή τους στις προτάσεις για την επίλυση των θεμάτων του κλάδου. Δίνεται ειδικότερη σημασία στους συναδέλφους που εδρεύουν και δραστηριοποιούνται στην περιφέρεια εκτός Αθηνών, ώστε να νιώσουν τη δύναμη και τη συνεργασία που μπορεί να τους προσφέρει ο ΠΑΣΕΕΔ.

M.Τ.: Ποιοι είναι οι στόχοι του ΠΑΣΕΕΔ και πόσες επιχειρήσεις εκπροσωπεί;

Μιχάλης Σπηλιώτης: Στόχοι του ΠΑΣΕΕΔ είναι η αύξηση μετακινήσεων των πολιτών αντικαθιστώντας το αυτοκίνητο με χρήση μοτοσικλέτας, γεγονός που θα αυξήσει τις πωλήσεις μοτοσικλετών, καταλαμβάνοντας μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς έναντι των πωλήσεων αυτοκινήτων, που μέχρι σήμερα κατέχουν τα πρωτεία. Η μεταξύ των μελών καλλιέργεια σχέσεων φιλίας, συνεργασίας, κατανόησης και αλληλεγγύης για την προάσπιση των επαγγελματικών συμφερόντων τους. Η επικοινωνία και η συνεργασία του ΠΑΣΕΕΔ με ομοειδή Σωματεία και Ενώσεις της Ελλάδας και του εξωτερικού. Στόχος μου - στόχος μας είναι να εγγραφούν τουλάχιστον 600 επιχειρήσεις του κλάδου μας και να είναι ενεργές.

M.Τ.: Πώς θα χαρακτηρίζατε την εξέλιξη στην πορεία της αγοράς το 2010;

Μιχάλης Σπηλιώτης: Με τα δείγματα της αγοράς (8μηνο), η πτώση θα αγγίξει το 23% σε αξίες και το 12% σε τεμάχια, εν συγκρίσει με την περσινή χρονιά.

M.Τ.: Πώς βλέπετε την κατάσταση για το 2011; Κάποιοι μιλάνε για ακόμη δυσκολότερη κατάσταση, που ίσως κρατήσει αρκετά ακόμη. Υπάρχει κάποιος λόγος που θα μπορούσε να δώσει έναν τόνο αισιοδοξίας στα πράγματα;

Μιχάλης Σπηλιώτης: Η πτώση της αγοράς οφείλεται κατά το μεγαλύτερο ποσοστό στο τραπεζικό σύστημα και αν δεν ξεκλειδώσει το σύστημα προς τον καταναλωτή και τις επιχειρήσεις, δυστυχώς θα συνεχιστεί η ίδια δυσάρεστη κατάσταση που βιώνουν μέχρι και σήμερα οι επιχειρήσεις και οι καταναλωτές.

M.Τ.: Έχει ο ΠΑΣΕΕΔ κάποιες σκέψεις ή προτάσεις που θα μπορούσε να υιοθετήσει το κράτος για να αρχίσει πάλι να κινείται η αγορά; Ποια είναι τα κύρια αιτήματα του κλάδου;

Μιχάλης Σπηλιώτης: Παρέμβαση στο Υπουργείο Μεταφορών για την τόνωση της αγοράς με τα υπομνήματα για τα διπλώματα και για την επιτροπή που υπήρχε παλαιότερα, τα οποία ήδη έχουν αποσταλεί. Δυναμική παρέμβαση του ΠΑΣΕΕΔ ώστε μικρών κυβικών δίκυκλα, π.χ. 125 κ.εκ., να οδηγούνται με δίπλωμα αυτοκινήτου.

M.Τ.: Τι θα λέγατε σε μια υποθετική κατάργηση του τέλους ταξινόμησης; Είναι αλήθεια ότι η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση που εφαρμόζει αυτό το φορολογικό μέτρο;

Μιχάλης Σπηλιώτης: Είναι μια γάγγραινα για τη μοτοσικλέτα και ειδικότερα στα μεγαλύτερα κυβισμού μηχανάκια, που ισχύει μόνο στη χώρα μας.

M.Τ.: Πιστεύετε ότι μια απόσυρση μοτοσικλετών, με σοβαρά κίνητρα, θα είχε επιτυχία σήμερα;

Μιχάλης Σπηλιώτης: Έχει αποσταλεί υπόμνημα - προτάσεις του ΠΑΣΕΕΔ για την πρακτική εφαρμογή των μέτρων ανανέωσης του παλαιού στόλου των μοτοσικλετών προς τα συναρμόδια Υπουργεία: 1ον Οικονομικών υπ’ όψιν Υπουργού κου Γιώργου Παπακωνσταντίνου, 2ον Οικονομίας - Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας υπ’ όψιν Υπουργού κας Λούκα Κατσέλη, 3ον Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής υπ’ όψιν Υπουργού κας Τίνας Μπιρμπίλη και Υφυπουργού κου Γιάννη Μανιάτη, 4ον Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων υπ’ όψιν Υπουργού κου Δημήτρη Ρέππα και Υφυπουργού κου Νίκου Σιφουνάκη.

M.Τ.: Για το 2009 και για το 2010 είδαμε τον ΠΑΣΕΕΔ να διοργανώνει επιτυχώς την ετήσια έκθεση μοτοσικλέτας που για χρόνια αποτελούσε έργο του ΣΕΑΑ. Φέτος τι θα γίνει; Θα διοργανωθεί έκθεση μοτοσικλέτας από εσάς; Κι αν δεν γνωρίζετε ακόμη, υπάρχει κάποιος χρονικός ορίζοντας για την τελική απόφαση;

Μιχάλης Σπηλιώτης: Έχει γίνει συζήτηση με τον ΣΕΑΑ να απαντήσουν έως τέλος Οκτώβρη αν θα γίνει για το 2011 έκθεση μοτοσικλέτας υπό την αιγίδα και τη στήριξη ΣΕΑΑ - ΠΑΣΕΕΔ. Εάν δεν υπάρξει απάντηση, ο ΠΑΣΕΕΔ θα διοργανώσει και πάλι επιτυχώς την ετήσια έκθεση μοτοσικλέτας για το έτος 2011.

M.Τ.: Πρόσφατα μάθαμε ότι ο ΠΑΣΕΕΔ πέτυχε να εξεταστεί ευνοϊκά το θέμα της μείωσης ή της εξάλειψης του ΦΠΑ στα κράνη από την ΕΕ. Χαιρόμαστε ιδιαίτερα που σε μια εποχή που τα πάντα δείχνουν να έχουν παγώσει, ο ΠΑΣΕΕΔ συνεχίζει να αγωνίζεται για ουσιώδη θέματα που αφορούν στην ασφάλεια του μοτοσικλετιστή. Μιλήστε μας για τον αγώνα του συνδέσμου σας σε ό,τι αφορά τον ΦΠΑ στα κράνη.

Μιχάλης Σπηλιώτης: Όπως γνωρίζετε, ο ΠΑΣΕΕΔ έχει εκπονήσει μελέτες - υπομνήματα και προτάσεις προς τα εμπλεκόμενα υπουργεία για το θέμα εξάλειψης ή μείωσης του ΦΠΑ στα κράνη. Μετά την τελευταία μας επίσκεψη στις Βρυξέλλες στο Forum της (FEMA) και τις επαφές που είχε η ομάδα του ΠΑΣΕΕΔ -αποτελούμενη από τον Πρόεδρο κο Σπηλιώτη Μιχάλη και τον Οικονομολόγο-Φοροτέχνη κο Ρούσσο Γιώργο, με τη βοήθεια του αναπληρωτή προέδρου του Ευρωεπιμελητηρίου κου Κασιμάτη Γιώργου- ευαισθητοποιήθηκε ο Ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ κος Δανέλλης Σπύρος για τα κράνη των μοτοσικλετιστών που δεν μπορούν να φορολογούνται ως είδη πολυτελείας, ο οποίος έκανε επερώτηση στο Ευρωκοινοβούλιο και αναμένουμε τα αποτελέσματα.

M.Τ.: Μιλήστε μας για τα μελλοντικά σχέδια του συνδέσμου, αν υπάρχουν.

Μιχάλης Σπηλιώτης: Όπως όλοι γνωρίζετε, έχει γίνει ήδη ο καταμερισμός των επιτροπών για να βοηθήσουμε στα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος μας.

-Κάλεσμα των τραπεζών για το θέμα των χρηματοδοτήσεων των πελατών, αλλά και για να εντάξουμε όλο το χώρο σε θέματα χρηματοδοτήσεων των επιχειρήσεων.

-Επιστολές προς όλες τις αντιπροσωπείες να μας αποστείλουν μέσω e-mail όλα τα συνεργαζόμενα καταστήματα σε όλη την χώρα, ώστε να επικοινωνούμε μαζί τους.

-Η ανάπτυξη στα μέλη επαγγελματικής συνείδησης και κατάδειξη σε αυτά των πλεονεκτημάτων της επαγγελματικής οργάνωσης του κλάδου τους.

-Η ανάπτυξη στενών δεσμών αλληλεγγύης, φιλίας και συναδελφοσύνης μεταξύ των μελών.

-Η υποβολή κατάλληλων προτάσεων και υπομνημάτων από το Δ.Σ. του ΠΑΣΕΕΔ στην εκάστοτε κυβέρνηση και τις αρμόδιες υπηρεσίες και αρχές, προκειμένου να λαμβάνονται μέτρα και να ψηφίζονται νόμοι που θα προστατεύουν την επιβίωση του κλάδου της μοτοσικλέτας.

-Επέκταση της εγγύησης μοτοσικλετών, ασφάλεια κλοπής.

-Τέλος, να συμπεριληφθούν τα νομίμως λειτουργούντα συνεργεία μοτοσικλετών, που πληρούν τις προϋποθέσεις της ελληνικής νομοθεσίας βάσει του Ν.1575/85 και του Π.Δ 78/88, και ειδικά σεμινάρια σε εξειδικευμένο Κ.Ε.Κ., για την εφαρμογή του θεσμού ΚΤΕΔ - ΚΕΚ - ΚΘ και την υγραεριοκίνηση δικύκλων που έχει δρομολογήσει προς ψήφιση το Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων προς τη Βουλή.

 

??????? ????????????? - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ